عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران:

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: از دید بسیاری از اعضای شورای شهر طرح کاهش اختیارات شهردار تهران سیاسی بوده است و در همین ارتباط دلایل متعددی وجود دارد.

به گزارش لرستان خبر، محسن پیرهادی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، در خصوص طرح سلب اختیارات تنفیض شده شورای شهر به شهرداری که توسط برخی از اعضای اصلاح طلب شورا مطرح شده بود اظهار داشت: از دید بسیاری از اعضای اصولگرای شورای شهر طرح کاهش اختیارات شهردار تهران سیاسی بوده است و در همین ارتباط دلایل متعددی وجود دارد.

وی در ادامه افزود: قانون اختیارات شهردار مربوط به 17 سال گذشته است و الان که حدود یک سال به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر مانده است، این موضوع توسط برخی از اعضای شورای شهر مطرح شده است، این شائبه را بوجود می آورد که چرا در این برهه از زمان مطرح شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که تنها یک سال به برگزاری انتخابات مانده است و معمولا افراد برای اینکه کارنامه خوبی از خود داشته باشند، درصدد این هستند که ناکارآمدی این تیم اجرایی که هم اکنون در شهرداری مشغول به خدمت هستند، به اطلاع عموم برسانند.

پیرهادی در ادامه تصریح داشت: نکته قابل تامل دوم این است که زمانی که دوستان این طرح را پیشنهاد دادند، در قالب دو فوریت بود. معمولا طرح های دوفوریت برای مواقع ضروری و بحرانی است که در صحن شورای شهر مطرح می شود. البته ناگفته نماند که این طرح به یک فوریت تبدیل شد. به نظر شما آیا واقعا این موضوع آنقدر برای شهر حساس بوده است که در قالب دوفوریت مورد بررسی قرار گیرد؟ همین رفتار این دوستان نشان داد که پشت پرده سیاسی در این طرح وجود داشته است.

وی گفت: نکته قابل توجه دیگر این بود که هنوز که این طرح در مرحله بررسی درون شورایی بود، برخی از رسانه های اصلاح طلب، گزارش و گفت و گوهای فراوانی درباره این طرح انجام شد. حتی اسامی و خود طرح کاهش اختیارات شورای شهر را نیز در خروجی رسانه های خود قرار دادند و این نشان می دهد که با یک برنامه ریزی دقیق، قصد سیاسی کاری داشتند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید داشت: همان طور که می دانید قانون اختیارات شهردار در برنامه پنج ساله نبوده است و مربوط به 17 سال گذشته است و تا به این حد نیز شورای شهر مشغول امر نظارت نبوده است. همان طور که شاهد هستید الان تمامی موارد به شهرداری سیستمی شده است و این طرح کاهش اختیارات شهردار به نوعی با هدف سیاسی مطرح شد که خوشبختانه با شکست مواجه شد.

منبع: تهران پرس

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات