وسوسه انگلیس برای رفتن به آن سوی کانال و درگیر نساختن خود با مسائل و مشکلات اروپا چیز جدیدی نیست . این اتفاق خیلی پیشتر در ذهن بریتانیایی ها نقش بسته بود تا آنکه آنرا عملی ساختند.

به گزارش لرستان خبر، خود انگلیسی ها برای این رای دو عامل را در نظر داشتند،یکی اقتصاد و دیگری مهاجرت. انگلیسی ها معتقدند که اقتصادهای کلان ، اقتصاد های خرد و کوچک را از زمان پیوستن به اتحادیه اروپا از بین برده و سبب گرفتاری انگلیس در میان کارتل ها شده است.

مساله دوم مهاجرت است که از اقتصاد هم برای آنها مهمتربود، چون مردم انگلیس اعتقاد داشتند در پرتو وجود انگلیس در اتحادیه اروپا سیل مهاجرت ها افزایش یافت و لذا برای انگلیسی ها موقعیت های شغلی کاهش پیدا کرد و در عوض مهاجران با دستمزد پایین تر این موقیعت ها را اشغال کرده اند که این روند سبب چنین تصمیمی از سوی مردم انگلیس شد.

آینده انگلیس به کجا می رود ؟

همه آنچه در خصوص آینده انگلیس می توان گفت در نهایت به گردهمایی ماه اکتبر حزب محافظه گرا و تعیین جانشین کامرون بستگی دارد و پس از آن باید دید که نخست وزیر جدید چه نقشه راهی را تعیین می کند و تا این زمان شاهد هیچ تحول و تغییر اقتصادی جدید و قابل توجهی در این کشور نخواهیم بود.با توجه به این که در حال حاضر قیمت پوند و یورو کاهش پیدا کرده و دلار افزایش و در عین حال نفت نیز با کاهش قیمت مواجه است.

آصفی در خصوص شرایط اقتصادی کنونی بریتانیا ظهار داشت: در نهایت روند اقتصادی این کشوردر آینده به سمت تقویت اقتصاد های خرد که در نتیجه پیوستن این کشور به اتحادیه تضعیف و آسیب دیدند، می شود که می تواند هم به ضرر و هم به نفع آنها باشد، چرا که وقتی این کشور از اتحادیه جدا می شود در واقع یک کشور از یک مجموعه بزرگ جدا شده و قطعا قدری ضعیف می شود. ولی از این جهت که معیارها و پارامترهای داخلی اقتصادی خود را منطبق با افکار سنتی خود تعیین و در جهت منافع ملی خود حرکت می کنند، یعنی منافع ملی را بر منافع اروپایی ترجیح می دهند که می تواند به نفع آنها باشد.

وی همچنین در خصوص تاثیرات خروج بریتانیا بر اتحادیه اروپا نیز توضیح داد: انگلیس همیشه عضو ناسازگار اروپا و آخرین کشوری بود که به اتحادیه پیوست. در واقع در همه زمینه ها از جمله مساله پیوستن به شینگن نیز هنوز وارد این پیمان نشده بود اما خروج این کشور برای اروپا قابل قبول نیست، چرا که برخی آن را زمینه فروپاشی اتحادیه می دانند و در این شرایط اتحادیه اروپا در نظردارد که هزینه خروج را بالا ببرد تا در صورت گرفتن چنین تصمیمی برای سایر کشورها به تبعات آن بیندیشند..

منبع: شمانیوز

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات