امام‌ جمعه موقت خرم‌آباد در گفتگو با لرستان خبر:

امام‌ جمعه موقت خرم‌آباد گفت: عده ای فکر می کنند می توان از آمریکای مستکبرِ قانون شکن چیزی گرفت در صورتی که تجربه نشان داده با مقاومت و انقلابی گری می توان امتیاز گرفت نه با سازش!

حجت الاسلام قاسم متقی نیا در گفتگو با خبرنگار لرستان خبر اظهار داشت: از نظر جامعه شناسی سیاسی مذاکره زمانی رخ می دهد که یک سری اصول اولیه رعایت شود.

وی عنوان کرد: مذاکره روی مسائل اختلافی است اما برای انجام آن باید موارد اشتراکی هم وجود داشته و طرف مقابل هم به رسمیت شناخته شود.

امام جمعه موقت خرم آباد ادامه داد: تجربه 40 سال گذشته و پیش از آن نشان می دهد که آمریکایی ها به مفهوم مذاکره از نظر علمی که اصول اخلاقی، سیاسی و انسانی در آن رعایت شود، اعتقاد و باور ندارند.

حجت الاسلام متقی نیا تصریح کرد: ما با اصل مذاکره مخالف نیستیم اما طرف ما کسی است که اصول دیپلماسی را نمی پذیرد.

وی با بیان اینکه دولت آمریکا یاغی و قانون شکن است، افزود: با کدامین تضمین مجددا با دولتی که مذاکرات چند ساله بین المللی(برجام) را قبول نداشته و از آن خارج شد بر سر یک میز بنشینیم؟

امام جمعه موقت خرم آباد با بیان اینکه در مذاکره باید یک چیز داده و چیزی بگیریم، یادآور شد: تجربه نشان داده که ما چیزهای زیادی داده و هیچ چیز نمی گیریم چرا که ما برای رفع تحریم ها مذاکره کردیم اما امروز می بینیم که تحریم ها چند برابر شده اند.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری از نظر شرعی، قانونی و از نظر سیاسی شخص اول مملکت و تصمیم گیرنده هستند که ایشان فرمودند اجازه مذاکره با آمریکا را نخواهم داد.

امام جمعه موقت خرم آباد با بیان اینکه کسانی که از سازش با آمریکا دم می زنند دو گروه هستند، ادامه داد: گروه اول عده ای مرعوبند که از سر و صدا و تهدیدهای آمریکا ترسیده اند و رعب و وحشت سراسر وجودشان را گرفته است.

حجت الاسلام متقی نیا گروه دوم را افراد با تشخیص غلط و تحلیل نادرست دانست و تصریح کرد: این افراد فکر می کنند می توان از آمریکای مستکبرِ قانون شکن چیزی گرفت در صورتی که تجربه نشان داده با مقاومت و انقلابی گری می توان امتیاز گرفت نه با سازش!

وی افزود: از این افراد می خواهیم واقع بین بوده و تاریخ 250 سال گذشته دولت مستبد آمریکا را مطالعه کنند.

امام جمعه موقت خرم آباد خاطرنشان کرد: واقعیت این است که تمام شاخص های افول و فلاکت و در سراشیبی سقوط قرار گرفتن از نظر اقتصادی و سیاسی در دولت آمریکا وجود دارد.

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات