لرستان خبر گزارش می دهد

مدتی است حمله کرم های پشمالو به مناطق جنوبی خرم آباد باعث نگرانی مردم شده است به طوری که این کرم ها به منازل بسیاری از مردم هجوم آورده اند که نه تنها باعث آزار و اذیت ساکنین این مناطق بلکه موجب ترس برخی کودکان و تعطیلی برخی از مهدهای کودک نیز شده است.

به گزارش لرستان خبر، مدتی است حمله کرم های پشمالو به مناطق جنوبی خرم آباد مانند گلدشت، خیرآباد و اسپستان باعث نگرانی مردم شده است به طوری که این کرم ها به منازل بسیاری از مردم هجوم آورده اند که نه تنها باعث آزار و اذیت ساکنین این مناطق بلکه موجب ترس برخی کودکان و تعصیلی برخی از مهدهای کودک نیز شده است.

 

مجید جوادی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان در این خصوص گفت: کرم لارو یک نوع پروانه ابریشم بافتی است که از خانواده لیمان تریوه است و جز آفات اتفاقی محسوب می شود.

 

وی افزود: این کرم ها ممکن است چند سال یکبار در مناطقی مانند جنگل ها و مراتع دیده شوند

 

کرم

جوادی با اشاره به هجوم این کرم ها به مناطق جنوبی شهرستان خرم آباد ، اظهار کرد: در مناطق جنوبی شهرستان خرم آباد یکسری زمین های بایر در بین ساختمان ها وجود دارد که هنوز در آن ها ساخت و ساز صورت نگرفته است. به دلیل اینکه در این زمین ها علف های هرز زیادی وجود دارد این کرم ها در این زمین ها تخم ریزی کرده اند و تبدیل به لارو شده اند.

 

 مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: تغذیه این کرم ها به پایان رسیده است و در حال تبدیل شدن به شفیره و غیر فعال شدن هستند به همین دلیل این کرم ها به دنبال مکانی بلند هستند تا به وسیله یک تار خود را آویزان کنند و تبدیل به شفیره شوند.

 

 

 

وی با تاکید بر اینکه مردم هیچ گونه سم پاشی برای از بین بردن این کرم ها انجام ندهند افزود:  این کرم ها هیچ گونه خسارتی ندارند و جز آفت بهداشتی و کشاورزی به شمار نمی آیند.

 

وی گفت: مردم ظرف هفته جاری این کرم های پشمالو را مشاهده نخواهند کرد چرا که تا 14 روز دیگر از حالت شفیره به پروانه تبدیل می شوند و مکان را ترک می کنند.

 

کرم2

 

دکتر جواد عمو زاده رئیس مرکز بهداشت شهرستان خرم آباد نیز در این خصوص گفت: بعد از انتشار خبر حمله کرم های پشمالو به مناطق جنوبی ، مرکز بهداشت شهرستان خرم آباد تیم های پزشکی را برای بررسی این وضعیت به مناطق اعزام کرد.

 

وی گفت: بعد از بررسی های به عمل آمده مشخص شد این نوع کرم ها هیچ گونه ضرری برای سلامتی انسان ندارند و از مردم درخواست می شوند اقدامی علیه این کرم ها انجام ندهند.

 

عموزاده تاکید کرد: وجود این کرم ها جای نگرانی ندارد و طی روزهای آینده تبدیل به پروانه می شوند و مکان را ترک خواهند کرد.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • محسن بهرامی

    سلام و عرض خدا قوت
    اینها کرم نوروزی هستند
    یادش بخیر بچه که بودیم خیلی باهاشون فصل بهار بازی می کردیم البته این اسمیه که اون موقع از همسالانمون شنیدیم نمی دونم چه قدر علمی باشه
    التماس دعا

نظرات