مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان:

لرستان خبر: مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان گفت: امسال برنامه اعتکاف با پیش بینی و در نظر گرفتن ۱۳۰ مسجد از مساجد شهری و روستایی استان و اجرای برنامه های متنوع برگزار می شود.

حجت الاسلام سعید مهدوی امین در گفت و گو با لرستان خبر در  خرم آباد،   اظهار کرد: برنامه اعتکاف در سال گذشته با بر پایی در ۱۲۶ مسجد در سطح مساجد استان با استقبال خوبی از سوی مردم برگزار شد.

وی افزود: تعداد معتکفان در سال گذشته بیش از ۱۵ هزار نفر بود که از این تعداد ۱۲ هزار نفر از خواهران و تعداد ۳ هزار نفر از برادران بودند.

حجت الاسلام مهدوی امین بیان کرد: برنامه اعتکاف سال ۹۲ با مشارکت و اعزام ۱۴۰ روحانی مبلغ و ۱۴۰ روحانی مبلغه جهت کارهای تبلیغی و ۶۰ مربی قرآن در بین معتکفین انجام گرفت.

وی اظهار کرد: مراسم اعتکاف در سال ۹۲ حدود ۷۸ درصد در مساجد شهری و ۲۲ درصد هم در مساجد روستایی  به اجرا در آمد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان گفت: در مراسم اعتکاف سال گذشته  حدود ۷۰ درصد قشر جوان ۱۵ تا ۳۰ سال و حدود ۶۰ درصد دارای تحصیلات دیپلم و بالاتر  شرکت کرده بودند.

وی بیان کرد: امسال هم انشاالله برنامه اعتکاف با پیش بینی  و در نظر گرفتن ۱۳۰ مسجد از مساجد شهری و روستایی استان و اجرای برنامه های متنوع  برگزار می شود.

حجت الاسلام مهدوی امین افزود: از جمله این برنامه ها می توان به برگزاری جلسات انس با قرآن کریم و بیش از ۳۰۰ جلسه مراسم دعا و نشست ها و گفتمان های دینی و فرهنگی جهت پرسش و پاسخ به صورت حلقه های دوستانه اشاره کرد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان اظهار کرد: امسال قرار بر آن شده است  که مبلغان هم در مساجد محل تبلیغ خود معتکف شوند تا به صورت بهتری با معتکفان در ارتباط بوده و به رفع شبهات و سوالات دینی آنها بپردازند.

وی با اشاره به نامگذلری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی  افزود: ما هم به تبعیت از فرمایشات رهبر انقلاب این شعار را سرلوحه کارهای خود قرار می دهیم وبر این اساس عنوان مراسم اعتکاف امسال را عبودیت و سبک زندگی انتخاب کردیم.

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات