امام جمعه موقت خرم آباد:

لرستان خبر: امام جمعه موقت خرم آباد گفت: رنگی شدن زندگی های امروز و فاصله گرفتن از شهدا سبب از بین رفتن خاطرات جنگ و سنگ دلی جامعه شده است.

 

به گزارش لرستان خبر، حجت الاسلام قاسم متقی نیا امروز در همایش گرامیداشت شهدای حاج عمران در خرم آباد اظهار کرد: یکی از مهم ترین دلایل برگزاری این همایش را می توان ر آیات قرآن جست و جو کرد.

 

وی افزود: این موضوع یکی از جنبه های اصلی این همایش است که در قرآن بیان شده است و مقام معظم رهبری نیز با اشاره به این آیات که آیات 119 تا 160 سوره آل عمران هستند بر این موضوع تأکید کرده اند.

 

 حجت الاسلام متقی نیا تصریح کرد: قرآن تدکید کرده است که ای مسلمانان وقتی به شما حمله شده و شما در معرض خطر هستید ولی این خطرات به چند شرط از شما دور می شود، و این شرایط صبر و ایمان است.

 

امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به سخنی از شهید جهان آرا بیان کرد: ایشان خطاب به رزمندگان فرمودند، اگر شهر سقوط کند قابل بازسازی است ولی باید مواظب باشید که ایمانتان سقوط نکند و آن را از دست ندهید.

 

وی با اشاره به آیه 140 سوره آل عمران اظهار کرد: خداوند در قرآن می فرماید، اگر به شما جراحتی رسیده است دشمنان شما نیز تلفات داده اند با این تفاوت که شما جاودانه می شوید و آن ها دنیا و آخرت خود را از دست داده اند.

 

حجت الاسلام متقی نیا افزود: کسی که در راه خدا جراحتی بردارد و بر این پیمان بماند شهید محسوب نمی شود.

 

امام جمعه موقت خرم آباد گفت: وجود حدود 5 آیه در سوره آل  عمران در مورد جنگ احد و حدود 50 آیه در مورد شرایط بعد از جنگ نشان می دهد که بعد از جنگ باید از رشادت ها و دلاوری های جنگ و شرایط موجود در جنگ یاد کرد.

 

وی بیان کرد: رنگی شدن زندگی ها سبب سنگی شدن دل ها و از بین رفتن خاطرات می شود و این سنگدلی و بی مهری به دلیل فاصله از شهدا واین چنین محفل هاست.

 

حجت الاسلام متقی نیا اظهار کرد: از سرداران جنگ و رزمندگان دوران دفاع مقدس تقاضا داریم که یک تشکل با انسجام فرماندهان و رزمندگان تشکیل دهند و خاطرات جنگ را بازگو کنند تا پل ارتباطی بین جوانان و گذشته باشد.

 

انتهای پیام/

 

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات