نماینده مردم تهران در مجلس نهم از برخی زد و بندها و خرید رأی در مجلس انتقاد کرد و گفت: با پنج میلیون تومان یک نماینده را می خرند تا به فلان وزیر رای اعتماد بدهد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی در جلسه طلاب و فضلای اردکانی مقیم قم، با بیان این‌که همه انسان‌ها مورد امتحان الهی قرار می‌گیرند، اظهار داشت: در ابتدای تاریخ اسلام آیات قرآن در مدح کسانی نازل شده که در جنگ بدر، احد، خیبر، حنین و دیگر جنگ ها شرکت کردند و از یاران پیامبر و مجاهدین در راه اسلام بودند؛ ولی بعد از امتحانات الهی، غربال شدند و به جایی رسیدند که وقتی پیغمبر از دنیا رفت بسیار منحرف شدند،  این در حالی است که بقیه‌ مسلمانانی که حق را یاری نکردند، انقلابی و از یاران صمیمی پیامبر بودند.

وی با اشاره به آیه «الَّذی خَلَقَ الْمَوْتَ وَ الْحَیاةَ لِیَبْلُوَکُمْ أَیُّکُمْ أَحْسَنُ عَمَلاً » تأکید کرد: این آیه جز محکمات قرآن کریم است و همه، بدون شک امتحان می‌شویم و هیچ کس از این قاعده مستثنی نیست؛ حتی پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع). در این امتحانات عده‌ای رد و عده‌ای قبول می‌شوند.
استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که معنای شیعه در اصطلاح علم کلام با معنایی که اهل بیت(ع) می‌گویند متفاوت است، خاطرنشان کرد: در علم کلام شیعه به کسی گفته می شود که بعد از پیامبر، امیرالمومنین را امام بداند؛ ولی در دیدگاه اهل بیت(ع) اصلا شیعه به این معنا نیست؛ روایاتی که درباره صفات شیعه داریم به قدری زیاد است که مرحوم شیخ صدوق آن‌ها را در یک کتابی به نام «صفات الشیعه» جمع کرده است.
وی با اشاره به یکی از روایات این کتاب که به حد تواتر نیز رسیده است، گفت: عده‌ای از ایران بعد از حج برای زیارت امام رضا(ع) به مدینه رفتند. وقتی رسیدند، درب منزل حضرت را زدند و به  غلام حضرت گفتند که به آقا بگویید عده‌ای از شیعیان شما آمدند؛ غلام وقتی برگشت گفت حضرت اجازه ورود نمی‌دهند. در این روایت آمده است که آن‌ها تا سی روز به منزل حضرت رفتند و همین جواب را ‌شنیدند.
حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی افزود: این گروه بعد از گذشت سی روز به غلام حضرت گفتند به آقا بگویید ایراد ما چیست؛ آن روز حضرت اجاز ورود دادند و بسیار از آن‌ها استقبال کردند. حضرت فرمود شما می‌گویید یک عده از شیعیان شما هستیم، ولی صفات شیعیان را در شما نمی‌بینم. در ادامه حضرت صفات شیعیان را بیان می‌کنند.
وی در تحلیل این روایت بیان داشت: این زوار معتقد به عصمت امام بودند و می‌دانستند که حضرت اشتباه و خطا نمی‌کنند، اما در عمل اشکال و اشتباه را از حضرت می‌دانستند و حتی یک‌بار نگفتند شاید اشتباه و خطا از ما باشد؛ تا این‌که بالاخره بعد از گذشت سی روز گفتند شاید تقصیر از ما باشد که حضرت ما را راه نمی‌دهند.
استاد اخلاق حوزه علمیه قم اظهار داشت: این‌که ما محب اهل بیت(ع) باشیم، بسیار طبیعی و کار حداقلی است؛ چون خداوند افراد را به‌گونه‌ای آفریده که از روی فطرت، کمالات انسانی را دوست دارند و چون اهل بیت(ع) بالاترین کمالات را دارند، هر انسانی با هر کیش و مذهب و آیینی که باشد وقتی با وجود مقدس آن‌ها آشنا شود، عاشق و محب اهل بیت(ع) می‌شود.
وی با بیان این‌که اهل بیت(ع) فرمودند اگر محاسن کلام ما را به مردم بگویید، ما را دوست خواهند داشت، ابراز داشت: هر کسی متخصص در هر علمی که باشد، وقتی با اهل بیت(ع) آشنا می‌شود، محب و دوست‌دار آن‌ها خواهد شد؛ آنتونی رویس که یکی از فلاسفه مشهور آمریکاست، استادِ فلسفه‌ غرب من در آمریکا بود، او می‌گفت من هیچ دینی ندارم؛ ولی این فرد شاید بیش از ده بار به من گفت: «می‌دانی من به امام علی عشق می‌ورزم؟»
استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش درباره لزوم تبعیت از ولایت فقیه، با اشاره به روایت امام باقر(ع) مبنی بر«من کان لله مطیعا فهو لنا ولی و من کان لله عاصیا فهو لنا عدو» تأکید کرد: خیلی‌ها در حرف معتقد به ولایت فقیه هستند، ولی در عمل، کاملا برعکس عمل می‌کنند. برخی می‌گویند امرِ ولیّ، ارشادی است نه مولوی، در حالی که هیچ تخصصی در شناختن امر مولوی و ارشادی ندارد.
وی ادامه داد: برخی به خاطر هم‌شهری‌بودن، چشم‌و‌هم‌چشمی، نفهمیدن، به‌خواب‌زدنِ خود، وام‌داربودن به فرد یا حزبی، به راحتی با ولایت فقیه مخالفت می‌کنند؛ برخی هم می‌گویند اگر ولی می‌فهمد ما هم می‌فهمیم و نظری داریم و نظرمان با ولی متفاوت است؛ در حالی که ولی بهتر از من و شما می‌داند در چه مسأله‌ای ورود پیدا کند و اگر ورود پیدا کرد، حرف همان است.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: برخی تا آن‌جایی حرف رهبری را قبول دارند که رهبری حرف آن‌ها را بزند، ولی وقتی سر دوراهی می‌رسند، ‌خودشان هر کدام آقا هستند.
استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: بعضی‌ها تعصبات بی‌جایی دارند، در حالی که در مدت کوتاهی چند بار نظرشان را تغییر می‌دهند یا اصلاح می‌کنند، اما حاضر نمی‌شوند از حرف خودشان بگذرند و حرف ولی را گوش کنند.
وی بیان داشت: آن روز طبق محاسبات انجام شده به پول امروز با حدود 15 میلیارد برخی فرماندهان سپاه امام حسن مجتبی(ع) را خریدند، اما امروز نماینده مجلس را برای این‌که به یک وزیر رأی اعتماد بدهد با 5 میلیون تومان می‌خرند، حالا ببینید اگر 15میلیارد تومان به نماینده بدهند چه کار می‌کند؟
حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی ضمن ابراز تأسف از رواج روحیه تسامح و تساهل غربی در برخی افراد، ابرازداشت: حقایق عالم و عقاید و باورهای مان را به شوخی گرفته‌ایم، در حالی که شوخی بی‌خود و احمقانه‌ای است.
وی در پایان درباره تردیدهایی که دوره قبل برای ورود به مجلس شورای اسلامی داشت، به نامه‌ای که به آیت‌الله بهجت(ره) داده بود و جواب معظم له اشاره کرد و گفت: ایشان با این مضمون نوشته  بودند: «ورود به مناصب عالیه، متوسطه و دانیه، اگر بدانی که به معصیت می‌افتی حرام است. اما نظرات زعیم باید اعمال گردد و او گزافه نمی‌گوید. نمایندگان باید با نظرات او آگاه شوند، باید عده‌ای بیانات ایشان را بگیرند و بفهمند و با استدلال و منطق به دیگران تبیین کنند»
منبع:خبرگزاری رسا
 
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات