سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‎ای لرستان :

لرستان خبر: سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‎ای لرستان گفت: از سال گذشته تا نیمه مهرماه سال‎جاری، 17 هزار و 422 کارت هوشمند مهارت برای متقاضیان این استان صادر و آماده تحویل شده است. این کارت از کدهای امنیتی سه لایه برخوردار است و بنابراین در فرآیند استعلام امکان جعل وجود ندارد.

لرستان خبر ، 'سید فخرالدین رحمانی ' روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: همچنین از ابتدای سالجاری تا نیمه مهر ماه گذشته هشت هزار و 315کارت هوشمند مهارتی صادر شده است .
 

وی اظهار کرد: فرآیند طراحی ساختار و تولید سامانههای سخت و نرم افزاری کارتهای هوشمند مهارت از تابستان سال قبل آغاز شد.
 

رحمانی تصریح کرد: این فرآیند در راستای استقرار دولت الکترونیک و استانداردسازی، اصلاح و بهبود روشها و فرآیندها و با اهداف بازنگری، اصلاح، توسعه و بهینهسازی الگوهای ارزشیابی مهارت در سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور صورت گرفته است.
 

وی با اشاره به ویژگیهای کارت هوشمند گواهینامههای مهارت گفت: بر روی کارت هوشمند مشخصات فردی شامل نام و نام خانوادگی، شماره ملی، محل و تاریخ صدور کارت و کدشناسایی کارت هوشمند درج شده است و این کارت دارای یک چیپ کامپیوتری است که اطلاعات گواهینامههای مهارت افراد تا 20 گواهینامه در آن ثبت میشود.
 

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفهای استان به نحوه استعلام گواهینامههای مهارت از طریق این کارت هوشمند اشاره کرد وافزود: این کارت هوشمند به سیستم جامع پورتال سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور متصل است و استعلام آن درصورت نیاز از سوی نهادها و سازمانها بدون نیاز به مکاتبات اداری و کاغذی به صورت آنلاین و آفلاین با وارد کردن کد شناسایی که بر روی کارت درج شده در سامانه مذکور قابل انجام است.

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات