رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

لرستان خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: برای نظارت بر کیفیت محصولات غذایی و تولیدی کشاورزی در لرستان در صدد ایجاد و راه اندازی پایلوت آزمایشی محصولات کشاورزی و ایجاد آزمایشگاه های محصولات غذایی هستیم

به گزارش لرستان خبر از خرم آباد، کوروش ساکی امروز در نخستین کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی لرستان که با حضور برخی از مدیران استانی در استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: سلامتی یکی از بزرگترین نعمت هایی است که خداوند در اختیار انسان قرار می دهد و انسانی که از سلامتی جسمی و روحی برخوردار نیست برای به دست آوردن سلامتی خود حاضر به از دست دادت تمام اموال و دارایی هایش می شود.

وی افزود: در راستای تأمین سلامت انسان باید بحث سلامت مواد غذایی مورد توجه ویژه قرار گیرد و با انجام برنامه ریزی های اصولی و درست و با همکارای ادارات مربوط به حوزه سلامت پیگیری های لازم برای تأمین سلامت مواد غذایی انجام گیرد.

ساکی تصریح کرد: متأسفانه امار سرطان در کشور بیش از نرم جهانی است و علت اصلی این امر عدم کشاورزی اصولی و صحیح است که برخی از کشاورزان برای بالا بردن کمیت مواد تولیدی خود از مواد سمی و بیماری زا در کشت خود استفاده می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: همه عوامل اجرایی و دستگاه های استانی که با امر سلامت مردم و جامعه سر و کار دارند باید امر سلامت  جامعه را به عنوان محور اصلی فعالیت های خود قرار دهند و در راستای تأمین سلامت جامعه تلاش کنند.

وی اظهار کرد: برای تأمین سلامت مواد غذایی باید آزمایشگاه هایی وجود داشته باشد که میزان سلامت و کیفیت این مواد را مورد سنجش قرار دهد که در این راستا ما در صدد هستیم که پایلوت آزمایشی مواد غذایی و کشاورزی تولیدی را در لرستان برای آزمایش این محصولات راه اندازی کنیم.

انتهای پیام/ ق

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات