مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس لرستان:

لرستان خبر: مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت:‌ باید آثار شهدا و رزمندگان ما از طریق آموزش و پرورش جزو دروس دانش‌آموزان قرار گیرد در حالی که در دانشگاه‌ها 2 واحد برای این امر اختصاص داده‌اند اما باید واحدهای دیگر در خصوص شهدای استان لرستان در دانشگاه‌های استان تدریس شود.

لرستان خبر، ناصر فرید ظهر امروز در جلسه ساماندهی باغ موزه دفاع مقدس لرستان در خرم‌آباد با اشاره به اینکه بحث باغ موزه دفاع مقدس در سراسر کشور در حال انجام است، گفت: در این زمینه استان لرستان جزو استان‌های پانزدهم تا شانزدهم کشور است.

 

این مسئول عنوان داشت: تمام تلاش ما این است که یک موزه در شأن رشادت‌های رزمندگان استان لرستان با کار علمی و کارشناسی ایجاد شود.

 

فرید افزود: باغ موزه دفاع مقدس لرستان نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها است و در این زمینه هیئت امنایی برای این موزه پیش‌بینی شده است که احکام آنها از طریق ستاد کل به زودی ابلاغ و کمیته‌های عمرانی، فرهنگی و برنامه‌ریزی ایجاد می‌شود.

 

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: مهم‌ترین وظیفه این کمیته‌ها این است که بتوانند موزه دفاع مقدس لرستان را در تمام زمینه‌ها با اطلاعات دقیق به سرانجام برسانند.

 

این مسئول یادآور شد: به خاطر اینکه ما در شهرستان‌های استان شعبه نداریم لذا انتظار ما از فرمانداران و رؤسای بنیاد شهید این شهرستان‌ها این است که در بحث جمع‌آوری آثار در همه زمینه‌ها از جمله تشیع شهدای دوران دفاع مقدس، بمباران‌ها، مهاجران جنگی، تصاویر رزمندگان در دوران دفاع مقدس، مناطق عملیاتی و... این اداره را کمک کنند.

 

وی از کمبود نیرو در اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس لرستان خبر داد و گفت: ‌در این زمینه ما نیازمند نیروهای زیادی هستیم که انتظار ما از استاندار این است از طریق دستگاه‌های تعدادی نیرو برای کدگذاری آثار شهدا و ثبت آنها به این اداره کل بدهند.

 

فرید خاطرنشان کرد: انتظار ما از جهاد کشاورزی این است که آثار دوران دفاع مقدس خود را جمع‌آوری و به این اداره کل برای ارائه به موزه تحویل دهند تا ما بتوانیم آنها را به صورت کتاب و در قالب‌های مختلف در موزه دفاع مقدس لرستان استفاده کنیم.

 

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: در حال حاضر ما اختلافات آماری و اخباری را در زمینه‌های تعداد شهدا در بمباران‌ها، تعداد بمباران‌ها در شهرستان‌ها و... را داریم که همه دستگاه‌ها باید در این زمینه تلاش خود را دو چندان کنند.

 

این مسئول گفت: قصد ما این است که در باغ موزه دفاع مقدس تصاویر 6 هزار و 300 شهید لرستانی با پرونده فرهنگی آنها در معرض دید علاقه‌مندان قرار دهیم و انتظار ما این است که صدا و سیما در بحث جمع‌آوری آثار شهدا توسط مردم این سازمان را یاری کند.

 

وی از میراث فرهنگی خواست در راه‌اندازی موزه دفاع مقدس پای کار باشد تا بتوان آثار زیادی از شهدا را به معرض دید علاقه‌مندان در این موزه قرار دهیم.

 

فرید تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که بیش از 3 میلیون اسناد رزمندگان، شهدا و آزادگان این استان را در زمینه‌های مختلف جمع‌آوری کنیم تا بتوانیم دراین موزه از آنها به خوبی استفاده کنیم.

 

وی گفت: در حال حاضر بیش از 20 هزار آثار تصویری در استان لرستان جمع‌آوری شده است و به دنبال جمع‌آوری سایر آثار هستیم.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات