عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در خرم آباد:

لرستان خبر: عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: سبک زندگی غربی چون مطابق روحیات و خلقیات جامعه ایرانی نیست نمی تواند نیازهای ما را نیز برطرف کند؛ از این رو گرایش به این سبک می تواند موجب بحران های روحی و روانی شود.

به گزارش  خبرگزاری لرستان خبر از  خرم آباد ، محمد پورنهاوندی در نشست دانشجویی با موضوع " افزایش جمعیت و سبک زندگی اسلامی ایرانی" که به مناسبت گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه (س) و توسط بسیج دانشجویی لرستان در دانشگاه آزاد خرم آباد برگزار شد، اظهار کرد: پرداختن بیش از حد به ظاهر که از تاثیرات زندگی به سبک غربی است، زنان را دچار بحران روانی می کند.

وی افزود:   سبک زندگی غربی پیشنهادی و تدریجی است و اجباری در پذیرش آن وجود ندارد اما تبلیغات این سبک به حدی است که با تکرار آن را برای جامعه قابل پذیرش و جذاب می کنند و متاسفانه برخی از شیوه های سبک زندگی غربی نیز در ایران رواج داده شده است که خوشایند جامعه ما نیست.

استاد دانشگاه تهران   بیان کرد: سبک زندگی غربی چون مطابق روحیات و خلقیات ما نیست نمی تواند نیازهای ما را نیز برطرف کند؛ از این رو گرایش به این سبک می تواند موجب بحران های روحی و روانی شود.

وی تصریح کرد: زنانی که رفتار عقلانی دارند خیلی به ویژگی های جسمی و ظاهری خود توجه نمی کنند و با این حال موفق تر از زنانی هستند که توجه ویژه ای به ویژگی های جسمی خود دارند.

پور نهاوندی اظهار کرد: کسانی که سبک زندگی غربی را بر می گزینند خود را وارد رقابتی می کنند که در آن بازنده هستند. زیرا هیچ وقت نمی توانند با تعداد زیادی از افراد جامعه که روز یک شیوه و مدل جدید ارائه می دهند رقابت کنند.

وی با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج در جامعه گفت: یکی از مشکلات جامعه امروزی این است که افراد خودخواه و فردگرا شده اند و رسیدن به خواسته ها و اهداف خود در زندگی دنیوی را بر اولویت های اصلی زندگی مانند تشکیل خانواده ترجیح می دهند و در واقع حاضر به تقسیم تمام داشته های وجودی خود با دیگری نیستند.

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه مواردی همچون تحصیل، اشتغال و رفتار خانواده ها نباید مانع ازدواج شوند افزود: ازدواج در سنین بالا و به تبع آن بچه دار شدن در سنین بالا مشکلاتی از جمله  کم حوصلگی والدین، درک کمتر والدین نسبت به فرزند، اعمال سیاست آمرانه نسبت به فرزندان و همچنین فرزندانی با وضعیت روحی ضعیف تر را  به بارخواهد آمد.

پورنهاوندی بیان کرد: این تفکر که می گویند اگر پول داشته باشیم افزایش جمعیت خانواده هم خواهیم داشت اشتباه است زیرا طبق تحقیقات  انجام شده خانواده هایی که یک یا دو  فرزند دارند حتی اگر از لحاظ مالی هم تامین شوند حاضر به داشتن فرزند بیشتر نیستند.

وی با اشاره به ویژگی های مثبت زندگی ایرانی ها  تصریح کرد:   زنان در غرب از زندگی خود راضی نیستند و زنان ایرانی را موفق تر می دانند و می گویند که زنان ایرانی خوشبخت هستند زیرا در کنار درس  و اشتغال به موضوع تشکیل خانواده نیز می پردازند ولی در مقابل غربی ها در سنین جوانی و ایام تحصیل به خوشگذرانی مشغول شده و نیاز به تشکیل خانواده  را در سنین بزرگسالی احساس می کنند تا جایی که در این جوامع شاهد ازدواج افراد پیر با همدیگر هستیم.

استاد دانشگاه تهران حضرت زهرا (س) را الگوی واقعی زنان دانست و افزود: حضرت زهرا (س) با تمام مشغله ای که داشتند خانواده را در اولویت قرار می دادند و هیچ گاه مشغولیات زندگی ایشان را از توجه به خانه و خانواده غافل نکرد.

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات