استاد حوزه علمیه قم در بروجرد:

استاد حوزه علمیه قم گفت: شخصیت امام خمینی (ره) حقیقتی همیشه زنده در عالم دنیا و آخرت است و در دنیا ایارن را با نام امام خمینی می شناسند.

گزارش لرستان خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسن منفرد ظهر امروز در مراسم بیست‌وپنجمین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) در بروجرد که با حضور امام جمعه، مسئولان ادارات و قشرهای مختلف مردم در مصلای نماز جمعه این شهرستان برگزار شد، شخصیت امام خمینی (ره) را حقیقتی همیشه زنده در  عالم دنیا و آخرت خواند.

 

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) انسانی عاقل و مومن بود که تمام درجات فقه و اصول فقاهت را در وجود خود داشت و به تمام امور حال و آینده دنیا آگاهی داشت و این صفات درجاتی است که خداوند منان به انسان‌های معصومی همچون امامان و ائمه اطهار(علیهم‌السلام) عطا می‌کند و در این بین امام راحل نیز به مانند آیت‌الله بروجردی، علامه بحرالعلوم و آیت‌الله طباطبایی بروجردی دارای این درجات و کمالات کامل بودند.

 

این استاد حوزه علمیه قم، شخصیت امام خمینی (ره) در دنیا را شخصیتی جهانی خواند و متذکر شد: انقلاب اسلامی ایران در دنیا با نام امام شناخته می‌شود.

 

منفرد عنوان داشت: چهاردهم خردادماه سالروز شخصیتی عظیم‌الشأن، محقق و قهرمانی است که در علوم حوزوی اسلامی دارای فنون مختلف علمی و صاحب نظر است و در این روزها که ما ایشان را در بین خود نداریم، با مراجعه به آثار ارزشمند ایشان می‌توانیم از رهنمودهای این عزیز بهره برد.

 

وی یادآور شد: ایشان با علم بالای خود در همان دوران آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی را دو دشمن اساسی برای اسلام و  قرآن دانستند و همچون امام حسین (ع) که قبل از شهادتش به امور آینده مطلع بود و یاران خود را از این موضوع مطلع کرد؛ ایشان نیز مردم ایران را به دشمنی با این دو کشور خونخوار در دنیا رهنمود می‌ساخت.

 

این استاد حوزه علمیه قم، انتخاب رهبری و جانشین را از سوی امامان از جانب خداوند متعال خواند و ابراز کرد: همانطور که امامان معصوم(علیهم‌السلام) در انتخاب جانشین خود همواره موفق و انتخاب درستی داشته‌اند، امام خمینی (ره) نیز با انتخاب امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) به عنوان جانشین خود به مردم ایران هدیه‌ای بزرگ به عنوان رهبر و ولی أمر مسلمین معرفی نمود که این نشان از علمی است که خداوند در وجود ایشان نهاد.

 

همچنین در پایان این مراسم مردم شهرستان بروجرد با مداحی و نوحه‌سرایی به عزاداری بیست‌وپنجمین سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی پرداختند.

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات