مقامات ارشد نظامی رژیم صهیونیستی:

کارشناسان مسائل نظامی رژیم صهیونیستی اعتراف کرده‌اند، رژیم صهیونیستی توانایی و زیرساخت‌های لازم برای استفاده از بمب‌های آمریکایی موسوم به «سنگرشکن» علیه تأسیسات هسته‌ای ایران را ندارد.

پایگاه خبری - تحلیلی «المانیتور»، بامداد سه‌شنبه در گزارشی با اشاره به مباحثات و جدل‌های سیاسی در داخل آمریکا درباره تهدیدات بمب های سنگر شکن علیه ایران می‌نویسد، وعده‌های واشنگتن برای تحویل این بمب‌ها به رژیم صهیونیستی در میان مقامات ارشد نظامی این رژیم اشتیاق چندانی برنمی‌انگیزد.

 

 

یک افسربلندپایه رژیم صهیونیستی به این رسانه گفت: «این ایده، برای اسرائیل نامربوط است. این بمب در حد منابع ما نیست و ارزش این که ما برای آن منابع، پول و تلاش صرف کنیم را ندارد.»

 

 

کارشناسان دیگر نظامی رژیم صهیونیستی و مقامات ارشد این رژیم نیز به این موضوع به دیده تردید می‌نگرند.

 

 

آنها خاطرنشان می‌کنند، رژیم  صهیونیستی بمب‌افکن‌های سنگین مانند «بی- ‌2» یا «بی-53» برای پرتاب بمب سنگرشکن 15 تنی موسوم به «نفوذگر مهمات انبوه» یا MOP را در اختیار ندارد؛ ضمن اینکه، تنها باند پایگاه هوایی «نواتیم»، قابلیت ارتقا برای پروازهای این بمب‌افکن‌ها را دارد.

 

 

کارشناسان صهیونیست همچنین هشدار می‌دهند، استفاده از این بمب‌ها مستلزم سرمایه‌گذاری‌هایی برای توسعه زیرساخت‌های مرتبط، شامل آموزش، تأسیسات، سامانه‌های مکانیکی و کارشناسان در زمینه استفاده از این سلاح‌ها است.

 

 

به گفته آنها، رپیم صهیونیستی پارسال در آستانه خرید هواگردهای دو ملخه «وی-22 آسپری» بود، اما پس از برآورد هزینه‌ها، قرارداد 800 میلیون دلاری خرید آن را معوق کرد.

 

 

در آمریکا، منتقدان توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 که بیشتر جمهوری‌خواه، یعنی از حزب رقیب رئیس‌جمهور هستند می‌گویند، ایده تحویل بمب‌های سنگرشکن به ر»یم صهیونیستی تنها وعده‌ای برای خواستنی کردن توافق با ایران است که ریشه‌ای در واقعیت ندارد.

 

 

یک مقام ارشد در یکی از سازمان‌های آمریکایی حامی رژیم صهیونیستی می‌گوید: «هیچ مدرکی در این باره که آمریکا بمب‌های سنگرشکن را تحویل می‌دهد، وجود ندارد؛ اگر آمریکا آنها را تحویل بدهد، مدرکی وجود ندارد که اسرائیل بتواند از آن استفاده کند؛ اگر اسرائیلی‌ها بتوانند استفاده کنند، مدرکی وجود ندارد که نشان دهد آنها با توجه به سایر محدودیت‌های لجستیکی، تمایلی به این کار داشته باشند.»

 

منبع: فارس

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات