امروز در مجلس رخ داد

بیرانوند با تاکید بر لزوم توجه بیشتر دولت و وزرا برای فعال کردن صنایع استان لرستان گفت:‌ متاسفانه امروز هنوز نگاه تبعیض آمیز در تقسیم منابع ملی وجود دارد و مسئولان به جای کمک به جبران خسارات در منش کم توجهی پافشاری می‌کنند

به گزارش لرستان خبر، محمد بیرانوندی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس  خطاب به رئیس جمهور و وزراء با اشاره به ظرفیت‌های استان لرستان برای پیشرفت و توسعه تصریح کرد:‌ این استان در محرومیتی تاریخی که حاصل کم توجهی مسئولان است  گرفتار شده. امروز من به عنوان نماینده این مردم سلحشور عرض می‌کنم که فقر و تنگدستی و محرومیت و بیکاری جوانان لرستان بیش از آنکه شنیدنی باشد دیدنی است.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس ادامه داد: روزی که دولت مجاز به سرمایه گذاری در کشور بود، جوانان لرستان مشغول دفاع از کیان ایران اسلامی بودند از طرفی لرستان از قلم مقسمان بودجه‌ها و اعتبارات ملی افتاد و نه تنها هیچ صنعتی در این سرزمین بعد از انقلاب بنا نشد بلکه به بهانه‌ی طرح کوچک سازی دولت، خرده صنایع پیش از انقلاب را نیز به شخصیت‌های حقوقی و حقیقی که برای نابودی آمده بودند واگذار کردند.

بیرانوند با تاکید بر لزوم توجه بیشتر دولت و وزرا برای فعال کردن صنایع استان لرستان گفت:‌ متاسفانه امروز هنوز نگاه تبعیض آمیز در تقسیم منابع ملی وجود دارد و مسئولان به جای کمک به جبران خسارات در منش کم توجهی پافشاری می‌کنند

سرور آزادگان به ما آموخت که با جهان با زبان عقل، منطق، ادب و شجاعت حرف بزنیم. همه سردمداران دنیا بدانند که جهان و جهانیان بیش از آنکه نیازمند جنگ و ستیز تمدن‌ها باشند نیازمند تفاهم و تعامل و گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها هستند.

وی افزود: منطق، ادب و شجاعت تیم مذاکره کننده دولت جمهوری اسلامی ایران در برجام نمونه‌ی برجسه‌ای از منطق حسینی است.

این نماینده مجلس با اشاره به بیانی از رهبر معظم انقلاب که فرمودند جامعه سالم جامعه ساکت نیست، یادآور شد: این فرمایش حجت‌را بر همگان تمام کرده که همه باید حق آزادی بیان و آزادی قلم را رعایت کنند. حواسمان باشد که سکوت، خشم و اندوه را تیزتر می‌کند.

بیرانوند ادامه داد:‌ امروز ایران بزرگ بیش از هر زمان دیگر به همگرایی و اتحاد در عین تنوع و گوناگونی سلیقه‌های سیاسی و فکری نیازمند است. نگاهی ژرف به جهان ناامن پیرامون ایران بزرگ، به ما می‌گوید که قدری با هم مهربان‌تر باشیم و بیش از آنکه بر ساز تفرقه بکوبیم درمسیر تمامیت ارزی ایران، اقتدار جمهوری اسلامی و منافع ملی حرکت کنیم.

وی

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • هم استانی

    آقای نماینده محترم ضمن تشکر از شما ولی به حضورتان عرض میکنیم این سخنرانی شما در مجلس به جز یک خط به نفع لرستان یک بیانیه در دفاع از برجام و برجامیان بود آقای محترم ازداخل این جام آبی برای کل مردم گرم نشده است شما هم کمر همت ببندید در شرایط اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب فرمودند و یقینا راهگشای برون رفت از رکود است حرکت کنید استان لرستان بیشتر از بودجه نیاز به افراد کاربلد و متعهد و ولایی دارد.امسال در پایلوت اقتصادی بودیم و این فرصت تاریخی به دلیل ندانم کاری و عدم مدیریت تخصصی و کار آمد از دست رفت.

نظرات