ملکشاهی‌‎راد

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران نیز باید آمریکا را تحریم کند، گفت:مسولان باید از ورود کالاهای آمریکایی به ایران جلوگیری کنند.

محمدرضا ملکشاهی ‌راد بیان داشت:نظام استکباری آمریکا دشمنی خود را با ملت ایران و اصل اسلام عزیز به اثبات رسانده است و با نگاهی به پرونده آمریکایی‌ها از پیش و پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ظلم‌های بی‌شمار آمریکا به مردم ایران را می‌بینیم.

وی افزود:آمریکا‌‎یی‌ها پس از انقلاب اسلامی ایران در دوران مختلف توطئه‌هایی را علیه ملت ایران انجام داده‌اند و لذا ملتی که چنین دشمنی را می‌شناسد نباید هرگز به آن اعتماد داشته باشد .

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی اعتماد کردن به آمریکا را نشان از ساده لوحی و سادگی افراد دانست و عنوان داشت:در مساله هسته‌ای مسولان کشورمان برای اینکه به دنیا نشان دهند که جمهوری اسلامی ایران اهل تعامل و گفتگو است با کشورهای 5+1 پای میز مذاکره نشستند که نهایتاً این مذاکرات منجر به توافق‌نامه هسته‌ایی شد.

وی برجام را تفاهم‌نامه‌ایی نه چندان دلچسب برای ایران دانست و اظهار داشت:از همان ابتدای امضای برجام بسیاری از بزرگان کشور پیش‌بینی کردند که آمریکا به عهد خود پایبند نمی‌ماند و عهد شکنی می‌کند و دیدیم که اینچنین هم شد و آمریکا‌یی‌ها خیلی راحت عهد شکنی کردند.

ملکشاهی‌راد گفت:با توجه به نقض برجام از سوی آمریکا و تمدید تحریم‌ها علیه ملت ایران،ما نیز باید راه‌های مقابله داشته باشیم و به بدعهدی آمریکا پاسخ دهیم.

وی افزود:بر این اساس ما نیز در جمهوری اسلامی ایران باید آمریکا را تحریم کنیم و لذا مسئولان باید از ورود کالاهای آمریکایی به کشور و انجام معاملاتی که یک سر آن به آمریکا ختم شود جلوگیری کنند.

این نماینده مجلس عنوان کرد:برای مقابله با بد عهدی آمریکا تعدادی از نمایندگان بدنبال تصویب طرحی 3 فوریتی بودند که این کار صورت نگرفت اما یقیناً مجلس در نهایت با تمدید تحریم‌ها و نقض برجام از سوی آمریکا مقابله با مثل کرده و تصمیم متناسبی می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد:در این راستا باید به این موضوع توجه داشته باشیم که تمدید تحریم‌ها علیه ایران از سوی آمریکا فقط بدعهدی آمریکا بوده و ممکن است حتی اروپایی‌ها هم به این موضوع اعتراض داشته باشند و شاید طرف‌های اروپایی به توافق خود پابرجا بمانند.

ملکشاهی‌راد ابراز داشت: مقابله ما با بد عهدی آمریکا با مقابله با برجام متفاوت است و ما باید با نگاه متفاوتی به بد عهدی آمریکا نگاه کنیم و اقدام متقابل را با توجه با این موضوع انجام دهیم.

 

منبع: سفیرافلاک

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات