یادداشت اختصاصی اسماعیل کوثری

اگر دستگاه دیپلماسی به این وظیفه خویش عمل می کرد، قطعا نیروی قدس و سردار سلیمانی مجبور نمی شدند که این اقدام را انجام دهند؛ لذا هر کسی بایستی در چارچوب وظایف خود عمل به موقع را انجام دهد که تاثیرات خود را داشته باشد.

به گزارش لرستان خبر، «دکتر اسماعیل کوثری» نماینده سابق تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در دوره های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی و فرمانده سابق لشکر ۲۷ محمد رسول الله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادداشتی اختصاصی برای «پارس» در واکاوی نامه سردار سلیمانی در مورد بحرین، اهداف، پیامدها و بازتاب های آن نوشت:

ملت بحرین حرکتی را در راستای خواسته های خویش شروع کردند و بسیار با آرامش و آرامی آن را به پیش بردند؛ به گونه ای که در هیچ جا نیز دست به خشونت نزدند، بلکه همیشه منافع خود را خیلی صریح و شفاف در جهت یک سری مسائل مطرح کردند. با این حال آل خلیفه و سران سیاسی بحرین با حمایتی که کشورهایی چون عربستان، ایالات متحده آمریکا و انگلیس از آن ها دارند، به جای این که پاسخ گوی مردم خویش باشند که خواسته هایی را به حق مطرح کرده اند، با قلدری و به صورت غیر منطقی مطرح کردند که از شیخ عیسی قاسم که اصالتا بحرینی است و این در حالی است که آل خلیفه خود اصالتا بحرینی نیست، سلب تابعیت می-کنند.

موقعی که مساله سلب تابعیت مطرح می شود؛ بدین معنا است که فرد مورد نظر بایستی از این کشور خارج شود. زمانی که یک فرد در این کشور به رسمیت شناخته نمی شود، در چنین حالتی هر نوع برخوردی علیه ایشان و مخصوصا چنین افرادی ممکن است که انجام شود. با این حال دستگاه های دیپلماسی کشور هم هیچ عکس-العملی از خویش نشان ندادند؛ لذا سردار سلیمانی از آن جایی که با اوضاع و احوال منطقه آشنایی کامل دارند، بیانیه خود را در حمایت از شیخ عیسی قاسم صادر کردند که به حق و درست هم بود و بایستی این کار انجام می شد تا این که دیگران به هوش بیایند که جمهوری اسلامی ایران به طرفداری از مظلوم چه در محدوده جغرافیای کشور خودمان و چه در خارج آن دست به حمایت می زند و این اقدام خود را رها نخواهد کرد و آن را علنی هم خواهد کرد که علنی هم شد.

این که خیال کنند که جمهوری اسلامی ایران این حمایت را به انجام نمی رساند، کور خوانده اند و بایستی بدانند که انقلابی که امام راحل (رحمه الله علیه) به انجام رساندند و مقام معظم رهبری (زیده عزه) آن را دنبال می کنند، انقلاب حمایت از مظلومین جهان است؛ حال چه در داخل کشور باشند و چه در خارج از محدوده جغرافیایی کشور. در نهایت این مساله به صورت رسمی اعلام شد و به لطف خدا بازتاب های خیلی خوبی هم دربرداشت.

ملت بحرین و مسلمانان و آزادی خواهان کشورهای دیگر حداقل این موضوع را فهمیده اند که جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مظلومان جهان یک سری اقدامات منطقی و اساسی را به انجام می-رساند؛ لذا این امر موجب امیدواری ایشان می شود. حالا اگر استکبار جهانی، رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه بمانند عربستان سعودی و کشورهای امثال آن نیز از این مساله خوشنود نشوند؛ با این حال جمهوری اسلامی ایران نمی تواند تابع این زورگویی ها و زیاده خواهی های آن ها باشد. ما اصلا انقلاب کردیم که در مقابل این زورگویی های غیر منطقی استکبار جهانی و صهیونیسم بایستیم، انقلاب نکردیم که صرفا حکومتی تشکیل دهیم و جایگاه خود را در آن محکم سازیم. بنابراین در چارچوب قانون داخلی کشور و قوانین بین المللی مساله را دنبال می کنیم و هیچ ابایی هم از کسی نداریم.

حمایت از انقلاب های منطقه از جمله انقلاب بحرین بایستی از سوی دستگاه دیپلماسی دنبال می شد؛ اما چه در دولت قبل و چه در دولت فعلی حفظ جایگاه اهمیت پیدا کرده است؛ اما این عکس العمل به هیچ وجه برای ملت ایران پذیرفته شده نیست. دستگاه دیپلماسی کشور در هر جایی که نمایندگی جمهوری اسلامی ایران را دارند، این مساله را بایستی خیلی سریع تر مطرح می کردند که اگر دستگاه دیپلماسی به این وظیفه خویش عمل می کرد، قطعا نیروی قدس و سردار سلیمانی مجبور نمی شدند که این اقدام را انجام دهند؛ لذا هر کسی بایستی در چارچوب وظایف خود عمل به موقع را انجام دهد که تاثیرات خود را داشته باشد. این امر با همان روح انقلابی که مورد تاکید همیشگی حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) و مقام معظم رهبری (زیده عزه) بوده مطابق است.

منبع: پارس نیوز

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات