گزارش خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های استان لرستان

ائمه جمعه شهرستان‌های استان لرستان تأکید کردند: فتنه سال ۸۸ به‌وضوح برآمده از اراده دشمنان و عناصر برانداز داخلی و خارجی در مصاف با اسلام ولایت و نسخه اعطایی نظریه‌پردازان کودتای مخملی بود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن ترابی امام‌جمعه بروجرد ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بروجرد با اشاره به فرارسیدن نهم دی‌ماه سالروز حماسه ملت ایران اظهار داشت: فتنه سال 88 به‌ وضوح و روشنی برآمده از اراده دشمنان پنهان و آشکار و عناصر برانداز داخلی و خارجی در مصاف با اسلام، انقلاب، امام، ولایت و کشور و نسخه اعطایی نظریه‌پردازان کودتای مخملی که پیاده‌نظامشان در درون کشور منصوب می‌شد، بود.

وی افزود: رجوع به دیدگاه‌ها و توصیه‌های عناصر صهیونیست مثل جورج سورس بیانگر این واقعیت بزرگ و غیرقابل کتمان است که فتنه سال 88 نه پدیده‌ای اتفاقی بلکه حاصل سال‌ها تلاش کانون‌های صهیونیستی بود. ماجراهای پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری در سال 88 یک جنگ تمام‌عیار بود که اصل ولایت‌فقیه و شاکله نظام اسلامی را مورد هدف قرار داده بود و فتنه گران داخلی هرگز تصور نمی‌کردند ملت انقلابی و با بصیرت ایران بتواند در یک مدت‌زمان کوتاه سره را از ناسره بشناسند و انقلابی بصیرتی برپا و ثابت کنند که باگذشت بیش از ربع قرن همچنان تا پای جان وفادار به اسلام، انقلاب، نظام، ولایت‌فقیه و کشور هستند.

خطیب نماز جمعه بروجرد با تأکید بر زنده نگه‌داشتن قیام 9 دی بیان کرد: به همان دلیلی که عاشورا هرسال باید زنده نگه‌داشته و به‌عنوان پاسداشت خون شهدای نینوا مراسم برپا شود، هرسال باید قیام 9 دی نیز بزرگداشت وزنده نگه‌داشته شود چراکه فتنه ایادی دشمن در داخل و خارج از کشور تنها اختصاص به سال 78 و 88 ندارد. درست است که در این سال‌ها ملت ایران با یک اشاره مقام عظمی ولایت و مرجعیت به صحنه آمدند و تومار فتنه و فتنه گران را درهم پیچیدند اما نباید تصور شود دشمنان برای همیشه مأیوس شده و حرکتی بر ضد نظام و انقلاب انجام نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: دشمن بیدار است و هرزمانی که لازم باشد ضربه‌ای به‌نظام و انقلاب می‌زند بنابراین همیشه و هرسال و هرروز باید آماده‌باشیم و فتنه فتنه گران را رصد و توطئه آن‌ها را در نطفه خفه کنیم به این دلیل است که هرروز باید روز 9 دی ملت ایران باشد بر این اساس هم‌زمان با سراسر کشور مراسم بزرگداشت یوم‌الله 9 دی در این شهرستان نیز با حضور آحاد مختلف مردم و مسئولان باشکوه برگزار شود.

ترابی در ادامه به خود افشاگری آمریکا در جریان آزادسازی شهر حلب از اشغال تروریست‌ها اشاره و عنوان کرد: با توجه به واکنش‌هایی که در طول این‌یک هفته از منتقدان غربی، آمریکایی و عربی مشاهده‌شده برای افکار عمومی اثبات شد که این متحدان منطقه‌ای در ادعای مبارزه با تروریست دروغ می‌گویند و نه‌تنها خود از حامیان تروریست‌ها هستند که عزادار آزادی حلب شده‌اند و حتی در برخی کشورها به نشانه عزاداری نمادهای کشور را سیاه‌پوش آزادسازی حلب کرده‌اند و در فرانسه نیز برج ایفل را سیاه‌پوش کرده و مجریان در برنامه‌های تلویزیونی نیز لباس سیاه بر تن کرده‌اند.

وی افزود: این اقدامات اعتراف صریحی از ناحیه حامیان تروریست‌ها و دروغ‌گو بودن آن‌ها در ادعای مبارزه با تروریست بود. اگر جبهه مقاومت می‌خواست با انتشار گزارش‌های خبری و تحلیلی به دنیا بفهماند این کشورها خود تروریست‌ها را حمایت و تسلیح کرده و به جان ممالک اسلامی انداخته‌اند علاوه بر هزینه‌های فراوان این اندازه تأثیر افشاگری نداشته که آن‌ها با دست خود به افشاگری پرداختند.

امام‌جمعه بروجرد به حادثه ترور سفیر روسیه در آنکارا اشاره و خاطرنشان کرد: این ترور توسط یکی از اعضای نیروهای ویژه پلیس ترکیه صورت گرفت و برای این کشور یک رسوایی بزرگ به بار آورد چراکه نیروهای امنیتی که باید مأمور برقراری نظم و آرامش باشند خود به بزرگ‌ترین عامل ناامنی تبدیل‌شده‌اند.

وی بابیان اینکه دولت ترکیه نتوانست در درون حلقه امنیتی خود امنیت را برقرار کند، گفت: آنچه مسلم است عامل و یا عاملین این ترور کسانی هشتند که در جریان آزادسازی شهر حلب احساس شکست و عصبانیت کرده‌اند و آمریکا و غربی‌ها و ارتجاع عرب کسانی هستند که انگشت اتهام روی آن‌ها در این قضیه گرفته‌شده و علاوه بر این نحوه کار قاتل نشان می‌دهد این فرد تنها نبوده و همکارانی داشته چراکه پس از تمام شدن تمامی گلوله‌های اسلحه وی این فرد توسط نیروهای امنیتی به‌جای اینکه محاکمه شود تا پاسخ ابهامات این ترور روشن شود، بلافاصله کشته می‌شود.

ترابی تصریح کرد: امروزه ترکیه به جولانگاه تروریست‌ها تبدیل‌شده حتی اگر فرض بر این باشد دولت این کشور نقشی در این ترور نداشته امروز در ترکیه هیچ‌کس حتی مقامات این کشور احساس امنیت نمی‌کنند چراکه  ترکیه با دستور خود چنین ناامنی در کشورش به وجود آورده و این عاقبت حمایت از تروریست‌هاست.

حماسه 9 دی درس عبرتی برای دشمنان اسلام  و مأیوس کردن آن‌ها بود

حجت‌الاسلام محمد سوری امام‌جمعه پلدختر نیز در خطبه‌های نماز جمعه پلدختر اظهار داشت: مسئولان کمیته امداد شهرستان پلدختر در نحوه خدمت‌رسانی خود به محرومان دقت کنند و در برنامه‌های خود عدالت محوری را سرلوحه کار و برنامه‌های خود قرار دهند.

وی به حماسه 9 دی 88 اشاره کرد و افزود: حماسه 9 دی  نشانه بصیرت و ولایت مداری مردم مسلمان ایران است که توانستند دوست را از دشمن بشناسانند و برای ملت ایران ایستادگی و مقاومت، شناخت دسیسه‌های دشمن و خنثی کردن آن مهم‌ترین پیام این روز است.

امام‌جمعه پلدختر بابیان این‌که توطئه‌های دشمن در سال 88 باتدبیر و هوشیاری مقام معظم رهبری خنثی شد بیان کرد: در انتخابات ریاست جمهوری حضور 40 میلیون نفری و کم‌سابقه مردم برای آن‌ها حماسه‌ای شیرین بود که دشمنان آن را به کام مردم تلخ کردند.

وی عنوان کرد: در 9 دی سران فتنه این خواص بی‌بصیرت تنها موجب گستاخ‌تر شدن دشمن نسبت به براندازی نظام شدند که گناه آنان نابخشودنی است و کسانی که در این حادثه سکوت کردند مهر تأییدی بر عملکرد فتنه گران زدند.

سوری گفت: در این انتخابات تفاوت نامزد اول با دوم حدود 13 میلیون رأی بود البته کسانی که به سران فتنه رأی دادند هیچ‌وقت با نظام تضادی نداشتند و به خیال خود به نخست‌وزیر زمان امام رأی دادند و بعد از نصیحت‌های مقام معظم رهبری به سمت رهبری بازگشتند.

وی تصریح کرد: عده‌ای  در این روز که با آموزه‌های دینی در تضاد بودند، آرمان‌های امام را هدف گرفتند و به عاشورای حسینی هم رحم نکردند و شعارها از جنبه انتخاباتی به تقابل با نظام تبدیل و به مقدسات توهین شد و درنهایت کسی که تنها ماند سران فتنه بودند.

امام‌جمعه پلدختر خاطرنشان کرد: امروز نیز این بصیرت و اتحاد با تبعیت از مقام معظم رهبری بیش‌ازپیش  حاکم است و هیچ‌گاه اجازه  تجاوز، توطئه و فتنه علیه نظام را به دشمن نمی‌دهند و این حماسه درس و عبرتی برای دشمنان اسلام  و مأیوس کردن آن‌ها بود.

وی به پیروزی‌های چشمگیر جبهه مقاومت در آزادی شهر مهم و استراتژیک حلب اشاره کرد و اظهار داشت: پیروزی مردم سوریه در حلب پس از 4 سال پیام آزادی برای ملت بود و نشان می‌دهد اگر مسلمانان باهم منسجم باشند به‌طورقطع پیروز هستند.

سوری گفت: 100 کشور تحت حمایت گروه‌های تکفیری و استکبار جهانی در این جنگ علیه سوریه بود و این یعنی  پیروزی بر 100 کشور که این جنایت‌های حامیان تروریسم قابل‌بخشش نیست.

 

منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات