استاندار لرستان:

استاندار لرستان با اشاره به اینکه دستور پرداخت ۷۰ تا ۸۰ درصد مطالبات مطبوعات به ادارات داده شده است، گفت: به مدیران استان تذکر خواهیم داد از رسانه ها شکایت نکنند.

به گزارش لرستان خبر، هوشنگ بازوند شامگاه دوشنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان به نقش موثر رسانه ها در توسعه اشاره کرد و اظهار داشت: امسال در لرستان سال پرکاری خواهیم داشت به‌طوریکه نمی توان با ساعت کاری اداری عقب ماندگی ها را جبران کرد لذا باید همه مدیران کمک کنند تا شاهد رونق و تغییر در استان باشیم و در این پرکار بودن نقش رسانه ها نیز تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه رسانه ها نقش بسزایی در انعکاس مشکلات استان داشته اند، عنوان کرد: اگر امروز هیئت دولت به مطالبات مردم لرستان توجه می کند و برای رفع مشکلات استان تعداد زیادی از وزرا و معاونین به استان سفر می کنند به‌خاطر انعکاس مشکلات استان از سوی خبرنگاران بوده است.

نقش رسانه های استان در بهبود شرایط سرمایه گذاری

استاندار لرستان افزود: همچنین نقش رسانه های استان در بهبود شرایط سرمایه گذاری و تبدیل شدن لرستان از معبر به مقصد گردشگری بسیار تاثیرگذار بوده است.

بازوند خطاب به خبرنگاران گفت: اعتقاد دارم شما خبرنگاران زحمات زیادی متحمل می شوید و چیزی جز عشقی که شما به عمران آبادانی استان دارید نمی توند باعث این همه تلاش شما شود و این عشق شما به آبادانی لرستان جای تقدیر و تشکر دارد.

وی اضافه کرد: از تمام کسانیکه در فضاهای مجازی مار را نقد، حمایت و دفاع می کنند نیز تشکر می کنیم.

استاندار لرستان از رسانه های استان خواست که در تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی و انعکاس تلاش های صورت گرفته در این زمینه همکاری داشته باشند و گفت: هدف دولت یازدهم توسعه اقتصادی با رویکردهایی که مقام معظم رهبری اعلام کرده، بوده و همگی روی آن اجماع دارند لذا رسانه ها می توانند در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و پررنگ کردن نقش مردم در این زمینه تاثیرگذار باشند.

دستور پرداخت ۷۰ تا ۸۰ درصد مطالبات مطبوعات داده شد

بازوند با اشاره به اینکه دستور پرداخت ۷۰ تا ۸۰ درصد مطالبات مطبوعات به ادارات داده شده است، افزود: از رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان درخواست می شود دستگاه هایی که به خبرنگاران بدهکار هستند در اصلاح موافقت نامه های آن ها این مورد را آورده که این مطالبات پرداخت کنند.

وی بیان داشت: ما در حال سپری کردن پروسه توسعه در استان هستیم که در این پروسه بسیاری از افراد باید هزینه پرداخت کنند ولی نباید هزینه پرداخت توسعه در استان را سنگین کنیم و رسانه ها در سبک کردن هزینه توسعه نقش مهمی دارند.

استاندار لرستان بر لزوم تلاش مدیران استان برای استقبال از بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: یک مدیر باید جرات صحبت کردن با بخش خصوصی را داشته باشد و اگر مدیران ما جرات صحبت و مذاکره با سرمایه گذار را نداشته باشند این امر باعث مرگ توسعه خواهد شد همچنین از سوی رسانه ها نیز نباید اعلام شود که فلان مدیر شریک سرمایه گذار است.

بخشودگی شکایات دستگاه های اجرایی استان از خبرنگاران

بازوند در پاسخ به درخواستی مبنی بر ایجاد یک مجتمع بزرگ برای استقرار تمامی خبرنگاران استان، عنوان کرد: عملی شدن این امر نیازمند برنامه ریزی دقیق است زیرا ما در لرستان هزینه های زیادی بابت عدم برنامه ریزی پرداخت کرده ایم لذا اگر برنامه ریزی در این زمینه وجود داشته باشد قول خواهیم داد تسهیلات مورد نیاز در این رابطه را پرداخت کنیم.

وی در پاسخ به درخواست دیگری مبنی بر تلاش برای بخشودگی شکایات دستگاه های اجرایی استان از خبرنگاران، گفت: به مدیران استان تذکر خواهیم داد از رسانه ها شکایت نکنند مشروط بر اینکه خبرنگاران نیز اخلاق را رعایت کنند.

در پایان این مراسم استاندار لرستان از پرداخت ۱۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه به خبرنگاران خبر داد.

منبع:مهر

 

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • حمید

    این نکته آخر آقای استاندار رنگ تهدید دارد چون خبرنگار تحت یک منشوری از ادب و احترام و در لوای ادبیات صحیح سعی در شفاف سازی مشکلات جامعه دارند وگمان نمیکنیم خبرنگاری که حرفه ی خبرنگاری را داشته باشد از شرط اخلاق خارج شود ولی اینکه حقایق و روشنگری در مورد ضرر وزیانی که بعضی از مدیران دولتی به استان در اثر بی تدبیری و عدم کارایی لازم به استان وارد میکنند را اگر خبرنگاری بازگو و گزارش کرد نباید به عنوان بی اخلاقی گذاشته شود در غیر اینصورت جامعه از پویایی لازم برای انتقاد و ابراز عقیده سازنده محروم خواهد شد

نظرات