مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان:

لرستان خبر: مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان با بیان اینکه پخش فیلم‌های کودک و نوجوان از کانال‌های فارسی زبان ماهواره به صورت مستمر، رخنه فرهنگی از طرف دشمن محسوب می‌شود، ادامه داد: متولیان فرهنگی باید با داشتن برنامه‌ریزی منسجم از موازی کاری پرهیز کنند.

لرستان خبر، نادر قربانی ظهر امروز در دومین جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی لرستان در خرم‌آباد اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های ماه مبارک رمضان جذب انرژی مثبت از کائنات و جهان بی‌کران است و فرصتی برای ارزش بخشیدن به روابط انسانی و تهذیب نفس است.

 

وی عنوان کرد: با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و تطعیلی مدارس، بیشترین توجه اعضای کارگروه به بحث اوقات فراغت معطوف است و به منظور برگزاری کلاس‌های آموزشی و تفریحی مناسب کودکان و نوجوانان به دنبال برنامه‌ریزی مدون و اصولی هستیم.

 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان افزود: ارائه آمار به تنهایی دردی را دوا نمی‌کند، بلکه باید به دنبال غنی‌سازی و کیفیت بخشیدن به اوقات فراغت کودکان و نوجوانان استان باشیم.

 

قربانی با بیان اینکه پخش فیلم‌های کودک و نوجوان از کانال‌های فارسی زبان ماهواره به صورت مستمر، رخنه فرهنگی از طرف دشمن محسوب می‌شود، ادامه داد: متولیان فرهنگی باید با داشتن برنامه‌ریزی منسجم از موازی کاری پرهیز کنند، به این منظور ستاد متشکل از سازمان تبلیغات، حوزه هنری، سپاه، بهزیستی، سازمان بسیج، ارشاد و با همکاری سازمان‌های دیگر باید احیاء شود، تا برنامه خوبی برای اوقات فراغت تهیه شود.

 

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای استفاده بهینه از اوقات فراغت توسط دانش‌آموزان در استان‌های آذربایجان شرقی و اصفهان افزود: 9621 دانش‌آموز در استان آذربایجان غربی در کلاس‌های فنی و حرفه‌ایی شرکت داشته‌اند که با دریافت کارت مهارت در پایان دوره، موفق به ایجاد 80 شغل شده‌اند، همچنین استان اصفهان در قالب 50 رشته فرهنگی، هنری، ورزشی 130 شغل ایجاد کرده است.

 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان گفت: در استان لرستان اردوگاه مجهز وجود ندارد، اما  می‌توان با کمک گرفتن از اساتید مجرب از این امکانات ضعیف استفاده کرد و با صادر کردن گواهینامه در پایان هر دوره، انگیزه جوانان برای حضور در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای را افزایش داد، تا به امید خدا در پایان تابستان امسال به نتایج مطلوبی برسیم.

 

این مسئول متذکر شد: در گذشته کلاس‌های آموزشی در مکان‌ها و مقاطع خاص برگزار می‌شود، حال آنکه در نظر داریم، این محدودیت‌ها را برطرف کنیم و به مناطق آسیب‌پذیر توجه بیشتری کنیم.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات