رئیس فنی و حرفه ای غدیر بروجرد:

لرستان خبر: رئیس فنی وحرفه ای غدیر بروجرد گفت: کارآموزان فنی و حرفه ای بروجرد موفق به کسب مدال طلای کشور در زمینه مسابقات فنی شده اند.

لرستان خبر  ، منوچهر بهلولی  امروز در جلسه هفته مهارت و ترویج آموزش های فنی وحرفه ای که با حضور فرماندار و مسئولان  فنی و حرفه ای در بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: هم اکنون در بروجرد 3 مرکز داریم که مرکز شماره 3 امام علی، مرکز شماره 4 غدیر و مرکز خواهران است که کارها در این مراکز تقسیم شده است.
 

وی با اشاره به اینکه مرکز شماره 3 بروجرد دومین مرکز استان بوده است افزود: این مرکز در دهه 50 فعالیت خود را آغازکرد و در سال 85 و86 در زلزله این مرکز تخریب شده است که این مرکز نیاز به بازسازی دارد که از سال 92 با کمک بخش خصوصی هنوز این مرکز بازسازی نشده است.

 

رئیس مرکز غدیر بروجرد تصریح کرد: در کشور 4 دسته انجام فعالیت وجود دارد که کارآموزی، کارت مهارت، آزمون تفاهم نامه و هنرهای دستی است که کارآموزی  در بدنه آموزش فنی و حرفه ای چه در حوزه خواهران وبرادران است و مربی در این بخش کارآموزی فقط آموزش می دهد و هیچ دخل و تصرفی در ارائه مدرک ندارد و مدارک معتبر ما از فنی و حرفه ای کشور ارسال می شود.

 

بهلولی  با اشاره به آزمون فنی و حرفه ای گفت: آزمون عملی ادواری 50 درصد نمره را به خود اختصاص می دهد و پس از امتحان 35 درصد قبولی افراد نمره 50 را بگیرند به آن ها مدرک معتبر داده می شود.

 

وی بیان کرد: 60 آموزشگاه فعال در بروجرد است که آمار عملکرد دانشگاه آزاد خصوصی از مراکز دولتی بیشتراست زیرا آموزش مهارتی در آن ها با تنوع بیشتری انجام می شود.

 

بهلولی بیان کرد: در زیرمجموعه شماره 2 خصوصی بروجرد، 35 مرکز خواهران 11 مرکز برادران، 7 مرکز دو منظوره و 6 مرکز چند مهارتی در بخش صنعت و خدمات هستند.

 

رئیس مرکز غدیر بروجرد از دو آموزشگاه فرش و کشاورزی در روستای خشتیناک بروجرد خبرداد و گفت: این دو آموزشگاه آمار بالای مهارت را به خود اختصاص دادند.

 

وی عنوان کرد: هم اکنون فنی و حرفه ای بروجرد 140 مربی فعال، 44 مدیر، 43 موسسه که تعداد آن ها 230 نفر است.
 

رئیس فنی وحرفه غدیربروجرد افزود: کارکنان فنی وحرفه ای از نیروهای زبده و مجرب نمونه استانی و کشور هستند که بهترین کارآموزان آن ها در سطح کشور موفق به مدال های طلا می شوند و امروز فنی و حرفه ای بروجرد با ارائه آموزش با نیروی 8 هزار نفری آموزش و پرورش بروجرد برابری می کند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات