معاون استاندار لرستان:

لرستان خبر: معاون استاندار لرستان گفت: متأسفانه لرستان یکی از استان هایی است که دارای بیشترین نرخ بی سوادی در کشور است به طوری که 9.69 درصد از مردم لرستان در رده سنی بین 10 تا 49 سال به طور مطلق بی سواد هستند.

لرستان خبر، سید سعید شاهرخی امروز در جلسه شورای راهبردی پشتیبانی نهضت سوادآموزی لرستان در خرم آباد اظهار کرد: اگر بخواهیم اشاره ای به اهمیت بحث سوادآموزی در استان داشته باشیم باید سخنان مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهیم زیرا ایشان بر مسئله ریشه کن کردن بی سوادی تأکید بسیار زیادی کرده اند.

 

وی افزود: بیانات مقام معظم رهبری در امر بی سوادی سبب شده تا دستوراتی توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شود و به دنبال آن توافق نامه هایی در بین دستگاه های مختلف انجام شود که این امر تلاش شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی را می طلبد.

 

معاون استاندار لرستان بیان کرد: تعداد افراد بی سواد در لرستان بیش از 110 هزار نفر است که از این تعداد حدود 75 هزار نفر را زنان و حدود 41 هزار نفر را مردان تشکیل می دهند.

 

وی اظهار کرد: عمده بی سوادان لرستان در روستاها و مناطق صعب العبور هستند به طوری که 71 درصد از آمار بی سوادان لرستان در روستاها زندگی می کنند و این آمار بر مبنای آمار دریافتی در سرشماری سال 90 اعلام شده است.

 

شاهرخی افزود: همه ادارات و مسئولان استانی رسالت سنگینی را در امر ریشه کن کردن بی سوادی در استان بر عهده دارند و ائمه جمعه و جماعات باید با تأکید بر این مسأله در نمازهای خود مردم را نسبت به سواد آموزی تشویق و ترغیب کنند.

 

معاون استاندار لرستان بیان کرد: آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند در مسیر ریشه کن کردن بی سوادی در سطح استان گام بردارد و نیازمند یاری و همکاری همه ادارات و دستگاه های مربوط در سطح استان مانند جهاد کشاورزی، کمیته امداد، بهزیستی و سازمان زندان ها است.

 

وی گفت: ما در نظر داریم تا پایان برنامه پنجم توسعه آمار بی سوادی را در سطح استان به صفر نزدیک کنیم که برای اجرائی کردن این هدف نیازمند یک برنامه ریزی منسجم و عملیاتی هستیم که گام نخست برای این طرح وجود اطلاعات لازم در مورد یک جامعه آماری مشخص است.

 

شاهرخی اظهار کرد:  ما باید در گام نخست مشخص کنیم که چه تعداد افراد بی سواد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و از زندانیان ما چه تعداد بی سواد هستند تا با همکاری این نهادها نسبت به رفع بی سوادی در جامعه اقدام کنیم.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات