شیخ‌الاسلام:

شیخ‌الاسلام: به‌جای اینکه ما آمریکایی‌ها را محاکمه کنیم، آنها از ایران طلبکارند.

به گزارش لرستان خبر، حسین شیخ‌الاسلام کارشناس مسائل بین‌الملل، درباره ماهیت حقوق بشر آمریکایی گفت: آمریکایی‌ها مانند اسرائیلی‌ها تجاوزگر و اشغالگر هستند.

وی افزود: آنها آمده‌اند سرزمین کشور آمریکا را که سرخ‌پوست‌ها مالک آن بودند، با جنایت و کشتار غصب کردند و در حال حاضر نیز تعدادی از سرخ‌پوستان را که باقی مانده‌اند در اردوگاه‌های خاص قرار داده‌اند و حقوق این افراد را به رسمیت نمی‌شناسند و همچنین سرزمین مادری آنها را غصب کرده‌اند.

شیخ الاسلام گفت: البته آمریکایی‌ها، قراردادهایی با جنگ و خونریزی و تحمیل خسارت با آنها منعقد کرده‌اند که در نهایت این قراردادها به نفع آمریکایی‌ها و به ضرر سرخپوستان بومی بوده و هست.

وی با اشاره به اینکه برخی از نزدیکی آمریکا به رژیم صهیونیستی تعجب می‌کنند، اظهار داشت: این نزدیکی به‌دلیل این است که ذات و ماهیت آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها یکی است، یعنی هر دو اشغالگر و زیاده‌خواه هستند.

مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا بر اساس اشغالگری و زورگویی و بیرون کردن مردم از سرزمین مادری‌شان، ایجاد شده است، گفت: آمریکایی‌ها در طول زمان، همین روش را در صحنه بین‌المللی به نفع خودشان پیاده کرده‌اند.

وی در توضیح خاطرنشان کرد: به‌عنوان مثال، آمریکا در جنگ با ژاپن علیرغم اینکه می‌دانست این کشور در جنگ شکست خورده است، ولی با این حال، بمب اتمی را دو مرتبه در هیروشیما و ناکازاکی به کار برد.

شیخ الاسلام با ذکر این نکته که آمریکا می‌خواهد مانند زورگو و قلدر محله، کسی جرئت مقابله با او را نداشته باشد، گفت: می‌توان این رفتار زورگویانه آمریکا را در همه جای دنیا دید.

مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا قبل از انقلاب به غارت ثروت‌ و ناموس در ایران می‌پرداخت و هر جنایت دیگری را که به ذهن انسان می‌رسد در کشورمان انجام داد، اما با قانون کاپیتولاسیون از مجازات فرار می‌کردند؛ البته این تجاوزگری و زورگویی آمریکایی‌ها با ندا و قیام امام خمینی(ره) تمام شد.

وی در ادامه به رفتار آمریکایی‌ها با ملت ایران پس از انقلاب اسلامی اشاره و بیان داشت: آمریکایی‌ها بعد از شکست سیاست‌های خود در ایران و به‌دنبال پیروزی انقلاب اسلامی، هیچگاه دست از دشمنی با نظام و ملت ایران برنداشتند، تا آنجا که شاه معدوم را پناه دادند و با توطئه‌چینی، پشتیبانی از گروه‌های تروریستی، دخالت نظامی در واقعه طبس و راه‌اندازی جنگ بین ایران و عراق، انهدام سکوهای نفتی ایران، هدف قرار دادن هواپیمای مسافرتی و تحریم اقتصادی ایران از سال 57 تا کنون به بهانه‌های مختلف، سعی کرده‌اند در اراده ملت ایران خدشه وارد کنند.

شیخ‌الاسلام در ادامه گفت: البته دولت آمریکا به بهانه نقض حقوق بشر در ایران به دنبال پیشبرد اهداف خبیثانه خود است و به جای اینکه ما آمریکایی‌ها را در مجامع بین المللی به جرم ارتکاب جنایت‌های بی‌شمار علیه ملت‌ها به‌ویژه ملت شریف ایران، محاکمه کنیم، آنها با کمال جسارت، از ایران طلبکار هستند.

وی اظهار داشت: البته آمریکایی‌ها با زورگویی و قلدری، برخی کشورها را با خود همراه کرده‌اند، یعنی دلایل و رفتار آمریکایی‌ها منطق ندارد بلکه با فشارهای اقتصادی، فرهنگی و حتی نظامی به‌دنبال پیشبرد اهداف خود هستند که خوشبختانه انقلاب اسلامی ایران با منطق و برهان ماهیت استکباری و خبیث آمریکا و نوچه‌هایش مانند انگلیس و رژیم صهیونیستی را در بین ملت‌های آزادی‌خواه روشن و نمایان کرده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه امروز حقوق بشر آمریکایی بهانه‌ای برای زورگویی و قلدری و نقض حقوق بشر در سراسر جهان شده است، گفت: آمریکایی‌ها از این موضوع می‌هراسند که تفکر ضد استکباری و ضد استعماری ایران به دیگر کشورها منتقل شود، به همین جهت با بهانه حقوق بشر و حمایت از تروریسم و غیره به‌دنبال تضعیف تفکر و نفوذ انقلاب اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی است.

منبع: فارس

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات