سرپرست فرمانداری شهرستان بروجرد:

لرستان خبر: سرپرست فرمانداری شهرستان بروجرد گفت: ارتباط مراکز فنی و حرفه‎ای با آموزش و پرورش موجب می‌شود، افرادی که به هر دلیل قصد ادامه تحصیل ندارند، با فراگیری مهارت‌های لازم نسبت به ایجاد شغل اقدام کرده و بیکار نمانند.

لرستان خبر، رضا آریایی ظهر امروز به مناسبت هفته ملی مهارت و در دیدار با کارکنان مراکز فنی و حرفهای شهرستان بروجرد افزود: جمعیت قابل توجهی از جامعه کنونی ما را افراد بیکاری تشکیل می‌دهند که بخش قابل توجهی از آنها دارای تحصیلات دانشگاهی و فاقد هرگونه مهارت هستند.

 

وی خاطر نشان کرد: در گذشته مهارت و کارآفرینی از خانواده به افراد منتقل می‌شد که علاوه بر ایجاد مهارت در ایجاد اشتغال نیز سهیم بود.

 

این مسئول ادامه داد: با گسترش و تنوع مراکز دانشگاهی بیشتر جوانان به تحصیل علم پرداختند در حالی که در کنار آن مهارت‌های لازم برای رشته‌های مختلف را فرا نگرفته‌اند و همین امر موجب شد، این افراد پس از فراغت از تحصیل به خیل عظیم بیکاران جامعه بپیوندند.

 

سرپرست فرمانداری بروجرد عنوان کرد: کسب مدارج علمی بالا موجب شده این افراد به هر کاری تن ندهند و توقع آنها در انجام مشاغل و حرفههای مختلف بالا برود.

 

آریایی افزود: همچنین بسیاری از افراد صاحب مشاغل مختلف نزدیکان خود را به کار می‌گیرند در حالی که نبود توانایی و تخصص کافی آن افراد در حرفه‌های مختلف موجب پائین آمدن کارآیی مجموعه و بروز برخی مشکلات می‌شود.

 

وی گفت: در شرایط کنونی باید با بهرهگیری از همه توان و امکانات موجود در راستای بهبود وضعیت و ایجاد مهارت بین افراد جامعه بکوشیم.

 

این مسئول اضافه کرد: همچنین باید مشاغل کوچک برای زنان سرپرست خانوار تعریف شود، تا بتوانند در محیط خانه فعالیت و ارتزاق کنند.

 

سرپرست فرمانداری بروجرد با تاکید ایجاد بازار فروش محصولات تولید شده در کنار مهارتآموزی به افراد خاطر نشان کرد: آموزش در ندامتگاهها علاوه براینکه موجب فراگیری مشاغل و حرفه‌های مختلف برای زندانیان در بند می‌شود، نقش مهمی در جلوگیری از بازگشت مجدد آنها به محیط زندان دارد.

 

آریایی متذکر شد: بسیاری از این افراد پس از خلاصی از بند به دلیل نداشتن کار و حرفه لازم ناخواسته مرتکب جرم شده و به محیط زندان برمی‌گردند.

 

وی اظهار کرد: ایجاد مشاغل کوچک، خانگی و تداومدار باید به عنوان یکی از اولویت‌ها مد نظر قرار گیرد، تا این افراد بتوانند از این طریق امرار معاش کرده و موجب کاهش آمار بیکاری شود.

 

این مسئول ایجاد مهارت در مشاغل کوچک را ضروری دانست و اضافه کرد: انجام هر کاری در صورتی با موفقیت همراه است که مهارت لازم در آن زمینه کسب شده باشد.

 

آریایی با اشاره به اینکه در شهرستان بروجرد استعدادهای فوق‌العادهای در زمینه‌های مختلف وجود دارد، تصریح کرد: در صورتی که مهارتهای افراد در قالب تشویق به کار گرفته شود، تاثیر چند برابری دارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ظرفیت قوی رسانه‌های شهرستان بروجرد خاطرنشان کرد: مراکز فنی و حرفهای با بهرهگیری از این امتیاز می‌توانند در راستای فرهنگسازی در زمینه ترغیب افراد جامعه به کسب مهارت و اکتفا نکردن به تحصیل و یا آموزش در یک رشته خاص اقدام کنند.

 

وی تصریح کرد: کسب مهارت در رشتههای مختلف فنی و حرفهای هیچ‌گونه منافاتی با تحصیلات دانشگاهی نداشته و افراد می‌تواند، به طور همزمان نسبت به فراگیری چند حرفه اقدام کرده و در زمان مقتضی از آنها استفاده کنند.

 

در ادامه این جلسه روسای مراکز فنی و حرفهای امام علی(ع)، خواهران و شماره 3 الغدیر به ارائه گزارش فعالیت‌های خود پرداختند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات