آیت الله رسولی محلاتی:

لرستان خبر: نماینده اعزامی از سوی مقام معظم رهبری به همایش گرامیداشت پنجاهمین سالگرد ارتحال آیت الله کمالوند(ره) گفت: ایشان شخصیتی بود که امام راحل به ایشان خیلی عنایت داشتند و درباره او می فرمودند یک لرستان است و یک آیت الله کمالوند.

به گزارش لرستان خبر، آیت الله رسولی محلاتی پیش از ظهر چهارشنبه در همایش گرامیداشت پنجاهمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله العظمی حاج آقا روح الله کمالوند(ره) اظهار داشت: همایش تجلیل از آیت الله کمالوند برنامه خوبی است. انشاء الله این بزرگداشت ها و نکوداشت مقام های علمی و علما ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه آیت الله کمالوند عالم جامع و به تمام معنایی از نظر اخلاق، ساده زیستی، جامعیت علوم، تواضع و فروتنی بود، عنوان کرد: ایشان همواره برخوردهای محبت آمیزی با طلاب و چهره ای باز و با تبسم داشتند.

آیت الله رسولی محلاتی با بیان اینکه رحلت آیت الله کمالوند برای همه فاجعه ای بزرگ بود، تصریح کرد: ایشان شخصیتی بود که امام راحل به ایشان خیلی عنایت داشتند و درباره او می فرمودند یک لرستان است و یک آیت الله کمالوند.

وی با بیان اینکه نفوذی که آیت الله کمالوند در منطقه داشت برای امام و نهضت و قیام ایشان مایه دلگرمی بود، تصریح کرد: من به علت بیماری قرار نبود بیایم ولی مقام معظم رهبری امر فرمودند که به نیابت از ایشان در همایش شرکت کنم و فرمودند سلام مخصوص مرا به اهالی خرم آباد و دست اندرکاران برگزاری همایش ابلاغ کنید.

آیت الله رسولی محلاتی ادامه داد: من نیز در بازگشت به مقام معظم رهبری گزارش سفر و این جلسه باشکوه را ابلاغ کرده و سلام شما را به ایشان می رسانم.

وی در ادامه سخنان خود به مناسبت های ماه مبارک رجب اشاره کرد و گفت: دعاهایی که در ماه رجب مورد سفارش قرار گرفته بسیار پرمحتوا هستند و بیشترین مناسبت های دینی و مذهبی ما در ماه رجب قرار دارد که باید از فرصت این ماه نهایت استفاده را ببریم.

نماینده اعزامی از سوی مقام معظم رهبری به همایش گرامیداشت پنجاهمین سالگرد ارتحال آیت الله کمالوند(ره) در بخش دیگری از سخنان خود در توصیه به ائمه جمعه و جماعات گفت: توصیه من این است که از این فرصت و فضایی که در دست شما است استفاده کنید و در طول روز وقتی را برای صحبت با مردم اختصاص دهید چرا که این امر خیلی تاثیرگذار است.

آیت الله رسولی محلاتی همچنین همگان را به انجام کارهای خیر توصیه کرد و یادآور شد: در روایات از کارهای خیر بیشتر به معروف تعبیر شده و و در حدیثآمده کسانی که در دنیا کار خیر می کنند، در آخرت نیز کار خیر انجام می دهند و سبب شفاعت دیگر افراد می شوند.

وی عنوان کرد: افرادی که کارهای نیک انجام می دهند گناهان آنها به خاطر کارهای خیر بخشیده می شود و می توانند به واسطه کارهای خیر خود دیگران را هم نجات دهند.

آیت الله رسولی محلاتی همچنین با بیان اینکه علم و حلم با هم توام است، افزود: آیت الله کمالوند علم را با حلم توام کرده بود و حالت سکینه و وقاری که او داشت مصداق بارز این امر بود.

وی با بیان اینکه هیچ چیزی توام و کنار هم بهتر از علمی که با حلم باشد نیست، تصریح کرد: آغاز علم این است که پروردگار خود را بشناسید و مرتبه بعدی علم خودشناسی و معرفت نفس است.

آیت الله رسولی محلاتی با بیان اینکه همان طور که معرفت خداوند سخت و محال است معرفت انسان هم محال بوده چرا که انسان موجود ناشناخته ای است، افزود: شناخت هدف خلقت مرحله بعدی علم است یعنی اینکه انسان بداند که خداوند از او چه می خواهد.

وی با بیان اینکه شناخت هدف خلقت به این راحتی نیست، یادآور شد: هدف از خلقت عبادت نیست بلکه عبادت وسیله است. عبادت، اطلاع، علم و دعا همه وسیله هستند برای رسیدن به کمال، پس هدف خلقت انسان رسیدن به کمال است.

آیت الله رسولی محلاتی دین شناسی را از دیگر مراحل علم دانست و تصریح کرد: دین شناسی یعنی اینکه بفهمیم چه چیزی فرد را از دین خارج می کند و این موضوعی است که ما در جامعه گرفتار آن هستیم چرا که دین شناسی کار هر کسی نیست.

وی با اشاره به تخریب علما و روحانیون گفت: این همه علیه علما دارند کار می کنند و آنها را تخریب می کنند. شبکه های ماهواره ای شب و روز علیه شیعه تبلیغ و هزینه می کنند و انگلیسی ها آنها را در این موضوع کمک می کنند. متاسفانه در برخی موارد شاهد هستیم بعضی ها در لباس شیعه علمای شیعه را تخریب می کنند که باید در راستای مقابله با این هجمه ها فعالیت شود.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات