مدیرکل محیط زیست لرستان:

لرستان خبر: مدیرکل محیط زیست لرستان گفت: استان لرستان نیازمند توسعه است، اما نباید این توسعه به نحوی باشد که محیط زیست و جانداران را به مخاطره بیندازد، جلوی توسعه استان را نمی‌گیریم، بلکه تعامل جدی و منطقی را با استانداری برقرار می‌کنیم.

به گزارش لرستان خبر، مهرداد فتحی بیرانوند عصر امروز در مراسم معارفه خود در خرمآباد، اظهار داشت: دولت به دلیل نداشتن امکانات لازم نمی‏تواند، به تنهایی حافظ محیط زیست باشد که در این زمینه تشکل‏های زیست محیطی نقش به‌سزایی دارند. مباحث محیط زیست باید اولویت دولت باشد.

 

وی عنوان داشت: تشکل‏ها میتوانند در پیشبرد اهداف محیط زیست ما را یاری کنند، بنابراین امیدواریم با استفاده از این پتانسیلها بتوانیم، در بحث حفاظت از محیط زیست فرهنگسازی لازم را انجام دهیم.

 

مدیرکل محیط زیست لرستان گفت: امیدواریم بتوانیم، با برنامهریزی درست و صحیح بیشترین استفاده را از این نعمت‏های الهی داشته باشیم و خسارات گذشته را جبران کنیم.

 

مدیرکل محیط زیست استان لرستان یادآور شد: در استان لرستان چالش‌های زیادی مانند مدیریت پسماند روستایی، شهری و بیمارستانی، ریزگردها، از بین رفتن پایداری خاک، عقب‌راندگی جنگل‌های بلوط، استفاده غیر اصولی از کودهای شیمیایی، عدم رعایت حق آبه رودخانه‌ها و برداشت غیر مجاز وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند.

 

وی در ادامه با اشاره به توصیه‌های رئیس سازمان محیط زیست کشور اظهار کرد: تکمیل شدن سند ملی محیط زیست و ابلاغ آن برای حفاظت از منابع محیط زیست، تعامل با تشکل‌های زیست محیطی به عنوان بازوان محیط زیست، تعامل با رسانه‌ها، لزوم نقدپذیری مسئولان، بحث اشتغال فارغ‌التحصیلان زیست محیطی، تعامل همه دستگاه‌ها در راستای تحقق اهداف از جمله توصیه‌های رئیس سازمان محیط زیست کشور است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات