تورق تقویم تیرماه یادآور خاطرات تلخی در تاریخ انقلاب است خاطراتی که پشت صحنه همه آنها یک حکومت است و آن رژیم حاکم بر کاخ سفید.

به گزارش لرستان خبر، تورق تقویم تیرماه یادآور خاطرات تلخی در تاریخ انقلاب است خاطراتی که پشت صحنه همه آنها یک حکومت است و آن رژیم حاکم بر کاخ سفید.

پرده اول) ششم تیر ماه ۱۳۶۰: عناصر منافقین مورد حمایت آمریکا در مسجد جامع ابوذر تهران، با جاسازی مواد منفجره در دستگاه ضبط صوت در محل تریبون سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که آن روزها مسئولیت امامت جمعه تهران با حکم امام را نیز بر عهده داشت، قصد ترور ایشان را داشتند. هر چند جراحت سنگینی بر ایشان وارد شد اما باعنایت الهی ترور ناکام ماند.

پرده دوم) ۷ تیر ماه ۱۳۶۰: درست یک روز بعد از حادثه ششم تیر ماه باز هم منافقین و این بار با نقشه‌ای پیچیده‌تر و استفاده از عناصر تروریستی مورد حمایت آمریکا ، با بمبگذاری در سالن جلسات حزب جمهوری اسلامی ، که هر هفته محل تجمع نیروهای خدمتگذار و مخلص انقلاب اسلامی بود، قصد انفجار و به شهادت رساندن جمعی از ابرار را داشتند و این نقشه شوم در شامگاه هفتم تیر به وقوع پیوست و شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی رئیس قوه قضائیه و ۲۷ نماینده مجلس شورای اسلامی و ۲۵ عضو اجرایی قوه مجریه و از جمله دو وزیر و ۲۰ عضو فعال حزب جمهوری اسلامی و از دلسوزان نظام و یاران صدیق امام، مظلومانه به شهادت رسیدند.

پرده سوم ) ۱۱ تیرماه ۱۳۶۱: منافقین سنگدل و جنایتکار مورد حمایت آمریکا با ترور آیت الله صدوقی ، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر یزد ، مردم ما را عزادار کردند.

پرده چهارم ) ۸تیر۱۳۶۶: نیروی هوایی ارتش رژیم بعثی مورد حمایت آمریکا و غرب، با استفاده از بمب‌های شیمیایی دریافتی از کشورهای غربی، چهار نقطه پر ازدحام شهر سردشت ( از توابع استان آذربایجان غربی) را مورد حمله قرار داد . در این حمله ، ۱۱۰ نفر از ساکنان غیرنظامی و از کردهای غیور ایرانی به شهادت رسیده و ۸۰۰۰ تن دیگر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و مسموم شدند. همچنین در همان روز کروهک تروریستی منافقین با ترور رئیس زندان اوین، شهید محمد کچویی، یکبار دیگر دشمنی خود با ملت را آشکار ساختند .

پرده پنجم) ۱۲ تیرماه ۶۷: پرواز ۶۵۵ هواپیمایی ایرباس ایران، ساعت ۱۰:۱۷ صبح آرام از فرودگاه بندرعباس برخاست تا ساعتی دیگر مسافران خود را در فرودگاه دبی بر زمین بنشاند. مسافران که بین انها ۶۶ کودک زیر ۱۳ سال، ۵۳ زن و ۴۶ تبعه سایر کشورها نیز مشاهده میشد بی‌خبر از همه جا چشم به آسمان آبی خلیج دوخته بودند اما از زیر پای خود خبر نداشتند که ناو فوق پیشرفته «وینسنس» به کاپیتانی «ویل راجرز» در کمین آنان نشسته است و منتظر فرصتی طلایی است تا انتقام ناکامی‌های امریکا در جنگ تحمیلی ۸ ساله علیه ایران را از این افراد بی‌گناه بگیرد.با قرار گرفتن هواپیمای ایرباس در صفحه مانیتور رادار وینسنس، راجرز دستور شلیک را صادر کرد و دو موشک استاندارد ۲ در یک لحظه به سمت آسمان شلیک شدند و لحظه‌ای بعد قطعه‌های ایرباس به همراه ۲۹۰ جسد سوخته و نیمه‌سوخته در آب‌های نیلگون خلیج فارس آرام گرفت که تا به امروز جسد بسیاری از آنان حتی از آب بیرون کشیده نشده است. فاجعه حمله به یک هواپیمای مسافربری و قتل عام صدها انسان بی‌گناه آنقدر سنگین بود که کاخ سفید ادعا کرد ناو فوق پیشرفته وینسنس هواپیمای مسافربری ایران را با یک جنگنده شکاری F۱۴ اشتباه گرفته شده است. واقعا می‌توان باور کرد پیشرفته‌ترین ناو روز جهان یک جنگنده کوچک F۱۴ را با هواپیمایی غول‌پیکر اشتباه بگیرد؟ کذب ادعای دولتمردان کاخ سفید خیلی سریع روشن شد چرا که چندی بعد رئیس جمهور وقت آمریکا یعنی رونالد ریگان در جلوی چشم همگان به سینه «ویل راجرز» کاپیتان ناو وینسنس مدال شجاعت چسباند. مدال شجاعت برای یک اقدام اشتباه یا انجام موفق عملیات پنتاگون در آب‌های ایران.

هر چند جنایان ضدحقوق بشری امریکا علیه ملت ایران فقط محدود در تیرماه نمی شود و در تمام روزها و ماههای سال جاری و ساری است اما حجم این توطئه ها خصوها در هفته دوم تیرماه بیشتر ازدیگر ایام است از این رو رهبر فرزانه انقلاب سال گذشته در دیدار خانواده‌های شهدای هفتم تیر پس از برشمردن برخی جنایات امریکا علیه ملت ایران در تیرماه، عنوان «هفته حقوق بشر امریکایی» را برای این ایام پیشنهاد دادن و فرمودند: "به تعبیر بعضی دوستان، خوب است این هفتم تا دوازدهم تیر را هفته‌ی «حقوق بشر آمریکایی» اعلام بکنیم. واقعاً حقوق بشر آمریکایی در این چندروز در کشور ما یک چیز واضح و بارزی است و از این قبیل الی‌ ماشاءاللَّه. پس احتیاج داریم دشمن را بشناسیم. آن کسانی که امروز سعی می‌کنند از این هیولا - که سیاستهای آمریکایی و سیاستهای بعضی از دنباله‌روان آمریکا است - یک چهره‌ی موجّهی معرّفی کنند، اینها دارند خیانت میکنند"

جنایات فوق فقط بخش کوچکی از سناریوهای کاخ سفید علیه مردم مسلمان ایران زمین طی چند دهه گذشته است. تقابل رژیم ایالات متحده امریکا با نظام جمهوری اسلامی ایران از همان روزهای اولیه نهضت حضرت امام تا ۲۲ بهمن ماه که نظام به پیروزی رسید و از آغازین روز طلیعه انقلاب تا به امروز حتی یک لحظه قطع نشده است.

کاخ سفید با متلاشی شدن نظام شاهنشاهی در ایران نزدیکترین شریک استراتژیک خود در منطقه را از دست داد. شریکی که علاوه بر تامین منابع اولیه انرژی، ماموریت های منطقه ای کاخ سفید را به نحو احسنت انجام می داد. طبیعی بود که سکانداران واشنگتن از هر راهی برای شکست انقلاب نوپای اسلامی و سرکار آوردن رژیمی وابسته به خود دریغ نکنند.

جالب اینجاست رژیم ایالات متحده که انواع جنایات ضدبشری را علیه ملت ایران طی چند دهه گذشته پیاده کرده، چماق حقوق بشری علیه ایران برداشته و ایران را به بهانه های مختلف ناقض حقوق بشر در جهان می خواند و با امپراطوری رسانه‌ای خود روی آن مانور می‌دهد تا قابل پذیرش شود.

شاید در اینجا بد نباشد به بخش دیگری از اقدامات ضدحقوق بشری علیه مردم ایران و نظام اسلامی البته به صورت تیتروار و خلاصه اشاره داشته باشیم:

۱ـ طراحی و اجرای کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ که در آن دولت مردمی مصدق سرنگون و محمدرضا شاه دیکتاتور پهلوی برای ۲۵ سال دیگر بر جان و مال مردم ایران مسلط شد.

۲ـ مشاوره کاخ سفید در راه‌اندازی سازمان ساواک، آموزش نیروهای ساواک در شکنجه مخالفان و حمایت از سرکوب منتقدان رژیم

۴ـ قتل سه دانشجو در ۱۶ آذر ۳۲ و همچنین قتل عام دانش آموزان و دانشجویان در روز ۱۳ آبان ماه ۵۷

۵ـ طراحی کودتای نظامی برای سرکوب انقلاب امام در بیست و یکم بهمن ماه ۵۷ با ماموریت ژنرال هایزر که ناکام ماند و به سرانجام نرسید.

۶ـ ایجاد گروهک‌های به اصطلاح خلق برای تجزیه ۴ بخش و منطقه استراتژیک از کشورمان شامل مناطق خوزستان، کردستان، بلوچستان و ترکمن‌صحرا

۷ـ طراحی کودتای نوژه به منظور حمله هماهنگ هوایی به جماران، مراکز حساس نظام و صدا و سیما

۸ـ حمله نظامی به طبس به منظور بمباران پایگاههای هوایی سراسر ایران و نهادی حساس نظام در ۵ اردیبهشت سال ۵۹ که دچار توفان شد و عملیات شکست خورد.

۹ـ تحریک صدام به جنگ نیابتی با ایران و حمایت همه جانبه از این رژیم طی ۸ سال جنگ تحمیلی که از جمله آن می توان تجهیز رژیم بعث به انواع سلاح های ممنوعه شیمیایی و میکروبی اشاره کرد که جان هزاران نفر از جوانان این مرزو بوم را در جنگ گرفت و چند برابر آن مجروح شده‌اند.

۱۰ـ حمایت از بنی صدر و منافقین به منظور ایجاد خط اختلاف درنیروهای انقلاب

۱۱ـ حمله مستقیم به سکوهای نفتی ایران و چند فروند از ناوگان دریایی ایران در سال ۱۳۶۶ بدون هیچ مجوز قانونی از مجامع بین المللی

۱۲ـ تشدید تحریم های یکجانبه ، غیر منطقی ، ظالمانۀ اقتصادی علیه ایران در دوران بوش پدر، کلینتون و بوش پسر و اوباما

۱۳ـ مدیریت و هدایت اغتشاشات خیابانی برای فروپاشی و براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جریان فتنۀ سال های ۷۸ و ۸۸

۱۴ـ ممانعت از اجرای قرارداد احداث نیروگاه اتمی بوشهر میان ایران و آلمان و ممانعت در مسیر قرارداد تکمیل نیروگاه اتمی بوشهر توسط روسیه

۱۵ـ ربایش و اسارت چهار دیپلمات ایرانی در روز ۱۴ تیر ماه ۱۳۶۱ توسط نیروهای فالانژ و صهیونیستهای مورد حمایت آمریکا

۱۶ـ تصویب هر سالۀ بودجه های کلان در کنگره آمریکا برای براندازی جمهوری اسلامی

این موارد فقط بخشی از صدها جنایت ضدبشری ایالات متحده علیه ملت ایران و انقلاب اسلامی است. نکته دردآور اینجاست که با این کارنامه سیاه هر ساله وزارت خارجه امریکا طی گزارش سالیانه خود ایران را به نقض حقوق بشر محکوم می کند وخواستار مقابله سایر کشورها با ایران می‌شود.

آیا وقت آن نشده که مسئولان و دولتمردان با یک تحرک دیپلماتیک انقلابی علیه جنایات ضدبشری آمریکا اقامه دعوا کرده و سران کاخ سفید را به محکمه بکشانند؟

منبع: پایگاه الف

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات