برخی مغایرت های گزارش سازمان بازرسی با واقعیت؛

متن گزارش فعلی سازمان بازرسی، پر است از تناقضها، اشکالات و ایرادات فنی و همچنین دروغهای محرز و مشخص. 33 مورد از مواردی که به عنوان واگذاری از آنها یاد شده است از اساس و بر مبنای مستندات، کذب محض است.

به گزارش لرستان خبر، متن گزارش فعلی سازمان بازرسی، پر است از تناقضها، اشکالات و ایرادات فنی و همچنین دروغهای محرز و مشخص. 33 مورد از مواردی که به عنوان واگذاری از آنها یاد شده است از اساس و بر مبنای مستندات، کذب محض است. در موارد بسیاری نام یک ملک برای چندین نفر عنوان شده است(مثلا در مورد یک ملک که به صورت مشاع به 7 نفر فروخته شده است، کارشناس 7 بار برای هر نفر نام ملک را نوشته است!)، بخشی از تخفیفهایی که ذکر شده است به هیچ عنوان سندیت نداشته و با واقعیت مغایرت دارد و... . مجموعه این موارد، از این گزارش، یک گزارش کاملا مخدوش و غیر رسمی ساخته است. در انتهای توضیحات همین فایل به برخی از موارد مغایرت اشاره شده است.

- گزارش اخیر به تاریخ 18/5/95 برای دفتر شهردار ارسال شده و زمان پاسخگویی به آن، 20/5/95 عنوان شده است. یعنی برای گزارش با این حجم از جزییات و نکات فنی، تنها در حدود دو روز زمان در نظر گرفته شده است. این مساله خود جالب توجه و محل شبهه است و اگر واقعا هدف شفاف سازی بوده ، چرا چنین فرصت اندکی برای پاسخگویی در نظر گرفته شده است.

- نحوه توزیع گزارش عجیب و خارج از عرف است. بر اساس مستندات متقن، گزارش سازمان بازرسی، همزمان با ارسال به دفتر شهردار به طور اختصاصی و در پاکت برای حدود 60 نفر دیگر نیز فرستاده شده است. این در حالی است که گزارشهای سازمان بازرسی آن هم در چنین سطحی قطعا طبقه بندی دارد. بنابراین با چه توجیهی این گزارش برای افراد مختلف ارسال شده است؟ و جالب تر آنکه پس از رسانه ای شدن گزارش، شهرداری تهران به درز اطلاعات متهم می شود!

- اگر نیت کارشناس سازمان بازرسی واقعا کسب اطلاع از شهرداری در مورد سوالات و ابهامات بوده است، چه لزومی دارد که به پیوست نامه، لیست املاک و افراد نیز ارسال شود؟ در حالی که شهرداری تهران بیش از 800 مدیر ارشد دارد و بیش از 14000 نفر نیز تاکنون از طریق تعاونی ها خانه دار شده اند چرا فقط نام یک سری از افراد خاص در این لیست وجود دارد و چرا این گزارش درست چند روز قبل از انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر منتشر میشود؟

- در تاریخ 28/11/93بازرس قبلی سازمان بازرسی (آقای صحرایی) بسیاری از مواردی را که در گزارش اخیر این سازمان به عنوان اشکال مطرح شده است، مطرح نکرده و به عبارتی سلامت سیستم را در موضوع واگذاری ها تایید کرده است. اینکه این حجم از ابهامات و سوالات در فاصله اندک بین دو گزارش مطرح میشود، خود محل سوال و توجه است.

- بازرس فعلی سازمان (آقای خاقانی) که نقش اصلی را در تهیه گزارش اخیر بر عهده داشته است، خود شخصا فردی پر حاشیه و به لحاظ گرایش سیاسی اصلاح طلب است. بر اساس مطالعه سوابق این فرد، در بسیاری از پرونده هایی که ایشان بر روی آنها کار کرده است، نهایتا جنجال بی پایه سیاسی- رسانه ای ایجاد شده است.

- چارچوب بازرسی این فرد (خاقانی) خارج از عرف و ضوابط بازرسی بوده است. به طور طبیعی سازمان بازرسی باید هر گونه اطلاعات لازم را به صورت رسمی از سازمانها مطالبه کند و آنها موظفند تا اطلاعات را ارائه دهند، در حالی شیوهی کار این فرد بدین صورت بوده است که با حضور خود یا کارشناسانش در شهرداری، بدون مصاحبه و درخواست توضیحات شفاهی پشت سیستمها می نشسته و اطلاعاتی را استخراج می کرده است.

- شهرداری تهران بیش از 55000 نفر پرسنل دارد. بیش از 100 تعاونی مسکن در شهرداری فعال هستند که فعالیت آنها کاملا مستقل از شهرداری و شهردار تهران می باشد و چارچوب عمل آنها بر اساس قوانین مجلس شورای اسلامی، مصوبات هیئت وزیران و مصوبات شورای شهر می باشد. قانون جامع مسکن و ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن است که مجلس به دولت داده است در صدر این قوانین قرار دارد.

- در10 سال گذشته شهرداری تهران توانسته است ۲۷۶۳۷ نفر را در ۱۱۴ تعاونی مسکن ساماندهی کند و ۱۴۳۳۹ نفر تاکنون صاحب خانه شدند و بقیه نیز املاکشان در مراحل مختلفی از تملک زمین تا نازک کاری قرار دارد. افرادی که واگذاری به آنها صورت گرفته همگی کارمندان شهرداری اعم از رسمی و قراردادی هستند و در ردههای مختلف از کارگران تا مدیران و نه صرفا گروهی خاص از پرسنل قرار دارند. تمام این واگذاری ها نیز از سوی تعاونی ها و تحت ضوابط قانونی آنها صورت گرفته و حتی یک مورد هم به دستور شهردار یا معاونان وی انجام نشده است.

- در شهرداری تهران برخلاف بسیاری از نهادها و سازمانها هیچ خانهی سازمانی وجود ندارد. همین موضوع باعث شده است تا فشاری مضاعف بر شهرداری وارد آید تا برای تامین مسکن پرسنل خود به سیستم تعاونی مسکن و فروش شرایطی بیشتر توجه داشته باشد. به دستور شهردار تهران برای جلوگیری از فساد به ویژه در حوزه املاک و مستغلات، سازمان شهرداری به زیاد کردن تعداد تعاونی ها و خانه دار شدن پرسنل از این طریق تشویق شده است.

- در میان تعداد بیش از 14 000 واگذاری که از سوی تعاونی ها به پرسنل شهرداری صورت گرفته، افرادی از ردهها و بخشهای مختلف سازمان شهرداری وجود دارند که آنها نیز دقیقا بر اساس قانون، املاکی را با تخفیف و تسهیلات و شرایط اقساطی دریافت کردهاند اما متاسفانه در گزارش سازمان بازرسی هیچ اشاره ای به این موضوع نشده است. برای مثال، تنها یک نمونه از این واگذاری ها شهرکی در منطقه 5 تهران در محدود چهارراه تعاون است که برای قریب به 3000 نفر از پرسنل زحمتکش سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران تدارک دیده شده است. این پروژه در بهمن ماه امسال به متقاضیان تحویل خواهد شد. قیمت هر متر مربع از آپارتمان های این پروژه با احتساب تخفیفات قانونی در حدود یک میلیون تومان محاسبه شده است، در حالی که قیمت کنونی منطقه در حدود3.5 تا 4 میلیون تومان در هر متر مربع است. علاوه بر این واگذاری بیش از 9000 واحد مسکونی در منطقه 22  نیز از دیگر مواردی است که متاسفانه هیچ اشاره ای به آنها نمی شود و تلاش میشود تا لیست ارائه شده از سوی سازمان بازرسی تحت عنوان «امتیازات ویژه به افراد خاص» معرفی شود! این در حالی است که تعداد مدیران ارشد شهرداری در طی 10 سال گذشته حدود 2500 نفر بوده است که بر اساس گزارش سازمان بازرسی تنها 150 نفر از آنها از طریق تعاونی ها خانه دار شده اند. بنابراین با تناسبی ساده می توان فهمید که میزان تسهیلات و واگذاری ها برای سایر رده های غیر مدیریتی بیشتر بوده است.

 

 

 «برخی» مغایرت های گزارش سازمان بازرسی با واقعیت

سید محسن اسدی مشاور شهردار منطقه 16

"بر اساس گزارش سازمان بازرسی آپارتمانی به آدرس خ موحد دانش، جنب بانک تات پ92، ط 3 شرقی"  171 متر به فرد فوق واگذار گردیده است. این در حالی است که همین ملک در گزارش سازمان بازرسی به آقای سید موسی پور موسی شهردار منطقه 16 نیز واگذار شده است.

خانم معصومه آباد، عضو شورای شهر

بر اساس گزارش سازمان خانم آباد دو دستگاه آپارتمان- درآجودانیه،خ ساری،مقابل کوچه سپهر،پ4 به متراژ 313 متر و با 40 درصد تخفیف در یافت کرده است. این در حالی است که این موضوع از اساس کذب و هیچ ملکی به خانم آباد واگذار نشده است.

علی برادران فلاحی، مدیرعامل حراست

بر اساس گزارش سازمان، آپارتمانی به آدرس دربند ، خ جعفری ، نبش پالیزی ، ط 3 شمال غربی به متراژ 183 متر به ایشان واگذار گردیده است. این در حالی است که بر اساس همین گزارش، همین آپارتمان به آقای رضا دباغی نیز واگذار شده است.

سمیع اله حسینی، مدیر دفتر معاون سازمان سرمایه گذاری

بر اساس گزارش آپارتمانی به آدرس دربند،خ جعفری، نبش پالیزی، ط4شمال شرقی به متراژ 99 متر به ایشان واگذار شده است. در حالی که بر اساس همین گزارش، این آپارتمان به آقای محسن ترک آبادی و مجید میرباقر یومی نیز واگذار شده است.

 

 جعفر معصوم زاده، مدیر کل اداره برنامه ریزی و کنترل عملکرد

بر اساس گزارش، آپارتمانی به آدرس زعفرانیه خ پسیان خ شارستان ششم پ 5 ط 5 با 5/8 درصد تخفیف و به متراژ به ایشان واگذار گردیده است. این در حالی است که این ملک بر اساس اسناد موجود اقاله گردیده و واگذار نشده است.

علی نادی، قائم مقام سازمان مدیریت بحران

بر مبنای گزارش، آپارتمانی به آدرس خ ولیعصر بلوار ناهید پ 72 ط 4 جنوب شرقی و به متراژ 173متر به ایشان واگذار گردیده است. در حالی که بر اساس اسناد، این موضوع کذب بوده و واگذاری رخ نداده است.

احسان اله شریفی، قائم مقام شهردار منطقه 1

بر اساس گزارش، ایشان آپارتمانی به آدرس یوسف آباد خ 41 پ35 ط اول دریافت نموده است. این در حالی است که این موضوع کذب بوده و واگذاری صورت نگرفته است.

سید محمد جواد شوشتری، مدیر کل دفتر شهردار

بر اساس گزارش، ایشان آپارتمانی به آدرس خ سرو شرقی خ سوم خ نامی خ نسیم پ 17 ط 1 دریافت نموده است. این در حالی است که این موضوع کذب بوده و واگذاری صورت نگرفته است.

محمود صلاحی، مدیر عامل سازمان فرهنگی هنری

بر اساس گزارش، ایشان آپارتمانی به آدرس دروس احتشامیه خ راستوان پ 43/1 واحد 23دریافت نموده است. این در حالی است که این موضوع کذب بوده و واگذاری صورت نگرفته است.

منبع: تهران پرس

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات