عضو خبرگان رهبری:

لرستان خبر: عضو خبرگان رهبری گفت: تمام نحله های منحرف تاریخ نتیجه جدا شدن از دامن فاطمه زهرا (س) است.

به گزارش خبرگزاری لر ستان خبر ، حجت الاسلام طاهری خرم آبادی در مراسم جشن میلاد دخت مکرم نبی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) که در حسینیه حبیب ابن مظاهر خرم آباد برگزار شد بیان داشت: تمام نحله های منحرفی که در طول تاریخ  به وجود آمده اند همگی نتیجه جدا شدن از دامن فاطمه زهرا (س) است.

 

وی افزود: در خطبه فدکیه حضرت فاطمه زهرا (س) حضرت می فرمایند که خداوند ایمان را برای تطهیر از شرک، نماز را سبب پاکیزگی از کبر، حج را مایه استحکام دین، روزه را موجب تثبیت اخلاص، زکات را موجب تزکیه نفس، عدل را مایه وابستگی دلها و اطاعت ما اهل بیت را موجب نظم و وحدت در شریعت قرار داده است و با این حال اگر اطاعت از اهل بیت نباشد انسان سر از وهابیت و القاعده در می آورد.

 

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری گفت: خطبه فدکیه که در سه محور توحید، نبوت و رسالت و ولایت و امامت کلام خداوند است که بر زبان حضرت فاطمه زهرا (س) جاری شده است.

 

طاهری خرم آبادی با بیان اینکه از عصر غیبت تاکنون تمام فقها قائل به مساله ولایت فقیه هستند اظهار داشت: ولایت فقیه در عصر غیبت عمود خیمه دین است و اگر امروز شاهدیم بیداری اسلامی در بسیاری از کشورهای اسلامی به چالش کشیده شده است به این دلیل است که نظام ولایت فقیه در این حرکت ها جایگاهی ندارد اما در مقابل عظمت ایران اسلامی به برکت وجود ولایت فقیه است.

 

وی از حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان بهترین الگوی رفتاری، قولی و فعلی برای تمام انسان ها بویژه زنان یاد کرد و اضافه کرد: اگر تصور کنیم که زن موجودی است برای به نمایش درآمدن و در واقع نگاه ابزاری و غربی به زن داشته باشیم این بالاترین اهانت به زن این است.

 

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه امر قرآن این است که زنان بی جهت از خانه خود خارج نشوند تصریح کرد: زن باید انسانیت، علم و تخصص خود را در جامعه مطرح کند و گرهی از مشکلات مردم را باز کند وگره خودنمایی هنر نیست.

 

انتهای پیام /

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات