گزارش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های استان لرستان

ائمه جمعه شهرستان‌های استان لرستان تأکید کردند: دشمنان در مقابله با نظام اسلامی به دنبال تضعیف عناصر و مؤلفه‌های قدرت نظام هستند و جدایی مردم و مأیوس ساختن آن‌ها از نظام را دنبال می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن ترابی امام‌جمعه بروجرد ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بروجرد اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران متکی به پشتیبانی و حمایت مردم انقلابی و قدرت نظام بر خواسته از حمایت بی‌دریغ ملت ایران است و بر اساس این قدرت نیز ادامه می‌یابد و به اهداف خود نزدیک می‌شود.

وی افزود: دشمنان در مقابله با نظام اسلامی به دنبال تضعیف عناصر و مؤلفه‌های قدرت نظام هستند و جدایی مردم و مأیوس ساختن آن‌ها از نظام را دنبال می‌کنند و تلاش می‌کنند با اعمال انواع تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی و جنگ تحمیلی در دوران گذشته و امثال این‌ها حمایت مردم از نظام جمهوری اسلامی ایران را قطع کنند.

امام‌جمعه بروجرد با اشاره به بیانات ارزشمند رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در آستانه یوم‌الله 9 دی بیان کرد: ایشان در سخنان اخیر خود فرمودند امروز هندسه تقابل قدرت‌های استکباری با جمهوری اسلامی در جهت سلب قدرت‌های مادی و معنوی نظام و اراده ملت ایران است که در مقابل باید قدرت نظام را حفظ کرده و روزبه‌روز آن را افزایش داد.

وی عنوان کرد: دشمن می‌خواهد قدرت نظام را بگیرد و کاری کند که این حمایت و پشتیبانی ملت از نظام اسلامی از بین برود رهبر معظم انقلاب فرمودند باید کاری کرد که این قدرت نظام حفظ شود بنابراین مسئولان نظام درراه خدمت به مردم باید تلاش کنند.

ترابی تصریح کرد: عملکرد برخی مسئولان مردم را از نظام ناامید می‌کند، حقوق‌های نجومی، اختلاس‌های میلیاردی، رکود فوق‌العاده، گرانی کالا و خدمات و بیکاری جوانان تحصیل‌کرده دانسته یا نادانسته خدمت به دشمن است و ملت را مأیوس می‌کند بنابراین مسئولان کشور اگر می‌خواهند قدرت جمهوری اسلامی حفظ شود باید مردم را دلگرم کنند.

وی ادامه داد: این‌گونه مسئولانه به‌جای اینکه روزبه‌روز قدرت نظام را تقویت کنند آن را تضعیف کرده و مردم را بیشتر مأیوس می‌کنند و دشمن نیز به دنبال این است که این حمایت مردمی را به‌عنوان اصلی‌ترین مؤلفه نظام از بین ببرند که با بیداری و هوشیاری ملت در 9 دی تیر دشمن به سنگ خورد و نقشه‌های آنان نقش بر آب شد بنابراین یوم‌الله 9 دی بسیج به صحنه آوردن مردم در دفاع از کیان اسلام و رکن رکین انقلاب بود.

خطیب نماز جمعه بروجرد با اشاره به ارسال نامه 30 تن از فتنه گران به رئیس‌جمهور منتخب آمریکا و درخواست تشدید تحریم‌ها علیه ایران گفت: درست در سالگرد فتنه 88 برخی از فتنه گران که در جریان این واقعه دستگیرشده و روانه زندان شدند و پس از آزادی به خارج از کشور گریختند در نامه‌ای از ترامپ درخواست کردند تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را تشدید و از برنامه موشکی بالستیک سپاه جلوگیری کنند.

وی یکی از مؤلفه‌های قدرت در کشور را برخورداری از تجهیزات دفاعی مدرن دانست و افزود: نوشتن چنین نامه‌ای خیانت جدید فتنه گران است که با چنین خیانتی چهره واقعی آن‌ها بیش‌ازپیش رسوا شد.

ترابی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز به تصویب قطعنامه ضد صهیونیستی در شورای امنیت سازمان ملل اشاره و بیان کرد: این قطعنامه با 14 رأی موافق و یک رأی ممتنع علیه رژیم غاصب صهیونیستی در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید که در طول 36 سال گذشته بی‌سابقه بوده که آمریکا نتواند این قطعنامه را وتو کند.

وی بابیان اینکه تصویب این قطعنامه زلزله مهیبی در ارکان رژیم صهیونیستی به وجود آورد، خاطرنشان کرد: در این قطعنامه به‌وضوح از رژیم صهیونیستی به قدرت اشغالگر یادشده و خواستار توقف ساخت‌وساز در سرزمین‌های اشغالی شده است که تصویب آن موجی از استقبال جهانی را در پی داشت و با عصبانیت شدید صهیونیست‌ها و مدافعان غربی آن‌ها مواجه شد و خود بیانگر اوج درماندگی و عصبانیت صهیونیست‌ها از تصویب این قطعنامه است.

امام‌جمعه بروجرد تصریح کرد: امروز آمریکا و غربی‌ها به‌شدت تحت‌فشار افکار عمومی قراردادند که چرا در این مدت یک‌جانبه از اشغالگری صهیونیست‌ها حمایت کرده و این سؤال را مطرح می‌کنند که آیا حمایت از جنایت و کشتار در فلسطین باید نامحدود و بدون حدومرز باشد و تاکی غربی‌ها می‌خواهند تاوان جنایات اسرائیل و حمایت از این رژیم را توجیه کنند.

فتنه 88 برای براندازی نظام برنامه‌ریزی شده بود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد سوری امام‌جمعه پلدختر نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهارداشت: فتنه سال88 برای براندازی نظام برنامه‌ریزی و طراحی‌شده بود بنابراین باید همیشه با تشخیص درست ببینیم، بسنجیم و مواظب باشیم  تا در دام دشمن نیفتیم.

وی افزود: عنصر بصیرت درهر جامعه‌ای لازم است که در این صورت دچار رسوایی نخواهد بود همچنان که عامل شکست امام حسن مجتبی (ع) و خانه‌نشینی حضرت علی (ع) به علت نبود بصیرت در جامعه بود.

امام‌جمعه پلدختر عنوان کرد: همه باید نسبت به حفظ انقلاب احساس وظیفه کنیم زیرا اگر کوتاهی کنیم روز قیامت شهدا ما را مواخذه خواهند کرد، برخی خواص در این امتحان بزرگ مردد شدند.

وی بیان کرد: همه مردم چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب باید وظیفه دینی خود را حفظ کنند همچنان که همه به ندای مقام معظم رهبری لبیک گفتند و حماسه 9 دی را خلق کردند که صاحب این روز الهی  مردم بودند که همه پایبند به اصول انقلاب و در خلق آن سهیم هستند.

 سوری تصریح کرد: چون نظام ما دینی و همه معتقد هستند بنابراین همه مردم و سیاسیون با تبعیت از ولایت دارای یک  نقطه اشتراک و در این روز در کنار هم از آرمان‌های خود در مقابل فتنه دفاع کردند.

وی از حضور پرشور و گسترده مردم ولایتمدار شهرستان پلدختر در تجمع عظیم حماسه 9 دی تقدیر کرد و گفت: 9 دی علی‌رغم  همه تلخی‌ها سبب بالندگی نظام و سربلندی ملت ایران شد.

امام‌جمعه پلدختر به 16 دی روز شهدای دانشجو اشاره و  اظهارداشت: دانشجو و طالب علم باید دقت کند در تمام صحنه‌های انقلاب و در سرنوشت کشور سهیم و حضور فعال داشته باشد، درس و اندوختن علم باید برای دانشجو مهم باشد تا دانشگاه، معلم، استاد و علم معنا پیدا کند.

وی افزود: دانشجویان باید خوب درس بخوانند که درس خواندن باهدف و انگیزه الهی برای آینده کشور با برنامه‌ریزی درست مفید است و غیرازاین نمی‌تواند امیدی برای کشور باشد.

سوری به 13 دی سالروز صدور پیام تاریخی امام به گورباجف در سال 67 به رئیس‌جمهور وقت شوروی اشاره و عنوان کرد: در شرق و غرب معنویت وجود ندارد درصورتی‌که تنها مکتب اسلام پاسخگو و گره‌گشای مشکلات بشر است.

وی بیان کرد: پیام تاریخ‌ساز امام از جهات مختلف حائز اهمیت است و باید موردبررسی قرار گیرد، امام خمینی (ره) به رهبر بلوک شرق و کمونیست هشدار دادند که خطای شما این است که از معنویت فاصله گرفته‌اید و راه نجات انسان تنها اقتصاد نیست.

امام‌جمعه پلدختر  اسلام  مادیات  را در پناه معنویت قبول دارد بنابراین مکتب اسلام انسان‌ساز، گره‌گشا و پاسخگوی مسائل زندگی و مکتب اسلام مادی و معنوی است و دنیای امروز در بن‌بست قراردارد و تنها راه نجات آن تسلیم شدن به اسلام است.

 

منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات