یکی از مراجع تقلید در قم گفت: تشتت کاندیداها مشکلات واضحی به دنبال دارد اما توجه به خلوص نیت و دلسوزی برای انقلاب به عنوان امری ضروری وظیفه همگان است زیرا شرایط کشور سنگین و پیچیده بوده و خلوص نیت در حل مشکلات راهگشاست.

  یکی از مراجع تقلید در قم گفت: تشتت کاندیداها مشکلات واضحی به دنبال دارد اما توجه به خلوص نیت و دلسوزی برای انقلاب به عنوان امری ضروری وظیفه همگان است زیرا شرایط کشور سنگین و پیچیده بوده و خلوص نیت در حل مشکلات راهگشاست.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار گروهی از اعضای فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت و کمیته تعیین ساز و کارهای وحدت میان اصولگرایان اظهار کرد: مشاهده می کنیم برنامه های انتخاباتی با پوشش های دیگری آغاز شده اند در حالی که با توجه به شرایط کشور که به دنبال انتخابات سالم هستیم باید تبلیغات سالم هم داشته باشیم.

وی افزود: تبلیغات انتخاباتی باید از مسائل کشور جدا باشند؛ صداقت شرط اساسی پیشرفت است و اگر این مسئله به طور کامل تحقق یابد بسیاری مشکلات کشور حل خواهند شد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مجلس در زمینه برخی اخبار منتشره اطلاع رسانی کافی نمی کند خاطرنشان کرد: به عنوان مثال زمانی که بحث یارانه ۲۵۰ هزار تومانی مطرح می شود چنانچه مجلس موافق آن است باید بگوید و اگر هم آن را به صلاح نمی داند یا عقیده دارد غیر ممکن است باید اطلاع رسانی کند و در مورد منابع همین یارانه های ۴۵ هزار تومانی هم اطلاعات لازم را به مردم بدهد.

وی ادامه داد: مطرح کردن چنین رقم هایی در جامعه مشکلاتی را به وجود می آورد و توقع از دولت بعدی را هم زیاد می کند و در صورت اجرایی شدن اثرات تورمی به دنبال خواهد داشت؛ در این میان مجلس وظیفه شفاف سازی و اطلاع رسانی کافی را دارد.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه امروز این خبررسانی صورت نمی گیرد گفت: ممکن است مردم هم به این واسطه فکرهای دیگری کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم انتخابات ریاست جمهوری را مورد توجه قرار داد و افزود: براساس آنچه نامزدهای مشهور این دوره از انتخابات طی دیدارهایی به من گفته اند قصد هماهنگی با ائتلاف های دیگر را دارند.

وی بیان داشت: تشتت کاندیداها مشکلات واضحی به دنبال دارد اما توجه به خلوص نیت و دلسوزی برای انقلاب به عنوان امری ضروری وظیفه همگان است زیرا شرایط کشور سنگین و پیچیده بوده و خلوص نیت در حل مشکلات راهگشاست.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: تاکنون از سوی اصولگرایان طرح روشنی برای رسیدن به وحدت ارائه نشده در حالی که اشکالی ندارد یک نفر در رأس امور باشد و دیگران در کنار او به کار بپردازند.

این مرجع تقلید با تاکید بر ارائه آمارهای واقعی به مردم افزود: تورم کنونی زیاد است اما مردم ما صبر می کنند و انتظار گشایش دارند بنابراین باید برای حل مشکلات اقتصادی چاره ای اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه بن بست در هیچ مشکلی وجود ندارد عنوان داشت: خلوص نیت، احساس اینکه خداوند ناظر بر اعمال ماست، هوشیاری و توجه به فردای قیامت برای حل مشکلات ضروری هستند.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: اگر اصولگرایان به جمع بندی واحدی نرسند مسئله خطرناک می شود اما اگر بر سر معیار واحد هم اجماع کنند باز هم خوب است زیرا جای تاسف دارد که دیگران به نتیجه گیری واحدی برسند در حالیکه ما انتقادهایی نسبت به آنها داریم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات