بازوند مطرح کرد:

لرستان خبر: استاندار لرستان با بیان اینکه آیت الله کمالوند به عنوان شخصیتی که همچون نگینی در لرستان می درخشد، این عالم بزرگوار برای تمام لرستانیها فراموش ناشدنی دانست.

به گزارش لرستان خبر، هوشنگ بازوند صبح چهارشنبه در همایش گرامیداشت پنجاهمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله العظمی حاج آقا روح الله کمالوند(ره) اظهار کرد: جایگاه علما و روحانیون در مکتب الهی اسلام و مطابق آموزه های دینی به عنوان مقامی عظیم و برخوردار از اوصاف متعالی ستوده شده است.

وی عنوان کرد: علمای بزرگوار افرادی هستند که بعد از پیامبران و ائمه اطهار کسی را یارای برابری در شان و مرتبه آنها نیست.

بازوند با بیان اینکه علمای دین انسانهایی متعهد، پاسدار اندیشه های ناب، مخالف بدعت ها، چراغ امید دل مردم و منشا تحولات اساسی و عمیق در زندگی مردم هستند، تصریح کرد: حفظ حرمت و جایگاه آنها به کرات از لسان قرآن و ائمه اطهار آمده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه تکریم مفاخر علمی، فرهنگی و دینی مورد تاکید همه ملتهای دنیای امروز است، افزود: افتخار هر ملتی به داشتن چهره های درخشان و بارز آن است و ما وظیفه داریم نسل جوان جامعه را با مشاهیر و چهره های فرهنگی دینی و علمی آشنا کنیم.

بازوند برگزاری این گونه همایش ها و حرکت در مسیر معرفی مفاخر دینی و فرهنگی را پیوند سرمایه های فکری با نسل جوان و در واقع پیوند گذشته، حال و آینده دانست و ادامه داد: این پیوند عنصر کلیدی برای توسعه و خوشبختی تمام جوامع بشری است.

وی با تاکید بر اینکه بایستی تلاش کنیم سبک زندگی مردم با معنویت و تدین، اخلاص، دوستی و خدامحوری علما عجین شود، عنوان کرد: این تنها راه رستگاری جوامع و امت ها است.

استاندار لرستان تصرح کرد: نقش حوزه های علمیه و ذخائر فرهنگی و دینی برای ترسیم مسیر شناخت و کاربست آن در زندگی فردی و اجتماعی ملموس است.

وی با بیان اینکه تکریم علما و روحانیون کوچکترین وظیفه حق شناسی نسبت به آنها است، یادآور شد: امروز سخن گرامیداشت آیت الله کمالوند سفیر نور مردم لرستان است، عالم بزرگواری که محبوب قلوب همه لرستانیها است.

بازوند از آیت الله کمالوند به عنوان شخصیتی که همچون نگینی در لرستان می درخشد یاد کرد و ادامه داد: این عالم بزرگوار برای تمام لرستانیها فراموش ناشدنی است.

وی یادآور شد: در مورد اوصاف آیت الله کمالوند این را بگویم که مورد وثوق و اعتماد آیت الله العظمی بروجردی و مورد علاقه ویژه امام راحل بودند.

استاندار لرستان به نقش مهم و موثر آیت الله کمالوند در تربیت شاگردانی منحصر به فرد اشاره کرد و گفت: وظیفه دارم عشق و قدرشناسی مردم لرستان را از تمامی خدمات این عالم بزرگوار اعلام کنم.

بازوند همچنین از دست اندرکاران برگزاری این همایش بزرگ به ویژه حجت الاسلام سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آبد تقدیر کرد.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات