معاون آموزش و پرورش لرستان:

لرستان خبر: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان گفت: در مرحله استانی مسابقات فرهنگی هنری لرستان، ۷۱۲۸ نفر شرکت کرد ه‌اند که در پایان مسابقات مرحله استانی نفرات و گروههای برتر به مرحله کشوری راه پیدا می کنند.

به گزارش لرستان خبر از  خرم آباد ،   محسن یوسفوند امروز در مراسم افتتاحیه سی و دومین مرحله استانی مسابقات فرهنگی هنری با بیان اینکه هنر ماندگارترین وسیله برای انتقال مفاهیم دینی و ارزشی به دانش آموزان است، اظهار کرد: با بهره مندی از هنر می توانیم گام های بلند و مؤثری را در توسعه و ترویج مفاهیم دینی به دانش آموزان برداریم  چرا که هنر یکی از قلمروهای بسیار مهم و گنجینه فرهنگی هر جامعه ای محسوب می شود.

وی افزود:   فرهنگ و ارزش های دینی و معنوی هر جامعه ای در درجة اول در آثار هنری خلق شده از سوی افراد آن جامعه متجلی می شود و انسان به یاری ادبیات و هنر است که نتوانستن های خود را در ساحت واقعیت جبران می کند و به آنچه که باید باشد و نیست رنگ عینیت و تجلّی محسوس می بخشد.

  یوسفوند خاطرنشان کرد: به طور قطع، هنر انسان را از دایره تنگ تفرد و درون گرایی محض خارج کرده و در مسیر تعامل و تکامل اجتماعی و انسانی قرار می دهد و پرواضح است انسان هایی که دستی در هنر دارند معمولاً دارای افق اندیشه وسیع تر و ژرف تری نسبت به مسائل جهان دارند و می توانند آزادانه از مرز دنیای واقع فراتر رفته و در اوج زیبایی خود ساخته به پرواز درآیند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: علاقمندی به هنر و فراهم نمودن زمینه بهره گیری از آن برای دانش آموزان باعث گسترش حس زیباشناختی آنان، تبلیغ ارزش های معنوی، آشنایی با الگوهای رفتار انسانی والا گسترش باورها و نگرش های مثبت و به طور کلی آزادی انسان از فشارهای ناشی از زندگی مادی می شود.

وی عنوان کرد: اگر ما بتوانیم با بهره گیری از هنر دانش آموزان را علاقمند به امور دینی و مذهبی و فعالیت های تربیتی نمائیم به طور قطع دریچه هایی شفاف به دنیای اطراف دانش آموزان باز می شود که با پیشرفت کار آموزش این پنجره شفافیت و نورانیت آن بیشتر می شود.

وی بیان کرد:   با وجود چنین دریچه هایی دانش آموزان دنیا و زیبایی های آن را بهتر می بینند و در نهایت علاقه مندی بهتر و بیشتری به هنر پیدا می کنند چرا که اعتقاد داریم که مبانی دینی ما منطبق بر حکمت های جهان هستی و منطبق بر فطرت انسانی است و   آگاهی بیشتر از حکمت های جهان هستی سبب رشد دینداری خواهد شد.

وی  افزود: این مسابقات از نیمه دوم مهر شروع شده است  که در مرحله آموزشگاه ۱۲۰۹۰۱ نفر، در مرحله شهرستان ۵۸۷۹۲ نفر و در مرحله استانی ۷۱۲۸ نفر شرکت کرد ه اند که در پایان  مسابقات مرحله استانی  نفرات و گروههای برتر به مرحله کشوری راه پیدا می کنند.

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات