حاشیه‌های دیدار نمایندگان لرستان با آیت‌الله میرعمادی؛

دیدار نمایندگان لرستان در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی با نماینده ولی‌فقیه در لرستان در فضایی صمیمی برگزار شد تا تأکید بر همدلی و انسجام مطلع سخنان حاضران در این جلسه باشد.

به گزارش لرستان خبر، قرار نشست قبل از افطار مدار شده است، دعوتی‌ها یکی‌یکی وارد محل بیت نماینده ولی‌فقیه در لرستان می‌شوند، همه زمان خود را طوری تنظیم کرده‌اند که سر موقع برسند و شاید این دیدار از معدود جلساتی است که درست سر ساعت آغاز می‌شود.

همه آمده‌اند، از نمایندگان شهرستان‌های مختلف استان در مجلس شورای اسلامی گرفته تا نمایندگان لرستان در مجلس خبرگان. استاندار لرستان، فرمانده سپاه استان و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان هم به جمع می‌پیوندند؛ کمتر پیش می‌آید که همه مسئولان ارشد اجرایی، نمایندگان استان و فرماندهان نظامی را در یک جلسه جمع دید و حالا نماینده ولی‌فقیه در لرستان محور شده است تا همه آن‌هایی که می‌توانند گامی در مسیر توسعه لرستان بردارند دورهم جمع شوند.

برنامه‌ریزی برای صحبت کردن همه حاضران انجام‌شده است، از اولِ جلسه قرارِ آخرِ جلسه گذاشته می‌شود که موقع اذان مغرب و عشا صلوات آن فرستاده شود تا سر موقع حاضران به اقامه نماز و صرف افطاری برسند.

مرور حرف‌های حاضران در جلسه یک مطلع مهم دارد و آن‌هم تأکید مسئولان استان بر لزوم وحدت و انسجام در پیشبرد امور مردم و یکدلی در مسیر توسعه استان است، موضوعی که انتظار می‌رود که در آینده نیز به‌عنوان سرلوحه همه فعالیت‌های نمایندگان استان و مسئولان اجرایی موردتوجه قرار گیرد.

جلسه‌ای برای همدلی

آیت‌الله میرعمادی در حرف‌هایش هدف این دیدار را مورداشاره قرار می‌دهد تا بگوید: هدف از برگزاری این نشست تقویت همدلی برای خدمت به مردم ولایتمدار استان لرستان و حل مشکلات مردم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد معتقد است که خداوند متعال به ما قدرت، امکانات و توانمندی‌های لازم را داده و هنر ما به‌کارگیری توانمندی‌ها و استفاده از ظرفیت‌ها و تبدیل تهدیدها به فرصت است.

وی در سخنانش بر ضرورت فعال بودن نمایندگان و دوری از مسائل حاشیه‌ای، جدیت و پیگیری حل مشکلات در راستای پیشرفت و توسعه استان تأکید می‌کند و یادآور می‌شود: نباید منافع حزبی، سیاسی و طایفه‌ای مانعی برای خدمت‌رسانی به مردم باشد.

آیت‌الله هاشم نیازی نماینده لرستان در مجلس خبرگان رهبری هم در حرف‌هایش روی همدلی و هم‌زبانی تأکید می‌کند تا بگوید: بر این باوریم که اگر بین مسئولان استان انسجام لازم وجود داشته باشد بسیاری از موانع به‌راحتی رفع می‌شود.

وی معتقد است که در این دوره ، امید برای توسعه و آبادانی استان در بین مردم بیش از هر زمان دیگر است و یادآور می‌شود: مردم به تغییرات امیدوار هستند و باید در سایه اتحاد، وحدت و خدمت بی‌وقفه ، پاسخ اعتماد و امیدواری مردم را داد.

موضوع انسجام را استاندار لرستان هم مورداشاره قرار می‌دهد و می‌گوید: محدودیت­های لرستان به حدی است که رفع آن­ها تنها با همدلی و وفاق نمایندگان و مسئولان امکان‌پذیر است.

هوشنگ بازوند مانند همه سخنرانی‌هایش گریزی به مشکلات اقتصادی استان می‌زند و ادامه می‌دهد: با توجه به اصل ۴۴ و ممنوعیت سرمایه‌گذاری دولت تنها راه برون‌رفت از این وضعیت جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

نماینده‌های مجلس چه گفتند؟

در این دیدار صمیمی علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا ملکشاهی راد نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی، الهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی، محمد بیرانوند نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی، عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، مجید کیانپور نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، علی رستمیان نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی، حمید کاظمی نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی و محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی حاضر بودند و صحبت‌هایشان را مطرح کردند.

در میان سخنان نمایندگان مجلس نیز «تأکید بر وحدت، اتحاد و انسجام بین مسئولان استان برای رفع مشکلات مردم» برجسته‌تر بود؛ هرچند که مسائل مختلفی را می‌توان از میان حرف‌های آن‌ها احصا کرد.

لزوم توجه به بخش خصوصی و ضرورت جذب سرمایه‌گذاری برای توسعه استان، لزوم نگاه فراگیر و رفتار عادلانه مسئولان در توزیع اعتبارات و امکانات، اهمیت تهیه برنامه جامع و نقشه برای پیشرفت استان لرستان و تقسیم و تعیین وظایف هر یک از مسئولان برای عملی شدن این برنامه‌ها، تلاش برای تحقق و عملی کردن درآمدهای استان و ضرورت بالا بردن سرانه درآمدی مردم، پیگیری دسته‌جمعی نمایندگان برای دریافت حق استان در سطح ملی از طریق مجلس شورای اسلامی و نهاد ریاست جمهوری، تلاش جدی نمایندگان برای لحاظ کردن سرمایه‌گذاری دولت در لرستان در قالب برنامه ششم توسعه و جبران عقب‌ماندگی‌های استان از دیگر مباحثی بود که از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مطرح شد.

بنابراین گزارش، پیگیری برای افزایش تخصیص آب به استان لرستان، اجماع و اعلام آمادگی همگان بر اقدام عملی درزمینهٔ تحقق اقتصاد مقاومتی، تلاش نمایندگان برای تعیین ردیف بودجه خاص در سال آینده برای استان برای برون‌رفت از مشکلات موجود، تعریف پروژه مشخص در هر شهرستان به‌عنوان طرح‌های اقتصاد مقاومتی، اولویت‌بندی طرح‌ها و پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و نظارت دقیق بر طرح‌ها و پروژه‌ها، فعال کردن صنایع کوچک و متوسط در استان از طریق حمایت‌ها و ارائه تسهیلات لازم از دیگر مواردی بود که از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان مطرح شد.

همچنین نمایندگان مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی بر سرمایه‌گذاری جدی و مشخص در حوزه گردشگری و طبیعت‌گردی لرستان، فراهم کردن زمینه‌های لازم برای اقامت بیشتر گردشگران، توجه مسئولان به مسائل فرهنگی و قرار دادن فرهنگ در اولویت برنامه‌ها و ضرورت پیوست بسته فرهنگی در فعالیت‌های عمرانی، استفاده از ظرفیت بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی، تقویت گفتمان اقتصاد مقاومتی و فرهنگ‌سازی درزمینهٔ کار، تولید، سرمایه‌گذاری، صرفه‌جویی و مصرف کالاهای داخلی در این دیدار تأکید کردند.

اعلام آمادگی سپاه از زبان سردار

سردار کشکولی فرمانده سپاه لرستان از دیگر حاضران در جلسه است که حرف‌هایش را بااهمیت وحدت و همراهی مسئولان استانی شروع می‌کند؛ سردار در ادامه حرف‌هایش از آمادگی سپاه برای مشارکت در توسعه لرستان و تحقق اقتصاد مقاومتی هم می‌گوید.

سردار کشکولی به فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی بسیج اشاره می‌کند و یادآور می‌شود که این ظرفیت تام و تمام در اختیار توسعه استان و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی قرار دارد.

فرمانده سپاه لرستان البته در حرف‌هایش هم گریزی به مباحث فرهنگی می‌زند تا تأکید کند که همچنان فرهنگ اولویت اصلی محسوب می‌شود و نباید از جنگ نرم دشمن و مسائل فرهنگی غافل شد.

حجت‌الاسلام حیات الغیب رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان نیز در حرف‌هایش به اهمیت مباحث فرهنگی می‌پردازد و اینکه مسئولان و نمایندگان باید در این حوزه فعالیت مضاعفی داشته باشند.

دیداری که تکرار می‌شود

همه حاضران صحبت کرده‌اند، ۱۵ سخنرانی که هرکدام می‌توانند گوشه‌ای از بار توسعه‌نیافتگی را از روی دوش لرستان بردارند و همتشان بستری شود برای برداشتن قدم‌هایی مهم و مؤثر.

ساعت به زمان اذان نزدیک می‌شود، سخنان حاضران تمام‌شده و حالا همه راضی از برآیند جلسه و فضای همدلی آن از ابتکار عمل نماینده ولی‌فقیه در لرستان در برگزاری این دیدار تقدیر می‌کنند و برخی هم می‌خواهند این جلسات استمرار داشته باشد.

تکرار برگزاری این جلسه مورد موافقت همه حاضران قرار می‌گیرد تا شاید بستری باشد برای اتخاذ راهکارهایی با تشریک‌مساعی و همت جمعی برای رفع مشکلات استانی که مردمان آن دغدغه‌های زیادی دارند، از فقر و بیکاری گرفته تا مشکلات اجتماعی.

همان‌طور که قرار را ابتدای جلسه مدار کرده‌اند درست سر موقع جلسه تمام می‌شود و خوش‌وبش‌های آخر هم تا حیاط بیت نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه پیدا می‌کند، مؤذن اذان می‌گوید و همه مسئولان در صفوف نماز می‌ایستند تا نماز مغرب و عشا را به امامت آیت‌الله میرعمادی اقامه کنند.

ضیافت افطاری پایان‌بخش دیدار صمیمی نماینده ولی‌فقیه در لرستان با نمایندگان استان در مجلس خبرگان و شورای اسلامی است، جلسه‌ای که می‌تواند آغازی پربرکت باشد برای نمایندگانی که حالا ردای وکالت مردم لرستان را پوشیده‌اند و باید در مسیر توسعه لرستان ثابت‌قدم باشند.منبع: مهر

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • خرم آبادي

    اولويت با تغيير وتحول است آن هم استفاده از نيروهاي توانمند .
    تا كنون خيلي از اين گونه جلسات بر گزارشده.
    ليكن اقدام ملموسي براي رفع بيكاري جوانان نشده.
    مردم راي دادن مشكلشان حل بشه .نه صرفا تشكيل جلسه .
    درعين حال منتظر خروجي جلسه هستيم.

  • ناشناس

    دست امام جمعه درد نکند این جلسه را برای همدلی به فال نیک میگیریم به شرطی که جناب اقای استاندار کمی از تبلیغ کم کرده ودل به حل مشکلات استان به عنوان نماینده دولت بگمارد

نظرات