تحلیل های متفاوت در مورد حضور زاکانی در انتخابات؛

شب گذشته علیرضا زاکانی در حسینیه شهدای دوکوهه تهران رسما نامزدی خود را جهت شرکت در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد. پیش از این جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی خواستار کاندیداتوری زاکانی شده بود.

  پس از همایش پرشور مشق حماسه و اعلام حمایت چهره های انقلابی و گفتمانی انقلاب اسلامی از کاندیداتوری زاکانی در انتخابات تحلیل های مختلفی در این باره از سوی از سوی رسانه ها و طیف های مختلف سیاسی در داخل و خارج کشور شکل گرفته است.

در کنار اخبار و گزارش هایی که از حضور زاکانی در عرصه انتخابات استقبال کرده اند و یا نقدهای منصفانه به این موضوع داشته اند برخی از تحلیل ها با اهداف خاص و غرض ورزی هایی همراه بوده که بعضاً رنگ و بوی تخریب نیز به خود گرفته است.

سایتها و روزنامه جریان انحرافی نیز که سابقه ای طولانی در تخریب زاکانی دارند، حملات خود علیه زاکانی را تشدید کرده اند. روزنامه ایران و سایت این روزنامه که در زمره رسانه های نزدیک به جریان انحرافی به شمار می روند با ابراز ناراحتی از پوشش خبری نشست جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی توسط رسانه ها، تلویحاَ خواستار بایکوت این جریان شده اند.



سایت این روزنامه نیز از قول منبعی نامعلوم نسبت به آنچه غیبت زاکانی در کمیسیون خوانده، اعتراض کرده است. این در حالی است که این رسانه هیچ اشاره ای به منبع مورد نظر خود نکرده و هیچ سندی برای تایید ادعای خود و اینکه زاکانی در مرخصی بسر می برده نکرده است. نکته دیگر اینکه در میان انبوه نمایندگان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، رسانه انحرافی تنها مستقیما زاکانی را مورد هدف قرار داده است که تامل برانگیز به نظر می رسد.



در میان برخی تحلیل های تخریبی دیگر نیز برخی سایت ها، نظرات جالبی منتشر می کنند. سایت نزدیک به یکی از کاندیداهای انتخابات در تحلیلی مدعی شده که حضور زاکانی در انتخابات، ایذایی! و برای مهار رقبای ائتلاف سه گانه است و آن را بازی پیچیده زاکانی خوانده است که در نهایت منجر به کناره گیری وی به نفع دیگران خواهد شد! این خبر از سوی برخی سایتهای وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی نیز مورد استقبال قرار گرفته و بازنشر شده است. این در حالی است که زاکانی شب گذشته و در سخنرانی خود در حسینیه شهدای دوکوهه در جنوب تهران به صراحت دلایل حضور خود را بیان کرد و اعلام کرد که تا آخر ایستاده است و به نفع کسی کنار نمی رود.

روزنامه تهران امروز نیز در شماره دیروز خود خبر دیدار جلیلی و زاکانی را با تیتر" دغدغه های مشترک زاکانی و جلیلی" همراه با علامت تعجب (! ) منتشر کرد.

سایتهای نزدیک به جبهه پایداری نیز مشی متفاوتی را در قبال حضور زاکانی در انتخابات داشتند. از یک سوء سایت رجانیوز مهمترین سایت این جریان اصولگرا در مطلبی از حضور کاندیداهای گفتمانی مانند زاکانی استقبال کرد اما دیگر سایت مدعی نزدیکی به این جریان در مطلبی توهین آمیز، زاکانی را متهم به انشقاق در بین نیروهای حزب اللهی کرده است.

اما تحلیل گر صدای آمریکا نیز در گزارش اخیر خود درباره کاندیداهای ریاست جمهوری ایران در گزارشی که از این شبکه پخش شد، در میان کاندیداها زاکانی را نزدیکترین فرد به نگاه رهبری ایران دانست و اعلام کرد: زاکانی در بین عموم مردم شناخته شده نیست و از این جهت ممکن است در انتخابات رای نیاورد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات