در اتفاقی نادر در ایران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به خاطر برکناری معاون خود حق ورود به جلسات استانداری و سایر جلسات مرتبط با این حوزه را ندارد.

به گزارش لرستان خبر، مهرداد غضنفری پیش از ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران در سخنانی عزل و نصب صورت گرفته در جهاد کشاورزی استان را بدون ادله کاری و کارشناسی عنوان کرد و اظهار داشت: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان باید دلایل منطقی برای ایجاد تغییر در یکی از مهم ترین دستگاه های استانی که در زمینه اقتصاد مقاومتی هم بسیار موثر است را بیان کند و این در حالیست که تا کنون چنین اقدامی انجام نداده است.

 به هر دستگاهی که برای دولت حاشیه ایجاد کند واکنش نشان می دهیم

وی ادامه داد: معاونی که از جهاد کشاورزی لرستان عزل شده، معاون اداری مالی و مسئول هزینه بوده و حتی مسئول تامین اعتبار سازمان هم نیست، پس رئیس سازمان جهاد کشاورزی باید ادله کافی به مسئولان استان و به ویژه مدیریت ارشد استان در این زمینه را ارائه کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان با بیان اینکه مدارک تحصیلی فرد منصوب شده در این معاونت حتی مرتبط با حوزه اداری مالی نیست، گفت: مدارک این فرد در حوزه دام است و به طور حتم معاون جدید این اداره تخصص و تجربه کاری در این زمینه را ندارد.

غضنفری با تاکید بر اینکه هر دستگاهی که بخواهد در مسیر کار و اجرای برنامه ها و سیاست های دولت ایجاد حاشیه کند، به طور حتم ما نسبت به آن واکنش نشان می دهیم ادامه داد: از ابتدای ورود عبدالرضا بازدار به جهاد کشاورزی لرستان ما به طور مفصل با وی صحبت کردیم که اگر قرار است تغییری در جهاد کشاورزی استان صورت بگیرد، در راستای تبدیل وضعیت به احسن باشد نه اینکه فردی که حتی سوابق مرتبط ندارد، در قسمتی منصوب شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی باید مجری سیاست های دولت باشد

وی در ادامه سخنان خود به نحوه انتصاب و حضور عبدالرضا بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی به استان لرستان اشاره کرد و گفت: وی از جمله مدیرانی بود که در دولت نهم و دهم سمت داشتند و چون استاندار از  من خواسته بودند که از جهادکشاورزی به معاونت امور اقتصادی استانداری بیایم و در مورد گزینه های مناسب برای جهاد کشاورزی نظر بدهیم، در ابتدا گزینه های بومی معرفی کردیم.

غضنفری اضافه کرد: متاسفانه به دلایل مختلفی وزارت جهادکشاورزی از انتخاب مدیر بومی خودداری کرد و باز هم مدیریت ارشد استان خواستند که از مجموع چند گزینه غیر بومی برای انتخاب رئیس جهاد کشاورزی، به انتخاب بپردازیم.

وی ادامه داد: از میان گزینه های غیربومی هم با توجه به شناختی که از قبل از عبدالرضا بازدار در جهاد کشاورزی شهرستان ها و استان ایلام داشتم، از وی با توجه به اینکه کار در ایلام از نظر فرهنگی، جغرافیایی و ... تا حدودی شبیه لرستان بود خواستیم که وارد جهادکشاورزی استان شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان با بیان اینکه از همان ابتدا از رئیس سازمان جهاد کشاورزی خواستیم که مجری برنامه های دولت باشد اضافه کرد: عبدالرضا بازدار هم در ابتدا این فرض ها را در نظر گرفت و پذیرفت ولی در ارتباط با این عزل چون ادله ای برای این کار نداشته و حتی بعد از درخواست ما برای علت این کار هم، دلیلی ارائه نکرد، از ورود وی به استانداری ممانعت می کنیم.

«عبدالرضا بازدار» همچنان ممنوع الورود به جلسات است

غضنفری ادامه داد: علاوه بر این در سایر ادارات و دستگاههایی که جلسات مرتبط با این حوزه برگزار می شود، عبدالرضا بازدار همچنان حق ورود ندارد.

وی گفت: مدیر باید از همه ظرفیت ها در مباحث کارشناسی بهره بگیرد و در حوزه مدیریت باید با دولت همسو باشد نه اینکه با دولت زاویه بگیرد چرا که حلقه مدیریتی دولت به هم پیوسته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان افزود: این عزل در راستای بهبود وضعیت صورت نگرفته و هیچ ادله ای ارائه نشده و از آنجا که با وزارت جهاد کشاورزی هم مکاتبه شده و تا تعیین تکلیف نهایی عبدالرضا بازدار همچنان ممنوع الورود به استانداری و جلسات استان است.

منبع: مهر

لازم به ذکر است رئیس موفق سازمان جهاد کشاورزی یکی از معاونانش را برکنار و یک مدیر موفق دولتی را جایگزین وی کرد که این کار سبب از دست رفتن منافع کاسبان سیاسی شد و این روزها شدیدترین هجمه ها را به این مدیر برده اند و مسئولان ارشاد استان هم ظاهرا اختیاری ندارند!!

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • حسن

    این تاخت وتازها از زبان کسی بیان می شود که به راحتی از سازمان جهاد کشاورزی به استانداری ورود پیدا کرده واقعا استانداری اینقدر بی درو پیکر ه که حر فهای کارشناسی نشده از ان به راحتی بیان شود؟؟

  • ناشناس

    مسئولان ارشاد کجا بوده عمو جان، آخر خبر رو دوباره بخون جهاد کشاورزی با ارشاد چه ارتباطی داره

  • مجید سپهوند

    باسلام آقای عیسی میرزایی دارای سوابق خوبی در حوزه پشتبانی جهاد کشاورزی دارد وچندین کشور خارجی رفته است وبه نظر من می توانددر معاونت جهادکشاورزی موفق عمل کند..ضمنا"نامبرده با دولت تدبیر وامید هماهنگ است.

  • عبدالله

    رییس سازمانی که اختیار عوض کردن معاون خودرانداشته باشد چگونه می توانند امورات سازمان گستردهای مثل جهادرا پیش ببرد.
    این ادبیات معاون استانداربه درد گردنه ریش بر کوهدشت می خورد.مشکل آقای بازدار این است که بادلالان سیاسی هماهنک ومعامله نکرده است.

  • محسنی

    انگونه سخن گفتن آدم رابیاد گردنه ریش بر کوهدشت می اندازد؟؟

  • ناشناس

    مگر تمام مسئولين استان مدرك تحصيلي شان متناسب با پستها يشان است كه ايشان نيست /لطفاٌ نگاهي به دور و بر خوردتا بيندازيد آنگاه اينگونه مصاحبه كنيد / بعنوان مثال سالهاست تمام سطوح مديريت هاي مالي و منابع انساني دانشگاه علوم پزشكي را پزشكان قبضه كرده اند كه هيچ كدام كوچكترين تخصصي در اين زمينه ها ندارند اما مسئولين استانداري تا كنون كوچكترين عكس العملي نشان نداده اند / كاملا معلوم است كه سخنان ايشان رنگ و بوي جناحي دارد

  • بیرانوند

    متاسفانه وقتی کسی که کوچکترین اعتقادی به رهبری ندارد می شود .... نتیجه اینست که خود را وامدار کاسبان سیاسی می داند انوقت اگر یک مدیر جرات کند که معاون نالایق خود را برکنار کند اینگونه با برخورد می کنند گلایه ما ازاین اقایان نیست چون برای ماشناخته شده هستند بلکه از .... که چرا با این اشخاص معلوم الحال که فضای استان رامسموم کرده اند برخورد نمی کنند در پایان به عنوان یک دردمند از لرستان خبر خواهش می کنم این کامنت را منتشر کند

  • همکار

    این اقای حمیت شارخی (حمید شاهرخی) دو سال از بازنشستگیش گذشته چرا بازنشسته نمیشه اونوقت بعضی از همکاران ما برای یک ما ادامه کار در سازمان منع میشوند اقا حمت چه گلی به سر جهاد زده جز اخلاق زشت و غیر انسانیش

  • مهدی

    شنیده ها حاکی از آن است که معاون برکنار شده نسبتی با یکی از معاونین استانداری دارد که عاملی برای مورد غضب قرار گرفتن مدیر کل جهاد شده است . ولی اگر فرد برکنار شده نا لایق بوده ، مدیر جهاد دمش گرم با این شجاعت و جرأتی که به خرج داده . خدا موفقش کند .

نظرات