سخنران مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین هاشمی:

آیین بزرگداشت یاد و خاطره یار دیرین امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، امروز با حضور جمعی از مسوولین لشکری و کشوری و همچنین اقشار مختلف مردم استان لرستان در حوزه کمالیه خرم آباد برگزار شد.

لرستان خبر- سخنران این مراسم آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی با اشاره خدمات ارزنده مرحوم هاشمی افزود: امثال مرحوم هاشمی سرمایه ملی بودند و ما باید قدر اینگونه سرمایه ها را بدانیم

ایشان ضمن اشاره به صهیونیست ستیز بودن و استکبارستیز بودن آن فقید، گفت: آزادسازی قدس شریف جزو آرزوهای حجت السلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی بود و در راه تحقق آن همیشه تلاش می کرد.

وی حجت الاسلام هاشمی را از شیفتگان امام خمینی(ره) دانست و افزود: مرحوم هاشمی همیشه مطیع امام خمینی(ره) و امام خامنه ای بود و این را در عمل ثابت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی جزو افتخارات مرحوم هاشمی بود خاطرنشان کرد: این کار ایشان باعث جلوگیری از خروج جوانان جویای دانش از کشور شد.

ایشان در میان صحبت های خود به جلسه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره داشتند و افزودند: آقای هاشمی در این جلسه می گفت که دلم هوای امام و هوای بهشتی را کرده است.

آیت الله دری نجف آبادی ضمن اشاره به ترور مرحوم هاشمی در سال 58 افزود: ترور ایشان در سال 58 نتوانست جلوی فعالیت او را بگیرد و ایشان هیچ وقت ترس در دلش راه نداد. مرحوم هاشمی وقتی ترور شد و یا وقتی که به سفر می رفت، امام خمینی برایش قربانی می کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان داشت: مرحوم هاشمی 4400 صفحه تفسیر قرآن در زندان نوشت و این برای او کافی است. ایشان احیا کننده یاد و نام امیرکبیر بود؛ همه ی طلاب باید شبیه شهید صدر، شهید بهشتی و همچنین شبیه مرحوم هاشمی باشند.

ایشان در رابطه با پذیرش قطعنامه اظهار داشت: مرحوم هاشمی به امام گفت من کل مسوولیت پذیرش قطعنامه را می پذیرم و حاضرم در این راه محاکمه شوم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: خناسان مورد اشاره رهبری بدانند که عشق مردم نسبت به رهبری، علما و روحانیون کم نمی شود و در طول حیات تک تک ما این مسئله ادامه دارد.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات