یادگاری:

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: عربستان سعی دارد قدرت برتر جهان اسلام باشد ولی در برابر اقتدار ایران ناتوان است و به این منظور به هر حربه‌ای چنگ می‌زند و در آخرین اقدام، پیوند منافقین و داعش را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش لرستان خبر، حضور ترکی الفیصل رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان در مراسم گروهک منافقین را می‌توان به دم خروس تشبیه کرد که از جیب رژیم مستبد آل سعود خارج شد و ماهیت تروریستی آن را بیش از گذشته نشان داد.

برخی این اقدام عربستان را پیوند دادن منافقین به داعش می‌دانند چرا که هر دو نیز یک هدف را دنبال می‌کنند.

در رابطه با اینکه نفع آل سعود از پیوند این دو گروهک تروریستی چیست با محمدحسین یادگاری عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس به گفت‌وگو نشستیم.

* عربستان هر کاری میکند تا ام‌القرای جهان اسلام باشد ولی در برابر قدرت جمهوری اسلامی ناموفق است

 آل سعود به چه دلیل با گروهک‌های مختلف علیه ایران پیوند برقرار می‌کند؟

یادگاری: عربستان با توجه به شرایط منطقه‌ای و اتفاقاتی که برای کشور ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی افتاد همیشه می‌خواست به عنوان ام‌القرای جهان اسلام خود را مطرح کند و حرکت‌هایی نیز در این زمینه انجام داد، به طوری که پیش از راه‌اندازی داعش در پشت پرده به صدام و نیروهای ضد انقلاب کمک می‌کرد تا با جمهوری اسلامی مقابله کند ولی موفق نشد زیرا نظام جمهوری اسلامی بااقتدار است و این اقتدار خود را در هشت سال دفاع مقدس هم نشان داد و پس از آن نیز حرکت‌های علمی در کشور رخ داد و پیشرفت‌های علمی ایران مانع تحقق اهداف عربستان و سرآمد بودن در منطقه شد.

این مسئله برای عربستان سنگین بود که نتوانست نظام جمهوری اسلامی را از صحنه منطقه و روزگار محو کند، البته عربستان نه تنها نتوانست این کار را انجام دهد بلکه اقتدار و توانایی نظام جمهوری اسلامی نیز نسبت به قبل به مراتب بیشتر شده است و سعی دارد با حمایت از گروهک‌های مخالف جمهوری اسلامی به اهداف خود دست یابد.

البته آل سعود اقدامات دیگری را هم در این زمینه انجام داده است، به طوریکه با حمایت کشورهای آمریکا و قطر زمینه را برای ایجاد داعش فراهم کرد تا داعش بتواند جلوی حرکت‌ها و پیشرفت‌های ایران را بگیرد که در این زمینه هم شکست خورد و داعش هر لحظه دوره قهقرای خود را طی می‌کند.

 اینکه در حال حاضر عربستان سعی دارد با گروهک منافقین پیوند داشته باشد به چه دلیل است؟

یادگاری: پس از پیروزی‌های عراق و موفقیت‌های ارتش سوریه در حلب، عربستان می‌خواهد از حربه‌ای که صدام علیه جمهوری اسلامی استفاده کرده است استفاده کند یعنی از نیروهای مخالف داخلی پشتیبانی کند تا بتواند حرکت‌هایی را در کشور ایجاد کرده و به نظام جمهوری اسلامی ضربه بزند ولی قدرتی که در حال حاضر فرقه رجوی دارد نسبت به دوران گذشته بسیار ضعیف‌تر است و عربستان به دلیل اینکه در حال غرق شدن است به هر حربه‌ای چنگ می زند تا با طی مراحل مختلف بتواند با ایران مقابله کند.

مقابله با حجاج ایرانی در جمعه سیاه در دوره پادشاه قبلی و کمک‌های مالی هشت ساله به صدام از جمله اقدامات عربستان است و اقدامات عربستان علیه ایران در حال حاضر با پشتیبانی از نیروهای مخالف داخلی دنبال می‌شود ولی فرقه رجوی در حال حاضر بسیار ضعیف است و عربستان به بیراهه می‌رود.

عربستان به دلیل اینکه استراتژی درستی از منطقه ندارد به هر حربه‌ای چنگ می‌زند  تا قدرت برتر منطقه باشد ولی در برابر اقتدار جمهوری اسلامی ناموفق است.

منبع: فارس

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات