رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

لرستان خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان گفت: دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مرکز دانش‌بنیان در حوزه گیاهان دارویی نیازمند یک میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار برای کوتاه مدت است.

به گزارش لرستان خبر، کوروش ساکی ظهر امروز در دیدار با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در خرم‌آباد اظهار داشت: چهار مرکز تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف در لرستان وجود دارد.

 

وی با اشاره به مراکز تحقیق گیاهان دارویی در لرستان، افزود: دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مرکز دانش‌بنیان در حوزه گیاهان دارویی نیازمند یک میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار برای کوتاه مدت است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: اقدامات خوب و قابل قبولی در دو مرکز رشد استان در زمینه‌های تحقیقاتی و دارویی انجام شده است.

 

وی تصریح کرد: اعضای هیئت علمی این دانشگاه در زمینه فرآوری گیاهان دارویی ورود پیدا کرده‌اند و این دانشگاه به کارخانه گیاهان دارویی متصل شده است.

 

ساکی دستیابی به فرآوری خوب در عرصه گیاهان دارویی را هدف این اتصال عنوان و بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی لرستان از سال 1360 کار خود را آغاز کرده و دارای 9 مرکز در استان است.

 

وی با اشاره به آمار بالای بیکاری در لرستان، خاطرنشان کرد: از میان فارغ‌التحصیلان بیکار با اولویت دکتری و کارشناسی ارشد اقدام به جذب 43 نفر در حوزه پژوهشی کرده‌ایم و تلاش می‌شود تا این آمار تا پایان سال به یک هزار نفر افزایش یابد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان گفت: بودجه پژوهشی علوم پزشکی استان لرستان محدود است و امسال تلاش داریم تا این بودجه را دو تا سه درصد افزایش دهیم.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات