آئین روز دانشجو در بروجرد

دانشجویان مطالبه‌گر ‌انتقاداتی نسبت به مدیرت شهری، وضعیت فرهنگی، شهرداری و شورای شهر شهرستان بروجرد و مسائل کلان کشور مطرح کردند و خواستار توجه و رسیدگی مسئولان این شهرستان به موضوعات مورد انتقاد شدند.

آئین روز دانشجوی امسال نیز با شرکت پرشور و نشاط ده‌ها تن از دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف شهرستان بروجرد برگزار شد و در بزرگ‌ترین مجتمع آموزش عالی استان لرستان یعنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد دانشجویان میزبان نماینده عالی دولت، فرماندار ویژه این شهرستان بودند تا بابیان نقطه نظرات خود در این مراسم دانشجویی مطالبات اصلی خود را سروسامان بخشیدن به مسائل و موضوعات این شهرستان بدانند.

مطالباتی از زبان دانشجویان خطاب به مسئولان

دانشجویانی که هریک این روزها با طی کردن مدارج عالی دانشگاهی تلاش می‌کنند با سختی‌های تحصیل در دانشگاه‌ها آینده‌ای روشن برای خود رقم بزنند مطالبه اصلی خود را موضوعات کلان‌شهر ذکر کردند و در این مراسم آنچه بیش از همه حواشی به چشم می‌خورد انتقادات تندوتیز دانشجویان از بازار کسب‌وکار و نگرانی آن‌ها برای پس از فارغ‌التحصیلی خود بود تا آنجا که خود را دانشجویان امروز و بیکاران فردا خطاب می‌کردند.

رضا کردی نماینده یکی از تشکل‌های دانشجویی این شهرستان در بیان مطالبات خود در این مراسم این‌چنین گفت: چرا موانع دیدار مردم با مسئولان در این شهرستان رفع نمی‌شود و برای ملاقات یک مسئول باید این‌همه منتظر بود و درنهایت هم کسی پاسخگو نباشد.

وی در ادامه به حال ناخوش وضعیت فرهنگی این شهرستان و مشکلات جوانان تحصیل‌کرده اشاره کرد و افزود: پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی در سطح شهرستان بروجرد امروز به معضلی برای مبلمان شهری تبدیل‌شده و هنوز هم مسئولی فکری برای رفع این‌همه معضلات نکرده است.

بهزاد ساطعی نماینده بسیج دانشجویی بروجرد نیز با نگاهی به مسائل کلان کشور عنوان کرد: رکود بازار یکی از مهم‌ترین واقعیاتی است که جامعه امروز با آن روبه‌رو‌ست، آمار بالای بیکاری و افزایش وحشتناک طلاق قلب مردم را به درد آورده و بی‌توجهی مسئولان به حقوق‌های نجومی مدیران که معلوم نشد به چه حقی بیت‌المال مسلمین را به غارت برده‌اند و آب از آب تکان نمی‌خورد و دریغ از معرفی اسامی متخلفان به قوه قضائیه.

اجرای تئاتر موهن به ساحت شهدا و سکوت مسئولان استان

وی در ادامه به اجرای تئاتر موهن به ساحت شهدا و دفاع مقدس در استان لرستان اشاره و تصریح کرد: دفاع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و توهین وی به معترضان به اکران این تئاتر و تهدید آن‌ها و سکوت استاندار لرستان و عدم پیگیری عملی این توهین جای سؤال و تأسف دارد بنابراین از وزیر فرهنگ و ارشاد و نیز استاندار لرستان می‌خواهیم که در برخورد با این بی‌احترامی‌ها به شهدا تعلل نکنند و کسانی را بر پست مدیرکلی فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بگمارند که فهم فرهنگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای آن‌ها درونی باشد تا تیشه به ریشه فرهنگ انقلابی این استان نزنند.

نماینده بسیج دانشجویی بروجرد تصریح کرد: بی‌توجهی و ولنگاری فرهنگی در شهرستان بروجرد موج می‌زند و معلوم نیست دستگاه‌های متولی فرهنگ در جامعه چه می‌کنند و فعالیتشان را بر چه اهدافی متمرکز کرده‌اند.

وی اضافه کرد: اصرار بر ناتمام گذاشتن پروژه پل روگذر تقاطع رودکی و شروع عملیات عمرانی پل روگذر میدان امام که تابه‌حال ترافیک را تجربه نکرده است سؤالی است که پاسخی منطقی برای آن یافت نمی‌شود.

ساطعی بیان کرد: عدم توجه به رفع مشکلات معیشتی کارگران کارخانجات سامان کاشی و کاشی جم که بیش از یک سال است حقوق دریافت نکرده‌اند را باید از کدام مسئول مطالبه کرد.

ضعف عملکرد شهرداری و شورای شهر بروجرد

کسایی نماینده تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشگاه نیز بابیان مطالبی گفت: عملکرد ضعیف شهرداری بروجرد در اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، استخدام‌های بی‌ضابطه و مبتنی بر سلیقه، عدم رسیدگی به کارگران و پرداخت حق‌وحقوق آن‌ها، عدم مطالبه گری شورای اسلامی شهر بروجرد از شهرداری و نظارت ضعیف این مجلس محلی سبب تشدید بحران در مدیریت شهری این شهرستان شده است.

وی به یک خواسته جوانان اشاره کرد و افزود: برگزاری کنسرت و نقش آن در روحیه جوانان بسیار مهم است و این کمترین خواسته جوانان امروز از مسئولان این شهرستان است.

نماینده تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشگاه تصریح کرد: شهرستان بروجرد فرمانداری ویژه است و این مهم تنها در حد یک نام باقی‌مانده است همچنین بومی زدایی به‌جای بومی گزینی در نهادهای مختلف همچون آموزش‌وپرورش این شهرستان انجام می‌شود تا جایی که مدارس بروجرد امروز به دلیل حضور معلمانی ناآشنا به فرهنگ این شهرستان به مکانی ناامن برای دانش‌آموزان تبدیل‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی نظیر راه‌آهن و فرودگاه امروز تنها شعار تبلیغاتی در آستانه انتخابات است و عملاً اقدامی برای اجرای آن‌ها انجام‌نشده است و در حوزه سدسازی نیز عملکرد ضعیف مسئولان سبب شده برای تأمین آب برخی روستاهای این شهرستان به تانکر حمل آب متوسل شوند.

مشکلات متعدد شهرستان بروجرد امروز از زبان دانشجویانی فریاد زده شد که  خود دغدغه‌های بسیار دارند اما مطالبه اصلی خود را رفع مشکلات این شهرستان دانستند تا در مراسمی که متعلق به آن‌هاست این‌گونه مشکلات خود را بیان کنند.

برگزاری نمایش‌های طنز، اهداء لوح یادبود و جایزه به دانشجویان برتر حوزه‌های مختلف و برش کیک بزرگ روز دانشجو از برنامه‌های جشن دانشجویی امسال بود.

 

منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات