ذلت در برجام پذیرفتنی نیست/

محمد قمی گفت: این که باید به تعهدات در برجام عمل شود، شکی نیست ولی نباید به آمریکایی ها باج داد. بنابراین چنانچه قرار است برجام به سرانجام برسد، باید با عزت و قدرت باشد و نه با ذلت و خواری.

به گزارش لرستان خبر، محمد قمی نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی در خصوص نقض برجام از سوی آمریکا اظهار داشت: آمریکا چندین بار در اجرای برجام تفره رفته و کارشکنی کرده است و در نهایت به دنبال مانع تراشی در برجام است. البته این رفتار خصمانه و بد عهدی آمریکایی ها در حقیقت به علت دشمنی با انقلاب اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: آمریکایی ها در برجام نمی خواهند که ایران به منافعی که در توافقات نیز ذکر شده است، برسد. بنابراین باید در برجام منافع ملی کشور در نظر گرفته شود و به سخنان آمریکایی ها اعتماد نکنیم زیرا آنها فریب کار هستند.

این فعال اصلاح طلب در ادامه به اجرای زودتر از موعد تعهدات برجام از سوی ایران اشاره و تاکید کرد: این که باید به تعهدات در برجام عمل شود، شکی نیست ولی نباید به آمریکایی ها باج داد. زیرا این موضوع خلاف منافع ملی خواهد بود.

قمی با اشاره به تعهدات برجام و نقض برجام از سوی غربی ها و اقدام مقابل به مثل ایران بیان کرد: برجام برای ما مهم است ولی حاضر به پذیرش ذلت نیستیم. بنابراین با توجه به بد عهدی آمریکا، مسائل هسته ای باید بیش از پیش ادامه پیدا کند.

این نماینده مجلس با بیان این که برنامه موشکی کشور هیچ ربطی به برجام ندارد، گفت: در توافقات و گفت وگوهای برجام نیز به صراحت اعلام شد، که مباحث موشکی به برجام مربوط نیست. بنابراین برنامه های موشکی ایران مربوط به برنامه هسته ای نیز نمی شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: غربی ها در برجام به دنبال بهانه هستند تا به نوعی برجام را تحت شعاع قرار دهند. البته غربی ها با محوریت آمریکا با بهانه جویی و اتهام زنی به ایران از قبیل نقض حقوق بشر و حمایت از تروریست به دنبال فرار از تعهدات خود در برجام هستند و با وارد کردن فشار به ایران به می خواهند به اهداف تعیین شده خود برسند.

قمی اضافه کرد: باید در برابر زورگویی و بهانه جویی آمریکا و هم پیمانانش محکم برخود شود و همان گونه که رهبر انقلاب فرمودند باید با ایستادگی عزت و عظمت ملت و مردم را از دست ندهیم. بنابراین چنانچه قرار است برجام به سرانجام برسد، باید با عزت و قدرت باشد و نه با ذلت و خواری.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: ما باید با توجه به شرایط منطقه ای که بسیاری از کشورهای مجاور با جنگ و ترور درگیر هستند، قوای نظامی را تقویت کنیم و نیروهای نظامی کشور باید آمادگی لازم را برای هرگونه تهدید را داشته باشند.

این نماینده مجلس ادامه داد: آمریکا در منطقه از گروهک های تروریستی حمایت می کند؛ در این شرایط نیروهای نظامی و امنیتی باید در مقابل هرگونه اقدامی آمادگی کامل داشته باشند زیرا دشمنان به بهانه های مختلف به دنبال این هستند که ایران را در جنگ منطقه ای به طور مستقیم درگیر کنند و از این طریق به منافع خودشان برسند. بنابراین ما باید آمادگی داشته باشیم.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در خاتمه تاکید کرد: برنامه های موشکی هیچ ربطی به برجام ندارد و در این شرایط جهت مقابله با هرگونه تهدید احتمالی و یا هرگونه اتفاقی در منطقه، باید توان موشکی و تسلیحاتی را افزایش دهیم.

منبع: خبرنامه دانشجویان ایران

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات