رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

ما انتظار داریم که دولت در موضوع استعفای جنتی صادقانه با مردم صحبت کند و علت کنار گذاشتن وزیر ارشاد در این مقطع را توضیح بدهد.

به گزارش لرستان خبر، حجت الاسلام پژمانفر یکی از 4 نماینده ی مجلسی است که با دغدغه ی فرهنگ و مطالبات رهبری از همان ابتدای تشکیل مجلس یازدهم وارد کمیسیون فرهنگی مجلس شد و در این مدت هم با توجه به رویکردی که دارد پیگیر فعالیت های بسیاری از حوزه ی مشهد و همچنین مسائل روز فرهنگ بوده است.

کمیسیون فرهنگی در موضوع وزیر پیشنهادی به جمع بندی نرسیده است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره ی وزیر پیشنهادی ارشاد گفت: کمیسون فرهنگی هنوز جمع بندی نکرده، لذا اجازه دهید با توجه به اینکه رئیس کمیسیون هستم، اظهار نظر نکنم تا حمل برجمع بندی کلی نشود. اما مجلس این موضوع را رصد می کند و تا زمانی که نگرانی های مجلس برطرف نشود، رأی نخواهد داد. نگرانی های که شامل صلاحیت عمومی افراد معرفی شده است. همچنین مواضع این افراد در اتفاقات سال 88 نیز مورد توجه مجلس است.

برنامه ششم اصلا برنامه نیست

پژمانفر درباره ی رویکرد فرهنگی برنامه ششم گفت: برنامه ششم در واقع اصلاً برنامه نیست. من نگرانی ام از این است که کسی که اساساً نگاه برنامه ای ندارد و برنامه را قبول ندارد، تهیه برنامه برای او مثل تهیه کتابی است که او از اول قصد کرده که آن کتاب را نخواند، چه اتفاقی را برای کشور رقم خواهد زد.

دولت استعفای جنتی را به دروغ به کنسرت ها مرتبط نکند

پژمانفر در پاسخ خبرنگار ثامن گفت: ما انتظار داریم که دولت در موضوع استعفای جنتی صادقانه با مردم صحبت کند و علت کنار گذاشتن وزیر ارشاد در این مقطع را توضیح بدهد و به جای اینکه عده ای در یک فضای دروغ و تهمت، موضوع را به بحث کنسرت و توصیه علما مربوط کنند، خود دولت اصل موضوع رو با مردم در میان بگذارد. اگر این واقعیت ها به مردم گفته نشود، طبیعتاً بعضی ها مجبور می شوند واقعیت های پشت صحنه را بگویند.

ضعف دیپلماتیک دولت سبب شد تا مشهد2017 لکه سیاه دولت شود

حجت الاسلام پژمانفر ادامه داد: در مصوبه مشهد 2017، بنا بود دو اتفاق بیفتد؛ یکی اینکه مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی کشورهای اسلامی معرفی شود بر اساس مصوبه یونسکو. دوم اینکه نشست وزرای فرهنگی کشورهای اسلامی در سال 2017 در مشهد برقرار شود.

وی افزود،  یک اتفاق بسیار مهم در کنار اینکه قرار بود مشهد 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی اعلام بشه، نشست وزرا بود.سهل انگاری باعث شد که یک لکه سیاه بر دامان این دولت و وزارتخانه مربوطه بماند. چرا اینکه نتوانستند این حق مسلم مردم مشهد رو حفظ کنند و به دلیل ضعف های دیپلماتیک، متأسفانه این نشست در سال 2017 به جای مشهد در سودان برگزار می شود، کشوری که همواره در معرض ناامنی و تروریست بوده، تغییر مکان جلسه به بهانه ناامنی درایران یا بهانه های دیگر بود. این نشانه ضعف وزیر ارشاد وقت است که علی رغم پیگیری های فراوان ما، توضیحی داده نشد.

نماینده مردم مشهد در مجلس تاکید کرد: این ظلم را مردم مشهد نباید فراموش کنند در تاریخ مشهد این محرومیت تحمیل شده نباید از یاد برود. موضوع مشهد 2017 در یونسکو اعلام شده، اما تنها اقدام انجام شده این بود که استانداری به دستگاه ها تکلیف کرده که در سربرگ نامه ها یک علامتی (آرمی)  قرار داده شود. می توانست با هزاران فرصت ایجاد شده از این موقعیت، برنامه های گسترده ای در شهر مشهد داشته باشد.

وی بیان داشت: درباره ی طرح های مشهد 2017 وزیر مربوطه قول هایی داد، خود ریاست جمهور قول هایی داد. در شهادت امام رضا (ع) قول داده شد که در بودجه 94، 95 و 96، پیش بینی این موضوع بشود. متأسفانه عدم اقدام دولت نشان داد که اراده ای بر این موضوع وجود ندارد.هم اکنون اگر به دستگاه های مختلف مراجعه کنید، می بینید که تحت عنوان مشهد 2017، ریالی از تهران به مشهد منتقل نشده است. در ضمن تخصیص بخشی از اعتبارات استان که ردیف مخصوص دارند، برای مشهد 2017، ظلم بزرگی است. باید اعتبارات جداگانه ای از تهران به این موضوع تخصیص یابد.

شورای نجات مشهد تشکیل شود

نماینده مردم مشهد گفت: تعداد امضاهای نامه به 170 رسیده (170 نماینده)، بحث پیشرفت فیزیکی 70 درصد پروژه ها اشتباه و آمار غلطی است. اما باید گفت که بخشی از موضوع پیش رفته است. که همین مقدار هم بسیار نگران کننده است و تداوم این موضوع، وضعیت نابسامانی را به وجود خواهد آورد. اتفاقات اطراف حرم مطهر با همین رویکرد عمرانی و اقتصادی با بهانه صفر بودن تراز اطراف حرم منجر شده به صدایی که امروز بلند شده. صدایی که ناشی از مجوزهای چندین سال قبل است، ناشی از فروش تراکم ها و صدور پروانه ها است.

وی ادامه داد این اتفاقات در همین سه چهار سال اخیر رخ نداده است. سالیان متمادی به بهانه نامناسب بودن وضعیت اطراف حرم، چوب حراجی زده شده بر سرمایه های بزرگ و مهم شهر است. پیشنهاد امروز ما این است که برای بقیه مسیر، شورایی تشکیل شود تحت عنوان شورای نجات مشهد، و در این مجموعه در کنار کارشناس اقتصادی و عمرانی، کارشناس های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی هم حضور داشته باشند تا بتوانند در ادامه این اقدامات، بخشی از ضعف های گذشته را جبران کنند. ما نگران هستیم که در این اتفاقات اقتصادی رخ داده، هویت شهر مشهد گم شود. اتفاقاتی باید در ادامه رخ دهد. به عنوان مثال خانه های میراثی باید حفظ شود وترمیم بافت فرسوده با محوریت گفتمان لازم برای شهر مشهد انجام شود.

منبع: ثامن پرس

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات