گزارش جلسه

مسئول دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان در مورد تخلفات شکل گرفته در انتخابات لرستان گفت

به گزارش لرستان خبر، تیمور سپهوند ظهر پنج شنبه در نشست با خبرنگاران در سخنانی با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان اظهار داشت: شورای نگهبان در تاریخ ۲۶ ام تیرماه سال ۵۹ به صورت رسمی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاسیس شد.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان تحت تاثیر هیچ جریان سیاسی قرار ندارد عنوان کرد: شورای نگهبان یک نهاد مستقل بوده که مطابق با قانون شرع اسلام وظایف قانونی خود را انجام می دهد.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان  با بیان اینکه در مجموع بیش از ۱۲ هزار نفر در شبکه نظارت و بازرسی لرستان مشغول به فعالیت هستند گفت: این نیروها همواره به صورت مستمر آموزش های لازم را فرا می گیرند.

سپهوند در ادامه سخنان خود با بیان اینکه رسیدگی به صلاحیت کاندیداها در انتخابات مختلف ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و رفراندوم هایی که در کشور برگزار می شود بر عهده شورای نگهبان است افزود: این رسیدگی نیز در قالب استعلام از مراجع چند گانه که در قانون به صراحت به آنها اشاره شده صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه همچنین تحقیقات شورای نگهبان در مورد تایید صلاحیت کاندیداهای انتخاباتی مطابق قانون از طریق تحقیق در محل تحصیل افراد، محل کار و همچنین سکونت افراد صورت می گیرد افزود: در مجموع نمی توانیم ادعا کنیم که در انتخابات ها هیچ تخلفی صورت نمی گیرد اما تمام تلاش ما این بوده که در بخش نظارت و بازرسی شورای نگهبان، نظارت کاملی صورت گیرد تا از هر گونه تخلف جلوگیری کنیم.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان با وجود این نظارت ها باز هم عناصر سیاسی دنبال منفعت های فردی، جناحی و گروهی خود و همچنین به دنبال تخلف هستند عنوان کرد: در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی نیز افرادی به دنبال تخلف بودند.

سپهوند با تاکید بر اینکه شورای نگهبان با تمام توان از این تخلفات جلوگیری کرد بیان داشت: در خارج از شعب اخذ رای یک سری تخلفات صورت گرفت که این تخلفات نیز با کمک نیروی انتظامی، دادستان و دادگستری لرستان از آنها جلوگیری به عمل آمد.

وی بیان داشت: ما در انتخابات اخیر لرستان تخلفاتی که در سرنوشت انتخابات تاثیر گذار بوده باشند نداشتیم.منبع: مهر


لازم به ذکر است دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان در دعوت از اصحاب رسانه، برای چندمین بار به صورت گزینشی عمل کرده و فقط تعدادی از رسانه های خاص را دعوت کرده و از رسانه هایی که بعضا به عملکرد دستگاه های نظارتی در انتخابات استان انتقاد داشته دعوت نکرد که با انتقاد شدید رسانه های استان همراه بود.

رسانه های استان که به نوع دعوت مسئول دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان معترض بودند عنوان کردند که برخورد گزینشی آن هم از سوی این نهاد پسندیده نیست و باید این نهاد در رفتار خود تغییر ایجاد کند

گزینشی دعوت کردن خبرنگاران به جلسات موضوعی است که در چند ماه اخیر در لرستان رواج یافته و تعدادی از ادارات که به زودی لیست انها اعلام می شود به هیچ وجه از رسانه ها منتقد دعوت نکرده و فقط تعدادی از رسانه های خاص که نقش تریبون این نهادها را ایفا می کند دعوت می کنند که این کار امری خلاف رسالت این مجموعه ها در برخورد با اصحاب رسانه است

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • بینا

    خدایا از عملکرد سپهوند به تو پناه می بریم

  • پیمان

    متاسفانه ایشان همسو با جریانی خاص گاها بر نیروهای ارزشی و انقلابی میتازد امیدوارم ایت الله جنتی بزودی نیرویی ارزشی و انقلابی به جای ایشان بگمارد

  • فقیر

    خدایا کسانی را که با اقدام عقده ایی وطرفداری شیطانی از بعضی افراد باعث مخدوش شدن نعمت الهی شورای نگهبان می شوند انها را در این دنیا رسوا ودر اخرت روسیاه گردان

  • عزیز

    ای کاش در این دنیا افراد منافق سیرت وخاءن با ارمان حضرت امام ورهبری وکسانی که در پی نابودی جریان اصیل اصولگرایی هستند صورتشان سیاه وعاقبت به شر شوند هرچند چنین افرادی نزد مردم شناسایی شدند وبی اعتبار شده اند

نظرات