لرستان خبر: نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: آیت الله رسولی محلاتی به نمایندگی از مقام معظم رهبری برای ابلاغ پیام مقام معظم رهبری در همایش ملی بزرگداشت آیت الله کمالوند در خرم آباد شرکت می‌کند.

به گزارش لرستان خبر از خرم آباد، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در جمع خبرنگاران در خرم آباد اظهار کرد: همایش بزرگداشت آیت الله کمالوند که به مناسبت پنجاهمین سالگرد ارتحال این عالم بزرگوار برگزار می شود یکی از بزرگترین همایش های استانی لرستان است که در این همایش نماینده ای از سوی مقام معظم رهبری شرکت می کند.

وی افزود: این همایش با حضور شخصیت های حوزوی و دانشگاهی داخل و خارج استان و با حضور آیت الله رسولی محلاتی از سوی مقام معظم رهبری برگزار می شود که ایشان حامل پیام مقام معظم رهبری برای این همایش هستند و همچنین به عنوان یکی از سخنرانان این مراسم به شمار می روند.

حجت الاسلام میرعمادی تصریح کرد: قرائت پیام حضرت آیت الله سبحانی و پخش سخنرانی مراجع عظام تقلید حضرت آیت الله مکارم شیرازی، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی و حضرت آیت الله نوری همدانی در مورد شخصیت آیت الله کمالوند را از دیگر برنامه های این همایش برشمرد و در این همایش از سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری نیز استفاده می کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان برگزاری چنین جلسات و برنامه هایی را فرصتی برای معرفی مفاخر لرستان دانست و اظهار کرد: بزرگداشت علما نوعی ترویج و تعظیم شعائر الهی و یادآوری ارزش هاست زیرا وجود علما در طول تاریخ سبب حفظ دین و مکتب اهل بیت و انتقال آن به نسل حاضر بوده است.

وی بیان کرد: علما به عنوان اسوه های جاودان برای همه سرمشق هستند و آنچه که امروز ما از دین اسلام و معنویت داریم مدیون تلاشها و مجاهدت های علما است و آیت الله کمالوند نیز یکی از بزرگانی است که نزد اساتیدی مانند آیت الله آخوند خراسانی، آیت الله شیخ عبدالکریم حائری و آیت الله العظمی بروجردی کسب فیض کرده اند.

حجت الاسلام میرعمادی افزود: آیت الله کمالوند علاوه بر دوستی با امام خمینی (ره) یکی از شخصیت های مؤثر در قیام خونین 15 خرداد بودند که با اخلاق پسندیده و گشاده رویی خود مجذوب همگان واقع می شدند.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: امیدوارم در این همایش که در روز 31 اردیبهشت ماه برگزار می شود همه دست اندر کاران تلاش خود را برای اجرای برنامه های اصولی این مراسم به کار گیرند.

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات