نماینده ولی فقیه در لرستان:

لرستان خبر: نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: صدا و سیما می‌تواند در زمینه آشنا کردن مردم با احکام مربوط به اعتکاف بسیار مؤثر باشد، لذا احکام اعتکاف در قالب برنامه های صدا و سیما باید برای مردم بیان شود.

به گزارش لرستان خبر از  خرم آباد ، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی امروز  در نشست هماهنگی مراسم معنوی اعتکاف که در خرم آ باد برگزار شد، اظهار کرد: احکام مربوط به اعتکاف باید در نشست های متعدد به ویژه در صدا و سیما با حضور کارشناسان و مبلغان دینی برای مردم بیان شود.

حجت الاسلام میرعمادی تصریح کرد: اعتکاف در دین مبین اسلام از اهمیت والایی برخوردار است و اعتکاف هم ردیف نماز، روزه، حج و جهاد ذکر شده است.

وی با بیان اینکه احکام مربوط به اعتکاف یک باب مستقلی است که خودش به عنوان یک کتاب مستقل به شمار می رود، افزود: از آثار اعتکاف و معتکف شدن می توان به اثرات اخلاقی، تربیتی، روحی، روانی، فردی و اجتماعی و سازندگی دارد.

حجت الاسلام میرعمادی بیان کرد: اعتکاف مهم ترین عامل تربیت نسل جوان است و اگر بخواهیم نسل جوان را تربیت دینی کنیم یکی از عوامل مؤثر در آن مسئله اعتکاف است.

نماینده ولی فقیه در لرستان از اعتکاف به عنوان یک سنت مستمر پیامبر (ص) نام برد و اظهار کرد: کار کردن برای اعتکاف کار پیامبران بزرگی مثل ابراهیم و اسماعیل (ع) است و آنچه لازم است مورد توجه قرار بگیرد این است که اعتکاف زمینه رشد معنوی و تعالی افراد را فراهم آورد و این امر مستلزم این است که در ایام اعتکاف جهت دهی صحیحی داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه تبلیغ چهره به چهره کارآمدتر است لذا می طلبد مؤذن، مبلغ، امام جماعت در ایام اعتکاف در مسجد معتکف شوند.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به   اینکه بهترین برنامه ای که با روح جوان سازگاری دارد مراسم معنوی اعتکاف است، تصریح کرد: هدف از اعتکاف باید توجه به خدا و خودسازی درونی باشد، اعتکاف اگر بخواهد تأثیرگذار باشد و به اهداف مورد نظر برسد نیازمند این است که هدف از اعتکاف مدنظر معتکفان قرار بگیرد.

امام جمعه خرم آ باد فضاسازی معنوی مسجد، بیان احکام اعتکاف قبل از برگزاری اعتکاف را متذکر شد و گفت: احکام اعتکاف باید در جلسات متعدد توسط ائمه جماعات، ائمه جمعه، روحانیان و مبلغات دینی از همان روزهای اول ماه رجب برای مردم بیان شود.

وی افزود: صدا و سیما می تواند در زمینه آشنا کردن مردم با احکام مربوط به اعتکاف بسیار مؤثر باشد، لذا می طلبد زمینه حضور کارشناسان و مبلغان دینی و ائمه جمعه در برنامه های صدا و سیما برای بیان احکام اعتکاف فراهم شود.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه فضای اعتکاف باید فضای معنوی و خدسازی باشد، گفت: نیاز است برای مراسم اعتکاف از فضاهای وسیع مثل مصلاها و مساجد جامع استفاده شود تا معتکفان از لحاظ مکان با مشکل کمبود جا مواجه نباشند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه نباید از روح اعتکاف غافل شد، گفت: بخش اعظمی از اعتکاف فردی است؛ لذا باید برنامه هایی که اجرا می شود در راستای تقویت همین بعد فردی باشد.

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات