دیشب /

لرستان خبر: شامگاه جمعه با حضور مسئول سازمان بسیج مهندسین کارگاه آموزشی مهارت‌افزایی و توانمندسازی اعضای بسیج مهندسین عمران، صنعت و معدن لرستان برگزار شد.

لرستان خبر، شامگاه جمعه با حضور مسئول سازمان  بسیج مهندسین کارگاه آموزشی مهارت‌افزایی و توانمندسازی اعضای بسیج مهندسین عمران، صنعت و معدن لرستان برگزار شد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین گفت: تحقیق می‌تواند ماهیت توسعه‌ای داشته باشد که این موضوع بعد از ریسک‌پذیری، ماهیت توسعه‌پذیری تحقیق را نمایان می‌سازد. حاصل تحقیقات را می‌توان به فروش رساند زیرا موضوع تحقیق به مرور زمان برخلاف تکنولوژی منسوخ نمی‌شود و می‌توان بارها از آن در جهت توسعه استفاده کرد.

وی با بیان اینکه کشور ما در بحث « پتنت » نسبت به کشورهای توسعه یافته در رتبه پایین‌تری قرار دارد، بر ضرورت سرمایه‌گذاری و توجه هرچه بیشتر مسئولان به این مسئله تاکید کرد.

مسئول بسیج مهندسین کشور خاطر نشان کرد: برای تجاری‌سازی تحقیقات و ارائه آن به کشورهای دنیا باید از روش‌های میانبر استفاده کرد، چرا که امکانات و قابلیت‌های کشور در بحث منابع انسانی نخبه و خلاق از یک پتانسیل عظیم برخوردار بوده که می‌طلبد با نگاهی نو به تحقیقات این موضوع را محقق ساخت.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات