دکتر سلیمانی:

دولت بیشتر گرایش به خارج از مرزها دارد این خصوصیت دولت یازدهم ...

به گزارش لرستان خبر، دکتر محمد سلیمانی در خصوص شبکه اجتماعی داخلی گفت: شبکه هایی که اجتماعی هستند باید چندتا خصوصیت داشته باشند تا این خصوصیت ها باعث جلب رضایت و اعتماد مردم شود. یکی از لحاظ فنی که در واقع آن سرویس هایی که در اختیار کاربران قرار می دهد، سرویس های خیلی خوب و جامع و فراگیر باشد. مورد بعدی این است که شبکه بتواند افراد زیادی را تحت پوشش قرار بدهد. مورد سوم بحث هزینه است، که هزینه ها طوری باشد که حالت رقابتی به وجود بیاورد. مورد چهارم استمرار طولانی مدت است، یعنی کاربران مطمئن باشند شبکه ای که استفاده می کنند در طولانی مدت احتمال تعطیل شدن یا به رکود کشیده شدن آن صفر باشد. من فکر میکنم مورد سوم که در ارتباط با شبکه های داخلی یک مقدار در ذهن مردم است. این موضوع را دولت می تواند حل بکند یعنی اگر دولت حمایت بکند و شبکه های اجتماعی داخلی را تحت پوشش قرار دهد و با حمایت ها و تبلیغات ها و حضوری که در صحنه پیدا می کند  به مردم تضمین بدهد، در واقع این مشکل را حل می کند. یعنی مردم متوجه می شوند و اعتمادشان جلب می شود که این شبکه موقتی نیست. چون دولت حمایت و تأیید و تبلیغ می کند.

وزیر ارتباطات دولت نهم با بیان عدم پشتیبانی دولت از شبکه های اجتماعی داخلی اظهار داشت: دولت بیشتر گرایش به خارج از مرزها دارد این خصوصیت دولت یازدهم است نه تنها در این زمینه در همه زمینه ها اینگونه است. در صنعت می بینید چشم دولت به کره جنوبی و چین و ایجاد اشتغال برای آنها است . در بحث شبکه های اجتماعی هم اینگونه است مثل برجام. یعنی در واقع تو سرداخل می زنند. وقتی کسی که دور میز ریاست می نشیند و می گوید که صنعت ما در حد آبگوشت بزباشی هست و اینگونه صنعت ایران، صنعت گران و تولیدکنندگان داخلی را تحقیر می کند در این حالت مردم احساس می کنند شبکه های اجتماعی داخلی هم چندماه دیگر توسط دولت تعطیل می شود. در شبکه های اجتماعی خارجی موجود همه نوع اطلاعات رد و بدل می شود. مسائل عدیده ای وجود دارد ولی دولت نه تنها برخورد نمی کند بلکه حمایت جانانه و پای کار هم می کند. اگر در شبکه داخلی اتفاق کوچکی بیفتد مثل مطبوعاتی که هر روز توسط دولت تعطیل می شوند برای شبکه اجتماعی داخلی هم همین اتفاق می افتد. برای مثال هفته نامه نه دی را ببینید چند بار دولت آن را تعطیل کرده است بعد به دادگاه رفتند و تبرئه شدند. این نهضت تا چه زمانی ادامه پیدا می کند؟! دولت به شبکه های اجتماعی داخلی اعتماد نمی کنند و این بزرگترین مشکل است در شبکه های اجتماعی خارجی اطلاعاتشان به دست دشمنان ملت و مردم می افتد و دوست ندارند مسائل خصوصیشان دراختیار اغیار قرار بگیرد. اما وقتی این عدم اعتماد به شبکه های داخلی وجود دارد و می بینند که این شبکه ها توسط دولت بسته می شوند چون زور دولت به شبکه های داخلی می رسد و اگر بخواهد با شبکه های خارجی برخورد کند توانش را ندارد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری ادامه داد: جوانان ایرانی خصوصا در زمینه تولید نرم افزار در دنیا بی نظیر هستند از این بابت می تواند اتفاق بیفتد ولی زمان حمایت می خواهد و کسی که می خواهد این کار را انجام بدهد باید مطمئن باشد که دولت یک حمایت طولانی مدت دارد و با آنها جناحی برخورد نمی کند و در صورتی که دولت تغییر کند، کار آنان ادامه خواهد داشت.

سلیمانی در پایان افزود: دولت علاقه به کار ندارد و در وعده های سیاسی و حرف بهتر می تواند مردم را مدیریت بکند کما اینکه در انتخابات مجلس هم این اتفاق افتاد در سال 92 هم به همین صورت بود. الان دولت از اینکه ذهن مردم به سمت عملکرد برود ترس دارد و اگر به این سمت برود دست دولت در همه زمینه ها خصوصا بحث اقتصادی خالی است چون حرفی برای گفتن ندارد. حتی مدیران دولت حقوق های نجومی گرفتند ولی کاری برای مردم نکرده اند.

منبع: صابرنیوز

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات