معاون سیاسی استاندار لرستان:

لرستان خبر: معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان گفت: در جشنواره بین‌المللی میراث معنوی استان لرستان باید سنگ تمام بگذارد و این جشنواره می‌تواند تأثیر زیادی در توسعه استان لرستان و معرفی آن به سایر مناطق کشور و جهان داشته باشد.

لرستان خبر، سید سعید شاهرخی ظهر امروز در دومین کمیته کاری جشنواره بین‌المللی میراث فرهنگی و معنویی ناملموس در خرم‌آباد، گفت: این جشنواره قرار است، 16 مهرماه امسال در استان اصفهان برگزار شود.

 

وی افزود: استان لرستان با توجه به تاریخ و تمدنی که دارد، سرشار از موضوعات و مواردی است که می‌تواند در بخش‌های مختلف الهام‌بخش باشد.

 

این مسئول عنوان داشت: آئین‌ها و سنت‌هایی که در استان لرستان وجود دارد، از جمله آئین‌هایی است که می‌تواند در این جشنواره خود را به خوبی نشان دهد.

 

شاهرخی از همه مسئولان استان لرستان خواست در جشنواره بین‌المللی میراث معنوی که در اصفهان برگزار می‌شود، حضوری پررنگ داشته باشند و نهایت بهره را ببرند.

 

معاون سیاسی استاندار لرستان گفت: باید تلاش شود که کارهایی از قبیل این جشنواره ارائه شود، زیرا استان لرستان یک استان غنی در تمام زمینه‌ها است.

 

وی تصریح کرد: مردم این دیار همواره به این جشنواره‌ها علاقه زیادی دارند، از این‌رو می‌توان از همه پتانسیل‌های موجود در استان استفاده شود.

 

شاهرخی خاطرنشان کرد: باید از سازمان‌های مردم‌نهاد، NGO‌ها برای حضور پر رنگ در این عرصه کمک بگیریم.

 

شاهرخی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید تا نیمه مرداد امسال برنامه‌های خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند، تا بر اساس اولویت‌بندی بتوانیم در این جشنواره حضوری پررنگ داشته باشیم.

 

معاون سیاسی استاندار لرستان گفت: دستگاه‌های فرهنگی استان لرستان موظف هستند، در جلسه آینده طرح‌ها و پیشنهادات خود را به ترتیب اولویت مطرح کنند، تا بتوانیم بهترین طرح را به جشنواره ارسال کنیم.

 

این مسئول افزود: جشنواره بین‌المللی میراث معنوی ناملموس 16 مهرماه امسال در اصفهان برگزار می‌شود و با توجه به اینکه این اجلاس و جشنواره مورد تاکید مقام عالی وزارت قرار گرفته از این رو همه استان‌ها در این جشنواره شرکت می‌کنند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات