رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

لرستان خبر: رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: نقص تربیتی در بعد اخلاق و انصاف از مشکلات اساسی حوزه بهداشت و درمان است چراکه تربیت و آموزش درستی در این زمینه صورت نگرفته است.

به گزارش لرستان خبر، دکتر ˈکوروش ساکیˈ روز چهارشنبه در نهمین گردهمایی مدیران آزمایشگاههای کنترل غذا و داروی سراسر کشور در خرم آباد، افزود: برغم انجام فعالیت های مهم و گسترده در حوزه بهداشت و درمان، جایگاه انصاف و اخلاق در این حوره چندان مناسب نیست.
 

وی اظهار داشت: متاسفانه امروزه دیدگاه بسیاری از پزشکان بر اساس منافع شخصی و بر محور ˈ منیتˈ قرار دارد و اقدامات آموزشی و تربیتی برای برون رفت از این نوع دیدگاه موفق نبوده است.
 

وی با بیان اینکه این معضل در جوامع کمتر توسعه یافته بیشتر رواج دارد، گفت: سیاست تربیتی مبتنی بر اخلاق و انصاف در حوزه بهداشت و درمان در دانشگاهها وجود ندارد و این در حالی است که برای آموزش پزشکان میلیون ها ریال هزینه می شود.
 

ساکی اضافه کرد: توانمندی بسیاری از نیروهای تربیت شده در دانشگاهها به دلیل این نوع دیدگاه به هدر می رود، چراکه افراد فوق تخصص حاضر به ارائه خدمات در مناطق محروم نیستند و ازین رو پس از گذشت 35 سال مناطقی در کشور به دلیل فقدان پزشک متخصص همچنان با مشکل مواجه هستند.
 

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: امروز در برخی از حوزه های درمان و بهداشت زد و بندهای پشت صحنه شکل گرفته که منجر به ایجاد شبکه مافیایی و رانت خواری می شود.
 

وی با بیان اینکه سلامت مردم مهمترین مولفه در حوزه بهداشت و درمان است، گفت: باید منفعت طلبی ها و زیاده خواهی ها تبدیل به مردم خواهی و رفاه آنان شود.
 

وی ادامه داد: برخی از کشاورزان سودجو از کود شیمیایی پرخطر استفاده می کنند که این امر سلامت جامعه را به خطر انداخته و در دراز مدت منجر به بروز انواع سرطان ها می شود.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات