"ترکی الفیصل" رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان، منافقین را به داعش پیوند داد تا به خیال خام خود فشارها علیه جمهوری اسلامی را افزایش دهد، حال خیلی ها این پرسش را مطرح کنند که این اقدام چه سودی برای عربستان و رژیم منحوس آل سعود دارد؟

به گزارش لرستان خبر، عربستان علیرغم هزینه های مالی و سیاسی که متحمل شده، نتوانسته است به اهداف سوء خود دست پیدا کرده و یا از وجه و قدرت جمهوری اسلامی در منطقه بکاهد، به همین علت "ترکی الفیصل" رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان، منافقین را به داعش پیوند داد تا به خیال خام خود فشارها علیه جمهوری اسلامی را افزایش دهد.

برخی از تحلیلگران و کارشناسان مسائل سیاسی بر این باورند که این اقدام در راستای سقوط و نابودی جمهوری اسلامی صورت گرفته و این مسئله با صدای بلند از سوی سفیر سابق عربستان در انگلیس و آمریکا و رییس سابق دستگاه اطلاعات عربستان با حضور در نشست مجاهدین مطرح شد و این شاهزاده سعودی، گفت: «همچون شما، خواهان سقوط جمهوری اسلامی هستم.

به گزارش خبرنگار ما عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در همین رابطه می گوید: عربستان به دلیل اینکه از اقدامات داعش علیه جمهوری اسلامی ایران ناامید شده از یک گروه تروریستی بومی برای رسیدن به اهداف خود در جهت ناامن سازی نظام اسلامی استفاده کرده و این مسئله به تصورعربستان، مهمترین سودی است که آنها به دنبال کسب آن هستند.

شکست های پی درپی سعودی ها و پیوند دوباره با تروریست ها

حمیدرضا ترقی عنوان می کند: عربستان رقابت اجتناب ناپذیری با ایران در منطقه و جهان اسلام دارد و نمی خواهد هژمونی جمهوری اسلامی تا جایی ادامه پیدا کند که این نظام، رهبری جهان اسلام را به دست گیرد به همین منظور برای جلوگیری از افزایش قدرت ایران در منطقه وارد مرحله مقابله با نظام اسلامی شده و میان منافقین با داعش پیوند برقرار کرده تا از این رهگذر نیز به سود و منفعتی چشم گیر دست پیدا کند.

این کارشناس مسائل سیاسی و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اعتقاد دارد، گروهک تروریستی منافقین؛ برگ جدید عربستان برای مقابله با قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه است اما این راهبرد ضدایرانی خاندان آل سعود هم راه به جایی نخواهد برد.

هم اکنون کارشناسان مسائل استراتژیک و تحلیلگران مسائل عربستان مطرح کرده اند که امروز باتوجه به کاهش ضریب نفوذ داعش در عراق و سوریه، عربستان برای کاستن از حجم فشارهای بین‌المللی علیه خود، از منافقین بهره گرفته و ضمن ارتباط دادن این گروهک تروریستی با داعش می خواهد به هر طریق ممکن نظام اسلامی را تضعیف و از چشم ملت های منطقه بیندازد.

ترقی می گوید: عربستان مدتهاست با ایران دندان پیدا کرده و ابتدا از لحاظ اقتصادی درصدد تضعیف جمهوری اسلامی بود و حالا از بعد سیاسی، می کوشد در عرصه بین المللی، ایران را به استیصال درآورده و منتهای تلاش خود را انجام می دهد تا این نظام را درگیر جنگ با تروریست ها و داعش در منطقه ساخته و جلوی پیشرفت و رشد ایران را بگیرد.

دست و پا زدن آل سعود و تلاش برای شکاف در جبهه مقاومت

او ادامه می دهد: این کشور هم اکنون از طریق ایجاد پل ارتباطی میان منافقین با داعش در سایه نظارت های خود به دنبال این است که بین ما و کشورهای اسلامی شکاف ایجاد کرده و برخی از یارانمان را در منطقه با پول خریداری کند.

به تعبیر امام راحل، هیچ کشوری نمی تواند جمهوری اسلامی را از طریق قدرت نظامی سرنگونی کند، مگر اینکه این انقلاب از طریق خودمان شکست بخورد. اگرچه عربستان هزینه های گسترده ای را برای اقدام علیه جمهوری اسلامی ایران صرف می کند اما پر واضح است که قطار این انقلاب با سنگ هایی که خاندان آل سعود پرتاب می کند، از حرکت باز نمی ایستد.

محمدرضا مرندی، استاد دانشگاه شهید بهشتی و کارشناس مسائل سیاسی می گوید: عربستان بعد از دوره جدید سلطنت، روند جدیدی را در حوزه سیاست خارجی و تعامل با ایران دنبال کرده و به اصطلاح شمشیر را از رو بسته است. این کشور پیش از این ملاحظاتی داشت اما اکنون با تندروی و نزدیک شدن به اسرائیل می خواهد از هر حربه ای علیه جمهوری اسلامی، بیداری اسلامی و محور مقاومت استفاده کند.

همه می دانند که منافقین به آخر خط رسیده اند و هیچ حامی و هم پیمانی ندارند و حالا عربستان با نزدیک کردن منافقین به داعش به دنبال معامله ای پرسود در جهت حذف نقش جمهوری اسلامی و کمرنگ کردن ایدئولوژی این نظام در منطقه است تا به این واسطه برای خود جایگاهی پررنگ و اثرگذار در منطقه قائل شود.

اما بی شک این گونه اقدامات خاندان آل سعود نمی تواند از ابهت جمهوری اسلامی در نزد ملت های منطقه بکاهد و یا عیار و اعتبار نظام اسلامی را کاهش دهد، روشن است که این کشور نخواهد توانست، اقدامات تاثیرگذار این انقلاب و نظام را در پیشگاه دوستان و هم پیمانانش از سکه بیندازد.

مرندی بیان می کند: عربستان به وسیله پیوند منافقین با داعش می خواهد اغراض سیاسی خود را پی بگیرد و گمان می کند از این معامله سود کلانی نصیبش خواهد شد.

این کارشناس مسائل سیاسی بر این اعتقاد است که عربستان تصور می کند با این اقدام می تواند بر روی افکار عمومی تاثیر گذاشته و با اتکا بر تبلیغات غربی ها که بیشترین و پرنفوذ ترین رسانه ها را در اختیار دارند از اقتدار و هیمنه جمهوری اسلامی کم کند و حتی دیدگاه جهانیان را نسبت به نظام اسلامی منفور و بدبین سازد.

دستان خالی عربستان برای مقابله با ایران

دستان عربستان برای مقابله با ایران خالی است، بی شک ارتباط با منافقین، آخرین تیری بود که از تیردان خاندان آل سعود خارج شد، حتی کسانی که ذره ای با علم سیاست آشنایی ندارند، می دانند که منافقین هیچ وجه و جایگاهی در نظر نظام اسلامی ندارند و مدتهاست که این گروهک تروریستی در زباله دان تاریخ گم شده است.

مرندی صراحتا مطرح می کند که منافقین روزگاری در خدمت صدام بودند و حالا در خدمت عربستان قرار دارند و مردم ایران نیز اتفاقا از این گروهک تروریستی به شدت متنفر هستند، مردم ما فراموش نمی کنند 7 تیرماه سال 1360 را که بیش از 72 نفر از اعضای حزب جمهوری اسلامی ترور شدند و در هشتم شهریورماه همان سال رییس جمهور و نخست وزیر وقت را ترور کرده و به شهادت رساندند.

این استاد دانشگاه تاکید می کند: عربستان نمی تواند از طریق منافقین اقدامی علیه جمهوری اسلامی انجام دهد زیرا وابستگی منافقین و چهره زشت و پلید این گروهک برای ملت ایران اثبات شده است برای عربستان علیه نظام اسلامی نمی تواند قدم از قدم نمی تواند بردارد.

مرندی با اشاره به شباهت میان منافقین با داعش عنوان می کند: داعش و منافقین دارای یک رویکرد هستند به طوری که هر دو جریان تروریست بوده و با اسلام واقعی، ستیز دارند، داعشی ها ترکیبی از القاعده و بعث عراق هستند و بعثی ها هم مارکسیست بوده و منافقین هم مارکسیست به شمار می روند و از سوی دیگر باید گفت، حرکات غیرانسانی این گروهک های تروریستی از یک مسلمان واقعی بروز نمی کند و عربستان هم هیچ چاره ای ندارد جز اینکه از این گروهک ها حمایت کرده تا اهداف شوم خود را پی بگیرد.

منبع: شمانیوز

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات