معاون اوقاف لرستان:

لرستان خبر: معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: تا پایان سال ۹۲ در مجموع ۱۰۰ هزار نفر به نام فاطمه، ۷۵ هزار نفر به نام زهرا و ۱۲۳ نفر نیز به نام سایر القاب حضرت زهرا در لرستان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری لرستان خبر از  خرم آباد ، حجت الاسلام محمدجواد عباس زاده، امروز در مراسم جشن روز زن و سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در بقعه امامزاده زیدبن علی (ع) خرم آباد، اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) الگویی کامل برای بشریت است.

  وی افزود: امام زمان (عج) با وجودی که خودش اسوه و الگو برای همه خوبان است فرموده است اسوه و الگوی من حضرت فاطمه زهرا (س) است ما نیز به تبعیت از امام زمان (عج) باید فاطمه زهرا (س) را الگو و اسوه خود قرار دهیم.

حجتالاسلام عباس زاده با بیان اینکه زن مسلمان و شیعه باید الگویش حضرت فاطمه زهرا (س) باشد و در همسرداری، تربیت فرزند و دفاع از امامت و ولایت از این بانوی بزرگوار الگوگیری کند، خاطرنشان کرد: حضرت زهرای مرضیه بهترین الگو در عبادت و بندگی است و فرهنگ فاطمی فرهنگ ایثار است.

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان بیان کرد: ما باید با الگوگیری از حضرت فاطمه زهرا (س) در دعا کردن دیگران را بر خود مقدم بداریم.

وی حضرت فاطمه زهرا (س) را بهترین الگو در عفت و پاکدامنی برای زنان شیعه بیان کرد و افزود: زنان شیعه باید الگوی خود را فاطمه زهرا (س) قرار دهند و از فرهنگ ابتذال غرب و بی بندوباری دوری کنند چراکه در جامعه ما که اسلامی است شایسته نیست زنان با بدحجابی ظاهر شوند.

حجت الاسلام عباس زاده با تاکید بر اینکه زنان باید عفت و پاکدامنی را از حضرت زهرا الگو بگیرند، گفت: تنها ازدواجی که در آن مرد و زن هر دو معصوم و فرزندان آنها معصوم بودند ازدواج حضرت فاطمه و حضزت علی (ع) بود.

وی عنوان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) بهترین مادر برای تربیت فرزندان بود و فرزندانی که این بانوی بزرگ اسلام تربیت کرد سرآمد تاریخ هستند.

وی حضرت زهرا (س) را بهترین الگو در اطاعت از امامت و ولایت معرفی کرد و افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) با دفاع از امام علی (ع) به ما آموخت که اسلام منهای حضرت علی (ع) یک پوسته توخالی است و اسلام زمانی ارزش دارد که در راس آن امامت و ولایت باشد.

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان خاطرنشان کرد: بانوان ما باید در عمل ثابت کنند که پیرو حضرت زهرا (س) هستند.

حجت الاسلام پادروند، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه خرم آباد نیز در این مراسم گفت: از جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری لرستان ۱۳۹ هزار و ۱۸۴ نفر آنها یعنی هشت درصد جمعیت لرستان سادات هستند.

وی افزود: تا پایان سال ۹۲ در مجموع ۱۰۰ هزار نفر به نام فاطمه، ۷۵ هزار نفر به نام زهرا و ۱۲۳ نفر نیز به نام سایر القاب حضرت زهرا در لرستان به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • derik

    ;کاش اسم دخترهای ما رز بود ولی واقعا رز بودن نه اینکه فاطمه باشه و ...
    هیچی با یه اسم درست نمیشه..
    مشکل جامعه و جوان های ما خیلی فلاکت بارتر از اینه که با گذاشتن اسم معصومین رو فرزندامون درستش بکنیم.
    خواهشا جنبه انتقاد هم داشته باش و نظرمو بذار!

نظرات